מערכת COL | יום כ"ז תשרי ה׳תש״ע 15.10.2009

השליח באנטליה ל'וואלה': "אנחנו לא חוששים מהמתיחות"

על אף שהמתיחות בין ישראל לטורקיה הגיעה בימים האחרונים לשיא, בבית חב"ד באנטליה לא מרגישים בשינוי מיוחד ברחובות טורקיה. בשיחה שקיים היום (חמישי) הרב מנחם ליצמן, העומד בראש בית חב"ד בעיר הנופש הטורקית, עם וואלה! חדשות, הוא סיפר כי "אנחנו לא חוששים. אמנם לפני עופרת יצוקה היינו המקום הכי בטוח, והיום פחות, אולם לא מורגש שינוי מיוחד בימים האחרונים" לסיפור המלא
 השליח באנטליה ל'וואלה':
סוכות באנטליה אשתקד (ארכיון: COL)
על אף שהמתיחות בין ישראל לטורקיה הגיעה בימים האחרונים לשיא, בבית חב"ד באנטליה לא מרגישים בשינוי מיוחד ברחובות טורקיה. בשיחה שקיים היום (חמישי) הרב מנחם ליצמן, העומד בראש בית חב"ד בעיר הנופש הטורקית, עם וואלה! חדשות, הוא סיפר כי "אנחנו לא חוששים. אמנם לפני עופרת יצוקה היינו המקום הכי בטוח, והיום פחות, אולם לא מורגש שינוי מיוחד בימים האחרונים".

עם זאת, סיפר הרב ליצמן כי שמע על אירוע אחד לפחות בו הטורקים לא הסבירו פנים לאורחים מישראל. "סיפרו לי שמישהו ביקש ממקומי הדרכה ברחוב. הטורקי שאל אותו מאיפה הוא, וכששמע שהוא ישראלי אמר לו 'אני לא רוצה לענות לך'". ליצמן הבהיר כי "זה האירוע הרציני ששמעתי עליו במסגרת המתיחות האחרונה".

"המתיחות עם ישראל תופסת מקום חשוב במהדורות החדשות", הוסיף ליצמן. "אני לא צופה, אבל משיחות שלי עם אנשים הבנתי שכך הדבר". בהתייחסו לסדרת הטלוויזיה "איירליק" ששודרה בטלוויזיה הממלכתית הטורקית אמר ליצמן כי "מדובר בתוכן אנטישמי. לצערי, הטורקים לא יודעים שזה לא נכון. הם בטוחים שזה ככה". ליצמן טען כי "יש לפעול למען הסברה ישראלית טובה יותר בטורקיה על מנת לשנות את המצב הזה, ולהשפיע על דעת הקהל".

ספיר אברהם, תייר ישראלי שהגיע היום לטורקיה, שוחח גם הוא עם וואלה! חדשות על תחושותיו. "הגעתי לפני שעה ועד עתה המצב נראה רגיל. ביקרתי כבר הרבה פעמים בטורקיה והיחס אלינו אותו דבר כשהיה. נגיע למלון ונראה אם זה כך גם שם", הוא סיפר. "המתיחות הזאת כבר הייתה בעבר וגם אז טסנו לכאן והרגשנו בנוח".

אברהם סיפר כי "אני נמצא כרגע בשדה התעופה, ונציגים של בית חב"ד מניחים תפילין לתיירים שמגיעים מישראל מבלי שתהיה אף התייחסות מיוחדת לדבר. זה נראה שבארץ מגזימים בדיווחים על העוינות כאן". כשנשאל אברהם על החרם שמציעים חלק מהישראלים לבצע על טיסות לטורקיה, אמר כי "זה נכון שצריך להעמיד אותם במקום, אבל זאת עדיין האופציה הזולה והמשתלמת ביותר".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.