מערכת COL | יום כ"ו תשרי ה׳תש״ע 14.10.2009

חב"ד.אורג חושף: המלחמה מול הספאמרים ● מיוחד

בעקבות הפרסומים כי אתר חב"ד.אורג הותקף, מנהלי האתר מבהירים ל-COL: "כתובות הדוא"ל בידיים בטוחות" ● והם חושפים: מי עומד מאחורי השימוש בפורמט של חב"ד.אורג כדי למכור למאות-אלפי אנשים בעולם את מוצריהם, אלו בעיות נוצרו עם חברות דוא"ל עולמיות, ואת מי הם גייסו כדי להתגבר על המבוכה ● וגם: יש נקודת אור קטנה בסיפור ההזוי לסיפור המלא
חב
מנהל חב"ד.אורג ודובר חב"ד בארה"ב הרב זלמן שמוטקין
מאת חיים ברון, COL

בימים האחרונים פרסמו מספר כלי-תקשורת אתר חב"ד.אורג הותקף, וכי גולשיו קיבלו ספאם שהציע להם לרכוש מוצרים משונים.

"לספאמרים לא איכפת לנסות אצל החבדניקי"ם", דיווח אתר 'מעריב', כשהוא מסתמך על דו"ח של אתר מקא'פי, ענקית אבטחת המידע באינטרנט המפורסמת בשל תוכנות האנטיוירוס שלה.

בשל הפרסומים, אתר חב"ד.אורג פנה ל-COL וביקש להבהיר: האתר לא הותקף וגולשיו לא קיבלו מכתבי ספאם; מדובר באי-הבנה של כתב מעריב.

תחילתו של הסיפור לפני כמה שבועות, כאשר לאתר חב"ד.אורג התקבלו כמה פניות מוזרות: "האם התחלתם למכור מוצרי בית מרקחת למיניהם?" התשובה הייתה, כמובן, שלילית. מדור היודאיקה באתר חב"ד.אורג מוכר מזוזות, תפילין, ארבעת המינים לפני סוכות ומצות לפני פסח - אבל לא מוצרי בית מרקחת משונים למיניהם.

אלא שאז התברר לאנשי חב"ד.אורג כי ספאמרים המבוססים ברובם בקנדה, החליטו לעשות שימוש בשם, בלוגו ובעיצוב של חב"ד.אורג כדי לנסות למכור לאנשים ברחבי העולם את מוצריהם.

המכתבים לא נשלחו לגולשי חב"ד.אורג אלא למאות אלפי כתובות דוא"ל אותן השיגו הספאמרים בדרכים לא חוקיות, אך הספאמרים ידעו כי המותג חב"ד.אורג הוא מותג מוכר וכי אנשים סומכים עליו, והם קיוו כי הם יתפתו, יפתחו את הדוא"ל ואף ירכשו מוצרים.

"הבעיה התגלתה כבעיה חמורה בהרבה" מספר הרב משה רוזנברג, מנהל מחלקת המנויים ומאגר הנתונים של חב"ד.אורג, "כאשר התברר שבשל מכתבי הספאם, חברות הדוא"ל הגדולות בעולם - ביניהם GMAIL, YAHOO ועוד התחילו לסמן את המכתבים שהגיעו מאיתנו בתור מכתבי ספאם! במאגר הנתונים שלנו יש למעלה מ-350 אלף כתובות דוא"ל, והמנויים שלנו רוצים לקבל מאיתנו מידע יהודי בזמן אמת. אך בשל פעילותם הלא חוקית של הספאמרים גם המכתבים האותנטיים הגיעו לתיקית הספאם."

כדי לתקן את הבעיה מיהרו בחב"ד.אורג לפנות לחברות הדוא"ל הגדולות, ביניהם אדם בשם בראד טיילר, ה'צאר' של פעילות האנטי-ספאם בגוגל. יחדיו הם הצליחו לתקן את הבעיה כך שהדוא"ל האותנטי המגיע מחב"ד.אורג יגיע לדואר הנכנס, בעוד המכירות הלא חוקיות של הספאמרים הקנדיים ימצאו את דרכן היישר לתיקיית הספאם.

"חשוב לנו להבהיר" אומר הרב רוזנברג, "כי פעילות הספאמרים לא פגעה בכהוא זה בגולשינו או במאגר הנתונים של כתובות הדוא"ל שלהם. הספאמרים רק השתמשו בשם המותג כדי להפיל אנשים בפח ולהטעות גולשים תמימים".

אם תרצו, תוכלו למצוא נקודת אור קטנה בכל הסיפור. "העובדה שהספאמרים בחרו להשתמש במותג של חב"ד.אורג" כתבו בדוח של חברת מקא'פי, "מוכיחה כי הספאמרים הכירו באתר כאתר היהודי המוביל". הוא הוסיף ש"התקפת הספאם הייתה קצרת מועד, והנתונים מוכיחים שהספאמרים התקדמו הלאה, למטרות אחרות".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.