מערכת COL | יום כ"א אייר ה׳תשס״ד 12.05.2004

ברזיל: השמש הפציעה והתהלוכה יצאה לדרך

למרות התחזיות הקודרות ברדיו הברזילאי שדיווחו על כך שיום ראשון הקרוב – ל"ג בעומר הולך להיות היום הכי קר בשנה וחשש כבד לגשם, כשהגיעה השעה המיועדת 2 בצהריים, השמש פרצה החוצה והציצה מבעד לעננים שתוך דקות ספורות נעלמו מהעין, כאשר בו בזמן רחבת הישיבה התמלאה במאות ילדים שגדשו את הרחבה עם הוריהים. ההכנות למבצע ל"ג בעומר החלו שבועות מספר כאשר תלמידי השלוחים מהישיבה בשיתוף עם הרב יוסי אלפרין מבית חב"ד סנטרל דאגו לפרסום מסיבי בכל בתי הספר היהודים שבעיר וכן בשכונות בהם מתגוררים יהודים. ואכן היה נראה שהעיתוי המוצלח – שבו יצא ל"ג בעומר – יום ראשון, וכן התוכנית המעניינת והייחודית שהייתה השנה בתהלוכה גרמה לבואם של קהל נרחב מכל גווני הקשת היהודית שבס. פאולו.
ברזיל: השמש הפציעה והתהלוכה יצאה לדרך
בשעה 230 יצאה התהלוכה לדרך כאשר הרחוב בו שוכנת הישיבה שהוא עורק תחבורה ראשי נסגר לתנועה כליל ע"י המשטרה שליוותה את כל האירוע באבטחה ובשמירת הסדר. כבכל שנה גם השנה ליוותה את התהלוכה להקה של מתופפים מתלמידי הישיבה שהוסיפה הרבה נופך ורשמיות לתהלוכה המסוגננת. לאחר צעידה של 20 דקות נכנסה התהלוכה לרחוב פריה לימה – שהוא אחד מרחובותיה הראשים של ס. פאולו שגם הוא נסגר לתנועה למספר דקות כאשר האזרחים המקומים לא מסירים את מבטיהים התמוהים למחזה הנדיר והמרהיב לו הם נקלעו. וכך לאחר סיבוב של כחצי שעה נכנסו הצועדים בשערי הישיבה שם החל הכינוס כאשר ר' דני אשכנזי מנחה אותו ביד רמה. לאחר אמירת הפסוקים מפי תלמידי ותלמידות מוסדות חב"ד שבעיר, זכו הילדים לשמוע את סיפור ל"ג בעומר ברוב טעם מפי המנחה, כאשר לאחר מכן הוזמן לבימה ראש הישיבה ורב קהילת חב"ד שבעיר הרב שמאי ענדע שליט"א שנשא דברים אודות מהות החג והחגיגה בכלל. וכך לאחר סיום החלק הרשמי של הפארד נפתחה הגישה לקהל הרחב למתקני המשחקים שיובאו במיוחד לרגל הכינוס ע"י חברת ענק שמפיקה את אירועי הקרנבל בברזיל, המוזיקה החסידית שנוגנה במשך כל זמן האירוע רוממה את האווירה המיוחדת וגרמה לקהל להנות מכל רגע ורגע. לאחר כשעה וחצי הוזמן הקהל הרחב למופע קסמים מרהיב במינו, במופע שנמשך למעלה משעה שותפו הרבה מן הילדים שבקהל כאשר הקוסם מעביר את הכל בצורה מבדחת ומעניינת ואפילו מצליח לשחרר כמה מילים על ל"ג בעומר בשפה העברית. לאחר סיום המופע המוצלח הוחלפו המשמרות במתקנים והבנים עברו למתקנים בו היו הבנות, והבנות עברו למתקני הבנים. כשהשמש החלה לשקוע הוזמן הקהל הרחב להדלקה של מדורת ל"ג בעומר בחלק הקדמי של מבנה הישיבה, שם למשך שעה קלה רקד הקהל מול המדורה כאשר אחד מהילדים שר את שירי ל"ג בעומר כשהקהל מוחה כפיים ומשתתף בשירה האדירה. ואז החלה ההגרלה הגדולה שכללה עשרות פרסים יקריי ערך, האווירה והמתח הורגשו טוב באוויר כאשר הפתקים יצאו מקופסת ההגרלה ולבמה עלו הזוכים הנרגשים. ואז כשהגיע הזמן להגרלה על הפרס הראשון האווירה עלתה וכששם הזוכה הוכרז מטחים של זיקוקי דינור האירו את איזור הכינוס למשך דקות ספורות פרי ידם של תלמידי הסמיכה והשלוחים. האירוע נחתם בדברי תודה וברכה כאשר על פני המשתתפים והמארגנים נסוך חיוך עם הרגשה ותחושה שהנה עוד צעד התקרבנו ועשינו לקירוב הגאולה.
לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
יישר כוח!!!
כ"א אייר ה׳תשס״ד
לכל השחוחים העושים את שליחותם בנאמנות יישר כוח! והצליחו עשיתם קידוש שם שמים ברבים!!!!!!
2.
od..
כ"א אייר ה׳תשס״ד
rotzim od tmunot!
3.
kol hakavod
כ"ב אייר ה׳תשס״ד
palmas aos todos brazileiros la em s.p
um abraso de kefar-chabad
4.
Darrrrrrrrrrrr
כ"ג אייר ה׳תשס״ד
Kol hakabod!!!!!
LembrançAS A OS BRASILEIROS, DE TZFAT
7.
Wonderfull!!
כ"ג אייר ה׳תשס״ד
Em nome de todos os brasileiros do rabbinical college of america, morristown n.j , parebens e continuem assim trazendo luz para nossa querida cidade!
8.
vergonha!!!!
כ"ד אייר ה׳תשס״ד
essa tahaluche foi uma vergonha.........para a nossa cidade..................esse shliach fanatico........esta destruindo a yeshive...............
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.