מערכת COL | יום י"א תשרי ה׳תש״ע 29.09.2009

מסמך נדיר: שעה עם ה'חוזר' הראשי ● וידאו בלעדי

רבבות חסידים ברחבי העולם כמהים לכל שיעור והתוועדות עם ה'חוזר' הראשי הגה"ח הרב יואל כהן שליט"א ● לראשונה, מרכז התקשורת החב"די - COL מתכבד להגיש וידאו מיוחד בן שעה, מתוך חמש שעות, מהתוועדות שנערכה עם ה'חוזר' עבור התמימים-האורחים בחצרות-קודשינו, לצד תמליל חלקי וגלריית תמונות ● עניין התשובה, יציאת החסידים מרוסיה, ביאת משיח, לימוד חסידות, עשרת הספירות, הגילויים בביאת משיח, ראיית אלוקות ועוד לסיפור המלא   ● תשרי בליובאוויטש: COL בעדכונים בלעדיים מסביב לשעון
מסמך נדיר: שעה עם ה'חוזר' הראשי ● וידאו בלעדי
(צילומים: יוסי פרסיה, COLlive)
מאת א. תמים, עבור COL
צילום: יוסי פרסיה

 
מאות תמימים ישבו והקשיבו כחמש שעות ברציפות להתוועדות המסורתית של החויזר ר' יואל כהן לכבוד ו' תשרי - ארבעים וחמש שנה ליום פטירת אמו של הרבי, הרבנית חנה, בהיכל הכולל אברכים שעל-ידי מזכירות כ"ק אדמו"ר בסמוך לית חיינו - 770, מהשעה 10:45 בלילה ועד השעה 3:45 לפנות בוקר.  

כמה 'עניינים' קצרים מתחילת ההתוועדות (תמליל כפי שנרשם על-ידי אחד המשתתפים - עם עריכה לשונית קלה):
 
ר' יואל הביא 'שיחה', שם שואל הרבי למה אדמו"ר הזקן אומר באגרת התשובה שבשביל תשובה צריך לדעת שזה תשוב ה' - ה' עילאה, לכאורה היה צריך להיות בסדר והדרגה - קודם כל קבלת-עול ואח"כ מידות מוחין וכו' ולמה מתחיל מהדרגא הכי גבוהה. ועוד יותר שכותב על-כך שזהו 'התחלת' מצות התשובה.

והביא משל מניקולאי שכל פעם כשהיה מגיע לתחנת רכבת, היה צריך להשפריץ מים ותמיד זה היה מתוכנן. פעם הגיע בפתאומיות והאחראי לא הספיק להכין פלייר ולא השפריץ מים וניקולאי נתן לו עונש וההוא שאל 'למה', מה עשה? הרי לא ידע! וענה לו ניקולאי: כשאני מגיע - צריך להשפריץ מים. אם אין לך תעשה את זה עם השיניים, כלומר: כך צריך להיות המסירה והנתינה ואפי' יותר מכך. כי אפי' ניקולאי שהיה משוגע ודרש כזה 'ביטול', אבל עדיין היה מי שצריך להתבטל לו.

וזהו כמו שיש שיחה על זה שר' אלעזר בן חרסום מחייב עשירים והלל מחייב עניים והרבי שואל אם אין לו זמן, אז למה מחייב ואם יש לו זמן ללמוד, אז מה צריך להגיע להלל ולרבי.

אלא, הרבי אומר, שאין להם זמן, אבל כיוון שזה החיים של יהודי ממש חיי תורה ומצוות, אז דורשים ממנו גם את זה.

כי גם להלל ולרבי לא היה זמן, אבל הם חיו והרגישו שזה החיים שלהם ולכן הם מחייבים וכך אצל כל יהודי מיד מדבר על תשובה עילאה שיהודי שייך לקב"ה לא רק אחרי שהקב"ה נפח את נשמתו שאז הנשמה היא חלק כבר ממציאות שבתוך הגוף, אלא כמו בבן אדם שנופח - שלפני הנפיחה זה לא מציאות בכלל אלא חלק ממנו כך יהודי הוא חלק בלתי נפרד מהקב"ה.
 
צפו בוידאו מיוחד
לצפייה לחצו על כפתור ההפעלה:

לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)


בשמח"ת, בשנות הכ"ף, הרבי דיבר על המצב במדינתנו לפנים - רוסיה - ואמר שלא מתחשבים בבית דין של מעלה ועל פי דין צריכים להתחשב בבית דין של מטה כלומר הרבי בעצם פסק שהם צריכים לצאת ובאמת מאז החלו חסידים לצאת מרוסיה יצאו אז ר' אשר ששונקין ור' מענדל ועוד.
 
בער זיסלין, היה מראשוני התלמידים בתומכי תמימים והרבי רש"ב שלח אותו להיות משפיע בשצ'עדרין והוא אמר פעם שכשיבוא המשיח יקבלו שכר כל היהודים על כך שלמרות גודל הצרות בגלות לא המירו דתם אבל חסידים יתביישו ללכת לקבל השכר.
 
חסידות לא באה להשפיל את האדם. כלומר, בזה שחסידות אומרת כנ"ל שצריך להיות הביטול הכי נעלה, זה לא לשבור את הבן-אדם, אלא באה לרומם אותו לחיים אמיתיים יותר וכמו הסיפור עם קופסת הטבק שקיבל אדמו"ר הזקן שסיפרו לצמח צדק ששבר את המכסה בשביל התפילין והצמח צדק אמר שברור לו שלא שבר אלא רק הוציא חוט כי סבא לא שובר והרבי מדייק שאפי' בשביל תפילין שזה שיעבוד לא שוברים.
 
במאמר של אחד הרביים מסופר שמה שר' שלמה קרלינער 'הרעיש את העולם במופתיו' ואמר על כן אדמו"ר הזקן שזהו בגלל שהיה טפח מעל הארץ שזה ספירת המלכות, כלומר הוא היה בספירת היסוד שהכוונה בזה שמלכות זה העולמות והמידות שמעליה זה לגמרי למעלה מהעולמות.

כלומר שהוא פעל למעלה מהעולם וזה מה שאדמו"ר הזקן חידש שמגלים אלוקות לא למעלה מגדרי העולם אלא בתוך גדרי העולם וכך בכל דור החדירו את זה יותר במציאות העולם והרבי הראה איך שבעולם גופא ניכר אלוקות.

פעם הרבי אמר בשביעי של פסח שלהפיץ מעיינות חוצה לא רק לחזור שיחה וכדומה אלא להסביר את הדברים הכי עמוקים בחסידות בשפה ילדותית שכל אחד יוכל להבין והרבי הראה דוגמא איך אפשר להסביר דברים עמוקים בשפה פשוטה. ולכן צריכים ללמוד מאמרים ושיחות של הרבי וזה נותן לנו דרך איך להסתכל על העולם ולראות בו גופא אלוקות.
 
הרבי הביא פעם דוגמא מזה שמדענים פעם היו מחפשים איך הכל נפרד ודבר בפני עצמו והיום מחפשים איך הכל זה בעצם נקודה אחת וזה הכנה לקראת ביאת משיח שאז יתגלה לעין כל אחדות ה'. זה עוד יותר מהשיחה על רדיו שהרבי דיבר שעם רדיו אפשר להשתמש לקדושה אבל פה בתוך המדע גופא הרבי מראה איך שייך לאלוקות.
 
וכמו כן רואים שכשיש למשהו הרבה שאלות יש שני אופנים לתרץ אופן אחד לתרץ לו על כל קושיה תירוץ ואפן שני לתרץ תירוץ אחד שמתרץ הכל ורואים במוחש שאופן הב' מתקבל הרבה יותר וגם זה הרבי הסביר שזה בגלל שכל הבריאה למרות שנראה כדברים רבים ונפרדים, אבל בעצם הכל אחד ולכן יהודי מתבטא בו אחדות בעניין זה וכתוצאה מכך ניתן גם לגוי הרגש הזה של אחדות באופן האמור.

וכמו כן דוגמא מזה ששור נוגח שלוש פעמים וחייב למרות שכל נגיחה יכול להיות הסבר מיוחד למה קרה (הוא אמר בצחוק שיכול להיות שפעם אחת נגח שור כי הוא ברוגז איתו ופעם אחרת היה סיבה שונה) אבל בכל זאת זה נחשב כדבר אחד.
 
וזה יהיה הגילוי כשמשיח יבוא יהיה בשלימות הגילוי כמו שיש מעלה באופן של מלמעלה למטה שהגילוי הוא מאוד נעלה ויש מלמטה למעלה שזה חודר בפנימיות ולעתיד לבוא יהיה שתי המעלות יחד וזה הכוונה ונגלה כבוד ה' וראו כל בשר כי לכאורה אם כבר אמרת ונגלה זאת אומרת שהגילוי אמיתי וגילוי אמיתי וודאי שנראה אלא ההוספה בוראו כל בשר זה שלא רק מצד למעלה יהיה הגילוי כמו שהיה בקריעת ים סוף שראתה שפחה על הים אבל זה רק מלמעלה והיא מצידה לא שייכת לזה אלא הבשר עצמו מצד גדרו יראה אלוקות.
 
וזה יקרה עוד מעט כשהרבי יחזור ויראה לנו אלוקות במוחש ואז הרבי ילמד כמו פעם ויותר מפעם כי אז הוא פשוט יראה לנו אלוקות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.