מערכת COL | יום י"א תשרי ה׳תש״ע 29.09.2009

אלפים בתפילות יום כיפור במוסקבה ● תמונות

אלפי יהודים נרגשים גדשו את הבתי כנסיות במוסקבה, במהלך יום הכיפורים, בהם כאלו שזו להם הפעם הראשונה בחייהם. התפילות נערכו בכל בתי הכנסיות והישיבות, קהילות שונות ובתי החב"ד הקיימים במוסקבה, ומנייני תפילה מיוחדים אורגנו במיוחד לקהלים חדשים, כגון: דוברי עברית, אנגלית ועוד, שזכו לתפילה באווירה מתאימה, עם סידורי תפילה והסברים המובנים להם לסיפור המלא
 אלפים בתפילות יום כיפור במוסקבה ● תמונות
אלפי יהודים נרגשים גדשו את הבתי כנסיות במוסקבה, במהלך יום הכיפורים, בהם כאלו שזו להם הפעם הראשונה בחייהם.

התפילות נערכו בכל בתי הכנסיות והישיבות, קהילות שונות ובתי החב"ד הקיימים במוסקבה, ומנייני תפילה מיוחדים אורגנו במיוחד לקהלים חדשים, כגון: דוברי עברית, אנגלית ועוד, שזכו לתפילה באווירה מתאימה, עם סידורי תפילה והסברים המובנים להם.

התפילה ההמונית נערכה בבית הכנסת המרכזי, השוכן בבניין המרכז יהודי-קהילתי "מארינה רושצ'ה", והיא נפתחה בדרשת התעוררות מיוחדת מפי רבה של רוסיה השליח הרב בערל לאזאר.

לפני העמוד עבר החזן הרה"ח ר' שניאור זלמן בוימגרטן מניו-יורק, שבקולו האדיר והמיוחד, ריגש את הקהל הרב, שהצטרף לתפילה הגדולה, עטופים בכיפות, קיטלאך לבנים, טליתות ומחזורים בתרגום לרוסית, שקיבל כל אחד בכניסתו להיכל בית הכנסת הגדול, מידי הגבאים.

רבים מהבאים, הם מתפללים חדשים, שרק לאחרונה שמעו וגילו את יהדותם, רבים אחרים הצטרפו רק בתפילת 'יזכור', שדורות רבים הקפידו יהודי רוסיה בכל מצב, לבוא לבית הכנסת להזכרת שמות הוריהם ויקירהם, ורבים אחרים הצטרפו רק בתפילה המרגשת והקדושה, "תפילה נעילה".

בשירה אדירה של "מארש נפליון" הסתיימה התפילה במוצאי יום הכיפורים, שירה שסחפה את כל המתפללים, שמפעת דוחק וצפיפות רבה, רקדו ושרו בעומדם על מקומם, תוך כדי עידודו הרבה של הרב הראשי, שעוד לפני כן, דקות ספורות לפני תחילת תפילת 'נעילה', נאם שוב בפני הקהל הרב, המשיל משלים, הביא ציטוטים, עד שהקהל כולו הבין הייטב את גודל השעה של "נעילה"!

לאחר תקיעת שופר, ערבית והבדלה, נפתחו אולמות האירועים בבניין, שם כובד הציבור כולו בכיבוד קל לסיום הצום.

לאחר הסעודות בבתים, שבו והתאספו רבים מאנ"ש השלוחים, להתוועדות חסידית בבית משפחת ר"מ וויסברג, שנמשכה שעה ארוכה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.