מערכת COL | יום י"א תשרי ה׳תש״ע 29.09.2009

נתניהו מבקש לקצץ 300 מיליון שקל מתקציב עולם הישיבות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יזדקק ביום חמישי לכל כוח המנהיגות שלו כדי להעביר בממשלה את הצעת הקיצוץ בתקציב המדינה - בסך של שני מיליארד שקל: על פי ההצעה, יבוצע קיצוץ חד בתוספת התקציב שהובטחה למפלגות החרדיות בהסכמים הקואליציוניים, כך דווח ב Themarker ● הקיצוץ יכלול קיצוץ של 300 מיליון שקל בתוספת התקציב שהובטחה לישיבות, וקיצוץ של 100 מיליון שקל בכספים נוספים שהובטחו לש"ס, יהדות התורה והבית הלאומי לסיפור המלא
נתניהו מבקש לקצץ 300 מיליון שקל מתקציב עולם הישיבות
תלמידים בישיבת חב"ד קריית גת (אילוסטרציה: מאיר דהן, COL)

Themarker

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יזדקק ביום חמישי לכל כוח המנהיגות שלו כדי להעביר בממשלה את הצעת הקיצוץ בתקציב המדינה - בסך של שני מיליארד שקל: על פי ההצעה, יבוצע קיצוץ חד בתוספת התקציב שהובטחה למפלגות החרדיות בהסכמים הקואליציוניים, כל דווח ב Themarker. הקיצוץ יכלול קיצוץ של 300 מיליון שקל בתוספת התקציב שהובטחה לישיבות, וקיצוץ של 100 מיליון שקל בכספים נוספים שהובטחו לש"ס, יהדות התורה והבית הלאומי.

בהסכמים הקואלציוניים של ממשלת נתניהו ניתנו הבטחות כספיות רבות למפלגות החברות בקואליציה, ביניהן הובטחה תוספת של 750 מיליון שקל לתקציב הישיבות. הצעת הקיצוץ החדשה מתבססת על קיצוץ של 750 מיליון שקל בהסכמים הקואלציוניים כולם, שהם 20% מהיקף ההסכמים קואלציוניים. המשמעות של ההצעה היא שהמפלגות החרדיות עומדות לאבד חלק ניכר מההשגים שלהם במסגרת ההסכמים על הצטרפותם לקואליציה. אומנם, ההצעה של משרד האוצר היא כי רק מחצית הסכום יקוצץ, והיתרה תידחה ל-2011, אבל ספק אם הדבר יקהה את הגלולה המרה מבחינתן של המפלגות החרדיות. לפיכך, לנתניהו ולשטייניץ צפוי מאבק לא פשוט בממשלה על אישור הצעת הקיצוץ בתקציב.

ככל הנראה, נתניהו יטיל את כל כובד משקלו בניסיון לשכנע את חברי הממשלה לאשר את הקיצוץ. כך, התנגדותה של יהדות התורה אמורה להיות מוקהית על ידי העובדה כי משרד הבריאות הוא אחד משני הניהנים העיקריים מהקיצוץ. על פי תוכנית הקיצוצים, המשרד אמור לקבל תוספת של עד חצי מיליארד שקל לשם הערכות בשפעת החזירים.

בנוסף, נתניהו יבהיר לחברי הממשלה את נחיצות העברת 1.5 מיליארד שקל למערכת הביטחון, עבור צרכים ומטרות אשר נשארו סודיים. בממשלה רומזים כי מדובר בצרכים בטחוניים דוחקים ממש, אשר יקשה מאד על שרי הממשלה לסרב לתקצב אותם. למעשה, נתניהו קיבל החלטה עקרונית על שינוי סדר העדפות בתקציב 2009-2010 לטובת הצרכים הבטחוניים, ובלי הסכמה על קיצוץ רוחבי בתקציבי המשרדים וקיצוץ בהסכמים הקואלציוניים, לא ימצא מקור למימון הצרכים הבטחוניים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.