מערכת COL | יום ל' תשרי ה׳תש״ע 18.10.2009

הג'רוסלם פוסט מפרגן לשליח הצעיר: "אהוד ופופולרי"

עד כמה חשובה נוכחותם ופעילותם הנמרצת של שלוחי הרבי בכל מקום – תעיד העובדה הבאה: בקרית ביאליק, כמו מקומות רבים אחרים בישראל, ניכרת בשנים האחרונות התעצמות של פעילות "ראבייס" רפורמים, קונסרבטיביים ויהדות מתקדמת ● הגב' קרני בלאס, מנהלת מחלקת התרבות בעירייה, עמה שוחח הכתב, הציגה בפניו את הרב פינחס מרטון מבית חב"ד קרית ביאליק: "פיני הוא רב צעיר ודינאמי, שליח של תנועת חב"ד, שמאוד מצליח וזוכה לאמון רב ואהדה בקרב התושבים, ואף הוא אינו מקבל כל תמיכה או משכורת של המדינה"  לסיפור המלא
הג'רוסלם פוסט מפרגן לשליח הצעיר:
הרב פינחס מרטון מבית חב"ד קרית ביאליק משוחח עם תושב (צילום: מתוך הכתבה)

עד כמה חשובה נוכחותם ופעילותם הנמרצת של שלוחי הרבי בכל מקום – תעיד העובדה הבאה: בקרית ביאליק, כמו מקומות רבים אחרים בישראל, ניכרת בשנים האחרונות התעצמות של פעילות "ראבייס" רפורמים, קונסרבטיביים ויהדות מתקדמת. תנועות אלו מבקשות לדחוק את המסורת ולתפוס מקום מרכזי בהווי הישראלי, דבר שלא הצליח עד כה.

כתב העיתון "ג'רוזלם פוסט" פגש בקרית ביאליק את ראביי מאריסיו בלטר, שטוען כי צריך "שוק יידישקייט חופשי". הראביי, שהקים בעיר קהילה מצליחה ב-12 השנים האחרונות מאז היגר לישראל מאורוגוואי – טוען כי המדינה חייבת לאפשר לכל אזרח לבחור בכל מי שיחפוץ לעריכת חתונה, ברית או טקס קבורה.

הגב' קרני בלאס, מנהלת מחלקת התרבות בעירייה, עמה שוחח הכתב, הציגה בפניו את הרב פינחס מרטון מבית חב"ד קרית ביאליק: "פיני הוא רב צעיר ודינאמי, שליח של תנועת חב"ד, שמאוד מצליח וזוכה לאמון רב ואהדה בקרב התושבים, ואף הוא אינו מקבל כל תמיכה או משכורת של המדינה".

הרב מרטון עצמו נשאל על יחסו לפעילות ה"מתקדמת" והשיב כי לדעתו מדובר באסון עבור עתיד היהדות. "הרפורמים מאיימים על עתידו של העם היהודי" הוא קובע.

"כיום, כאן בישראל, קיימת בעיה אמיתית של התבוללות – בדיוק כפי שבעיה זו מוכרת לנו בתפוצות. אני נכנס לבתי הספר, ופוגש בכיתות ילדים שאינם יהודים על פי ההלכה. האתגרים העומדים בפנינו כאן בקרית ביאליק, דומים לאלו עמם מתמודדים חבריי השלוחים ברחבי העולם".

"למרות שעל פי השקפתנו ועל פי דרכו של הרבי מליובאוויטש, איננו פוסלים אף יהודי. אני מוכן לקיים קשרים אישיים עם כל יהודי באשר הוא, ולא אקבל 'דירוג' של יהודים. אבל לגבי שיתוף פעולה עם פעילות ארגונים 'מתקדמים' – ההנחיה שקיבלתי היא חד משמעית: אין שיתוף פעולה כלל. דבר המסכן את עתידו של העם היהודי – איך אני יכול לשתף עמו פעולה?"

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.