מערכת COL | יום י"ח תשרי ה׳תש״ע 06.10.2009

בואו להירשם לספר-התורה שהתחיל האדמו"ר מלעלוב זצ"ל

כ"ק אדמו"ר מלעלוב זצוק"ל כתב במערת המכפלה את האות הראשונה בספר התורה של אברהם אבינו – יוזמת 'בית התבשיל'. כאשר עמד הקהל והביט כיצד האדמו"ר מלעלוב זצוק"ל יושב וכותב בסילודין במערת המכפלה את האות הראשונה בספר התורה של אברהם אבינו, איש לא היה יכול להעלות על דעתו כי הוא חותם את מגילת חייו הקדושים בפתיחת המצוה האחרונה שבתורה, ומשאיר לכלל ישראל להשלים אותה. לסיפור המלא ולתמונות נוספות
בואו להירשם לספר-התורה שהתחיל האדמו
הרבי מלעלוב זצוק"ל, בערב יום הכיפורים. צילום: שוקי לרר

הרבי מלעלוב זצוק"ל, התחיל בכתיבת ספר התורה של כלל ישראל, שיוכנס לאוהל אברהם אבינו במערת המכפלה, ביוזמת 'בית התבשיל', וישכון שם כמעין "קמיע קבוע" לישועות: בריאות טובה, פרנסה בריווח, נחת יהודית, שידוכים הגונים. 'אות חיים' של כל יהודי ויהודי, שינצנץ באור התורה במערת המכפלה, דרך קבע.

הרעיון של 'בית התבשיל', שהרבי מלעלוב זי"ע הצטרף אליו בהתלהבות-קודש, הוא: 'אות חיים', לאפשר לכל יהודי, מכל חוג, כל נפש ונפש, להיות שותף בפועל בספר תורה קדוש, המאחד את כלל ישראל, בכתיבת 'אות לכל נפש'.

כל ספר תורה הוא קיומה של המצוה האחרונה בתרי"ג המצוות: "ועתה כתבו לכם את השירה הזאת". אנשי החסד של 'בית התבשיל', המאכילים רבבות עניים בכל ימות השנה, החליטו לשלב את החסד במצוה מיוחדת זו, ולהכניס "ספר תורה של אברהם אבינו", אל אוהל אבי האומה, אברהם אבינו ע"ה, במערת המכפלה אשר בחברון.

כל יהודי, ירכוש את הזכות לחלק בספר התורה של אברהם אבינו: 'אות לכל נפש'. הוא נעשה בכך גם שותף לחסד של הליכה בדרכו של אברהם אבינו, לעשות חסד עם בניו של מקום. עם השלמתו, יוכנס ספר התורה המהודר למערת המכפלה, ויקראו בו בעת התפילה. סגולתו של הספר בארון הקודש בהיכל אברהם אבינו, היא כעין 'קמיע' תמידי, לזכרון לפני ה' תמיד, לזכותו של כל אחד מכותבי האותיות.

כל יהודי, הוא וביתו, ילדיו ונכדיו, יכתבו אות בספר התורה. מצוה זו המשולבת בהאכלת רעבים, תהיה להם לסגולה ולברכה, לישועות מקיפות, לחיים טובים ולשלום.
'בית התבשיל' נערכו להתחיל בכתיבת ספר התורה עוד לפני היום הקדוש, כדי להגביר זכויות לעם ישראל ולכל המשתתפים. כ"ק האדמו"ר מלעלוב זצוק"ל הגיע בליל "שלוש עשרה מידות" אל מערת המכפלה, כדי לשטוח תחינה על כלל ישראל. אחרי כן יעשה דרכו לקבר רחל אשר בדרך אפרת היא בית לחם, לעבור שם לפני התיבה באמירת י"ג מידות, הסליחות האחרונות, האחרונות באמת...

במערת המכפלה, מיד אחרי שעלה במדרגות המערה, העתיר בתפילה על תורמי 'בית התבשיל'. אחרי כן, נכנס אל אולם היכל אברהם אבינו, וכתב בסילודין ובהתלהבות קודש את האות הראשונה בספר התורה.

מתוך שמחה של מצוה וכאשר נהרה של חדווה שפוכה על תואר פניו, מלופת באימת הדין של ערב יום הקדוש, האציל הרבי זצוק"ל ברכה לכל המשתתפים.

אחרי כן פצח הרבי זצ"ל בשיר של התעוררות וכיסופין: "י'ה זכות אבות יגן עלינו", וכל הקהל הקדוש שעמד עליו ברעדה, שר יחד עמו בהתרגשות ובערגה.

זה היה בליל חמישי. הרבי מלעלוב זי"ע המשיך את סדריו הרגילים, ובערב יום הכיפורים, למרות שהרגיש שלא בטוב, קיבל בבית מדרשו בבני ברק את המוני החסידים והיהודים מכל החוגים שהגיעו לקבל מידו ברכת גמר חתימה טובה, עם עוגת "לעקיך" כמנהגו מדי שנה בשנה.

סמוך לפני התקדש יום הכיפורים, הגיש לפני האדמו"ר זצוק"ל, הגבאי הנאמן המשמש בקודש הרה"ח רבי שמחה קרקובסקי, העומד בראש 'בית התבשיל', את רשימת התורמים למען 'בית התבשיל' והרבי זצוק"ל האציל ברכת קדשו בהתרגשות.

ובליל יום הכיפורים, לאחר שהרבי הקדוש עבר לפני התיבה באמירת "כל נדרי", עם "שהחיינו", וככלות תפילת ערבית, הכוללת את סדר ה'וידוי', פנה הרבי אל ביתו, משום שהרגיש קשיי נשימה. קרא קריאת שמע שעל המיטה, ורגעים אחדים אחרי כן כבר היה בישיבה של מעלה...

הרבי התחיל בספר התורה, שבו יצק את ברכותיו לישועות, לרפואה ופרנסה, לנחת ולכל טוב, ורבים מצטרפים בהתלהבות לגמור את המצוה שבו התחיל: כתיבת ספר התורה הקדוש שיהיה מעתה גם לעילוי נשמתו הטהורה. כדי לאפשר לכל חפץ להצטרף כבר בימי ה'שבעה', תמורת תרומת 18 ₪ בלבד לאות (ניתן לבחור גם משפט או מלה, וכמובן לרכוש עבור כל בני המשפחה) – נפתח מוקד 'אות חיים לכל נפש' בטלפון: 1800-350-535.

לאתר בית התבשיל

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.