מערכת COL | יום ל' תשרי ה׳תש״ע 18.10.2009

חב"ד בקליפורניה תובעים 18 מיליון דולר מירושת תורם שנפטר

מוסדות חב"ד קליפורניה תובעים את עיזבונו של רולנד ארנל תושב לוס אנג'לס בסכום של 18 מליון דולר. לפני 5 שנים, הוא הבטיח לתרום עשרות מליוני דולרים לחב"ד, אך בינתיים איבד רבים מנכסיו ונפטר ● הרב שלמה קונין השליח הראשי בקליפורניה תובע  את יורשיו של ארנל לקיים את הבטחתו ולהעביר את התרומה, למרות שהוא מודה שלא היה תיעוד להתחייבות   כל הפרטים
חב
(צילום: ישראל ברדוגו)

מוסדות חב"ד קליפורניה תובעים את עיזבונו של רולנד ארנל תושב לוס אנג'לס בסכום של 18 מליון דולר. לפני 5 שנים, הוא הבטיח לתרום עשרות מליוני דולרים לחב"ד, אך בינתיים איבד רבים מנכסיו ונפטר.

ארנל היה ידוע כתומך גדול ונלהב של מוסדות חב"ד בקליפורניה. כאשר ארנל התחייב לכאורה לתרום היו הונו מוערך ב-1.2 מיליארד דולר, ובהמשך אף עלה ל-2.1 מיליארד דולר. אבל בשנת 2006 החל להידרדר מצבו הכלכלי, והוא נחשף לתביעות.

הרב שלמה קונין השליח הראשי בקליפורניה תובע  את יורשיו של ארנל לקיים את הבטחתו ולהעביר את התרומה, למרות שהוא מודה שלא היה תיעוד להתחייבות.

משפחתו של המנוח טוענת כי אין הוכחה לכך שארנל הבטיח להעביר את הסכום הזה, ולא היו דברים מעולם. "מדובר בתביעה קלת דעת שכל מטרתה הכפשת שמה של האלמנה", טען עורך הדין.

מרשל גרוסמן, עורך דינו של הרב שלמה קונין סיפר כי הרב קונין העתיק את משכנו של בית-חב"ד לבניין מפואר על סמך הבטחתו של ארנל שהעביר מיקדמה של שלושה תשלומים בסך 180 אלף דולר כל אחד. את השאר הבטיח בעל פה להעביר לחב"ד בהמשך, אלא שבנתיים הוא נפטר.





הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.