מערכת COL | יום ל' תשרי ה׳תש״ע 18.10.2009

"מי שקונה מזוזות בבית חב"ד לא ייתקל בבעיות"

"אם אתה מוצא מזוזה שנמכרת ב-50 שקל, תתחיל לחשוד. זה כמו שתמצא מכונית ב-100 שקל - מייד תבין שמשהו בזה לא תקין", כך, על רגל אחת, מסכם ר' שלמה ליפש מנהל חנות 'יודאיקה' בכפר חב"ד את תורת רכישת תשמישי הקדושה בשיחה עם YNET ● "חשוב לרכוש מזוזות במקומות מוכרים. מי שקונה מזוזות בבית חב"ד לא ייתקל בבעיות", הוא אומר  לסיפור המלא
סופר סת"ם בחדר עבודתו • צילום ארכיון: שמואל בן צבי, COL
"אם אתה מוצא מזוזה שנמכרת ב-50 שקל, תתחיל לחשוד. זה כמו שתמצא מכונית ב-100 שקל - מייד תבין שמשהו בזה לא תקין", כך, על רגל אחת, מסכם משה ליפש מכפר חב"ד את תורת רכישת תשמישי הקדושה בשיחה עם YNET.

לפי ליפש, המוצרים היהודיים נחלקים לשני קטגוריות. תפילין ומזוזות הן בקטגוריה אחת וכל השאר באחרת.

"ההבדלים הם שסידור, כיפה וספרי תהילים אפשר לייצר בכל מפעל", הוא אומר. "אין בזה כשרות ומוכרים אותם כמו כל סחורה. כל ספר תהילים שמודפס בכמות אדירה אפשר למכור בשקל לצרכן. אם מדובר במהדורה צבעונית ומפוארת אפשר גם ב-10 שקלים. אין פה עניין של חאפריות או אמינות.

"לעומת זאת, תפילין או מזוזות אי אפשר לייצר בסין. רק על-ידי סופר מומחה שלמד ושהתמחה 4-5 שנים בנושא, שעבר מבחנים ולמד. כך שהמחיר נגזר מזמן העבודה של הסופר בדבר, כלומר כמה זמן השקיע בכתיבה. ישנם סופרים מהירים שמייצרים תוצאה לא יפה במיוחד. ישנם כאלה שעובדים יותר לאט, עומלים על כתב יותר מהודר ומזוזותיהם יהיו יקרות יותר.

"קלף מעור בהמה עולה במינימום 50 שקל, אם תורידי ממנו את המע"מ הוא יעלה 40 שקל, לכן לא סביר שמישהו ימכור מזוזה ב-50 שקל. זה חפץ שהושקעה בו לא מעט עבודה".

איך אני יודעת שהמזוזה שאני רוכשת אמינה?

"אין תו תקן למזוזות כמו שיש על מוצרי מאכל. למה? כי אין מי שיאכוף אותו. וזה אכן יוצר בעיה מסוימת. לכן, חשוב לרכוש אותן במקומות מוכרים. מי שקונה מזוזות בבית חב"ד לא ייתקל בבעיות. ישנן גם חנויות פרטיות שאפשר לסמוך עליהן".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.