מערכת COL | יום ג' חשוון ה׳תש״ע 21.10.2009

מוסקבה: השגחה פרטית בבית העלמין

אמש, חל ה'שלושים' למר מארק קורצער ע"ה, מהמתפללים הוותיקים בבית הכנסת בבלשוי ברוניא במוסקבה של אגודת חסידי חב"ד בחבר העמים. מניין אנשים מצומצם הגיע לחלקת הקבר לאמירת 'קדיש'. ביציאה מבית העלמין, פנה אליהם יהודי חרדי ששהה במקום שאמר בהתרגשות כי הגיע ליום ה'יארצייט' של סבו שקבור במקום, אך לא הצליח לארגן מניין, ורק כעת הוא יוכל למלאות את רצון משפחתו. בחלקה סמוכה, נעמדה שוב הקבוצה לתפילה ולעניית אמן אחר קדיש יתום, כאשר המשתתפים כולם מהררים על ההשגחה הפרטית המופלאה לתמונות   
מוסקבה: השגחה פרטית בבית העלמין

לפני חודש נלב"ע במוסקבה יהודי יקר בשם: מר מארק קורצער ע"ה, שהי' מהמתפללים הוותיקים בבית הכנסת בבלשוי ברוניא - אגו"ח.

בנו היחיד, הוא מר מארק קורצער, פרו' וגניקולוג הכי גדול ומפורסם ברוסיה, ידיד אישי של הקהילה, ובבית הרפואה הענק שלו, רוב נשות הקהילה יולדות.

חברה קדישא המרכזית של מוסקבה ערכו את ההלווי'ה כדת וכדין, בראשותו של רבה של רוסיה הרב בערל לאזאר, כאשר רבים וטובים משתתפים בהלוויה, בהם גם שר הבריאות הרוסי ועוד רבים והיה ממש קידוש ה', כאשר הציבור כולו חיכה עד שסיימו הטהרה וכל הסדר כפי שנהוג עפ"י ההלכה והמנהגים היהודים.

אמש, חל ה'שלושים' ומבני הקהילה אירגנו מניין לתהלים, משניות וקדיש. הפרו' מאוד התרגש ואף אודה שוב על ההלווי'ה והמסירות של הקהילה.

הקבוצה מנתה בדיוק תשעה אנשים, כאשר הוא עצמו, הפרו', היה העשירי.

מדובר בבית קברות ענקו ואיך שסיימו ופנו לצאת, מהשביל/חלקה, ניגש אליהם יהודי חרדי, מלווה באימו, ופנה אליהם בהתרגשות בלתי רגילה ושאל אם יש להם כמה דקות עבורו.

כמובן שענו בחיוב, ואז הוא מספר, שהוא הגיע במיוחד מהארץ, ליארצייט של הסבא שלו, שקבור כאן, אך לא הצליח לארגן מניין, ורק כעת הוא יוכל למלאות את רצון משפחתו!

בחלקה סמוכה, נעמדה שוב הקבוצה לתפילה ולעניית אמן אחר קדיש יתום, כאשר המשתתפים כולם מהררים על ההשגחה הפרטית המופלאה.

בדרך חזור, שוטר תנועה עצר את אחר הרכבים לבדיקה שיגרתית, בו נהג השליח ר' מרדכי וויסברג. לאחר שהגיש לו כל המסמכים הנדרשים, שוחח ר' מוטי עם השוטר והתברר שהשוטר... יהודי! הנוסעים הוציאו מיד תפילין מהרכב ופועלים כמו שצריך...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.