מערכת COL | יום י"ב תשרי ה׳תש״ע 30.09.2009

תכירו: האיש ה"תרבותי" שלוחם נגד הקמת סוכה

הלוחמה נגד החרדים ברמת-אביב עוברת שלב: הרב יחזקאל שיינפלד הגיש אתמול תלונה במשטרה נגד כתב התרבות של חדשות 2, אילן לוקאץ', אחרי שזה תקף אותו, לטענתו, בעת שהעביר שיעור בבית-כנסת שממוקם בשכונה היוקרתית ● הרב שיינפלד סיפר כי בעת שהעביר שיעור בבית הכנסת, כמנהגו בעשר השנים האחרונות, פרצה לפתע קבוצה של אנשים לבית-הכנסת, ובראשה לוקאץ', ואלה קבלו על כך שאנשי בית-הכנסת הקימו סוכה במרכז השכונה, לטענתם, שלא כחוק לסיפור המלא עיתונאים נגד הדת: כתבות קודמות● ערוץ 2 שייך לאבא שלהם: מאמר דעההתלונה שמסעירה את עולם התקשורת: המסמך המלא"העיתונאים הפרו כללים בסיסיים של אתיקה עיתונאית"
תכירו: האיש ה
הרב יחזקאל שיינפלד הגיש אתמול תלונה במשטרה נגד כתב התרבות של חדשות 2 אחרי שזה תקף אותו, לטענתו, בעת שהעביר שיעור בבית כנסת שממוקם בשכונה היוקרתית. במקביל, הגיש לוקאץ' תלונה בעצמו נגד אחד מבאי בית הכנסת, שלטענתו גנב את המכשיר הסלולרי שלו.

הרב שיינפלד סיפר למעריב כי ביום שישי האחרון, בעת שהעביר שיעור בבית הכנסת, כמנהגו בעשר השנים האחרונות, פרצה לפתע קבוצה של אנשים לבית הכנסת, ובראשה לוקאץ', ואלה קבלו על כך שאנשי בית הכנסת הקימו סוכה במרכז השכונה, לטענתם, שלא כחוק.

לדבריו של שיינפלד, הם אף הגיעו חמושים בפקח מטעם העירייה. "הסברתי ללוקאץ' שאנחנו באמצע שיעור ושאשמח לדבר איתו אחר כך", אמר הרב, חתנו של הרב הראשי של תל אביב, מאיר לאו, "אבל הוא התעקש ושאל 'למה התחלתם לבנות סוכה אם עדיין לא יום כיפור?'. הסברתי לו שכבר ביום שישי הבא נשב בסוכה ולכן זה מותר, אולם לוקאץ' לא הרפה".

על פי עדי ראייה, במקום התפתחה המולה, במהלכה אחד מהנוכחים חטף את המכשיר הסלולרי של לוקאץ' וברח מהמקום. הרב עצמו טוען כי לא היה עד לאירוע. בהמשך, כשביקש הרב לעזוב את המקום, ואיתו המתפללים האחרים שהבינו כי השיעור נפסק, חסם לוקאץ' את היציאה בגופו, ואף ניסה למנוע ממכוניתו של הרב לעזוב.

משטרת תל אביב פנתה בהמשך אותו יום אל הרב ויידעה אותו כי האדם החשוד בגנבת המכשיר הסלולרי נעצר. "הוא לא רצה לגנוב לו את הטלפון", אומר הרב, "הוא רק רצה לגרום לו לעזוב את המקום". הסכסוך בין הצדדים החל, כזכור, אחרי שלוקאץ' ודנה וייס הכינו כתבה על התחרדות רמת אביב, והחריף לאחרונה, כשתושביה החרדים מחו על כך שהשניים חברים בעמותה נגד התחרדות השכונה.

מחברת החדשות של ערוץ 2 סירבו להגיב, ואסרו על אילן לוקאץ' להתראיין.

(מקור: מעריב)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.