מערכת COL | יום ח' תשרי ה׳תש״ע 26.09.2009

בועידת הנשיאים: נתניהו גולל שוב הפגישה עם הרבי ● וידאו

לאחר הנאום ההיסטורי שנשא באו"ם, התארח ראש-הממשלה באירוע מיוחד של ועידת הנשיאים בניו-יורק ● בנאומו, שיחזר שוב ראש-הממשלה את הפגישה שהייתה לו עם הרבי בשמחת-תורה ואמר: "הרבי אמר דבר גדול אחד: כשאתה הולך לבית השקרים - כך קראנו למוסד המסוים הזה (האו"ם), תזכור שבחושך מוחלט, אתה יכול להאיר נר קטן אחד, וייראו אותו. השליחות שלך היא להדליק את הנר של אמת עבור העם היהודי. וזה מה שאני מנסה לעשות מאז" לסיפור המלא
בועידת הנשיאים: נתניהו גולל שוב הפגישה עם הרבי ● וידאו
"אתה יכול להדליק נר אחד קטן". נתניהו אצל הרבי (ארכיון COL)
לאחר הנאום ההיסטורי שנשא באו"ם ראש-הממשלה, בנימין נתניהו, הוא השתתף באירוע מיוחד שאירגנה לכבודו ועידת הנשיאים בניו-יורק, מדווח 'הארץ'.

"אני ישן הרבה יותר טוב בלילה מאז שאני יודע שהמנהיג הדגול הזה אחראי על שלומו של העם היהודי", אמר אלן סולו, יו"ר ועידת הנשיאים ואחד מידידיו של הנשיא אובמה מימי שיקגו.

חתן פרס נובל לשלום, הסופר אלי ויזל הציג את נתניהו לפני עלייתו לבמה במרכז התרבות היהודי ברחוב 92. "אנחנו יודעים שיש לנו אויבים, יש לנו גם חברים, אבל עלינו לסמוך יותר על האיומים של האויבים מאשר על הבטחות החברים", אמר ויזל. "אף אחד מאז אבא אבן לא היה כל כך טוב וחזר בהגנה על שמה וכבודה של ישראל". ויזל קרא לנתניהו "מדינאי דגול", "דיפלומט ובעל חזון".

נתניהו, כשעלה לנאום, שיבח את ויזל. "אתה העד הגדול של השואה. אתה לא נותן להם לשקר!" הצהיר, וזכה לתשואות. "אתה הגנת על עמך, על אמת ועל צדק. עשית את זה עם תשוקה ופיוט שאין להם אח ורע. שרה, שאיבדה את משפחתה בשואה, אוהבת את ספריך מאוד. הצלחת לצאת משם. ומעולם לא שכחת את האחריות העצומה המוטלת על איש עם כשרון כמו שלך, להקדיש את חייך לשמר את זכרם. אני מצדיע לך, העם היהודי מצדיע לך, והאנושות מצדיעה לך".

נתניהו גולל לאחר מכן את סיפור מפגשו עם הרבי בשנת 1984, כשהיה שגריר צעיר באו"ם. "הרבי אמר דבר גדול אחד: כשאתה הולך לבית השקרים - כך קראנו למוסד המסוים הזה (האו"ם), תזכור שבחושך מוחלט, אתה יכול להאיר נר קטן אחד, וייראו אותו. השליחות שלך היא להדליק את הנר של אמת עבור העם היהודי. וזה מה שאני מנסה לעשות מאז".

"ויש שלושה שקרים גדולים", המשיך נתניהו. "שהשואה לא קרתה - זו דוגמא למה שמארק טווין אמר, שככל שהשקר גדול יותר, כך הוא מתפשט יותר מהר. זהו שקר רעיל, ויש לעצור אותו. השקר השני הוא שישראל היא התוקפנית בסכסוך הזה. חיפשנו שלום, עשינו פשרות כואבות. הם אלה שתקפו אותנו. זה מה שהפך את תוצאות התוקפנות הערבית לסיבה שלה. הנוכחות שלנו ביהודה ושומרון היא תוצאה של תוקפנות ערבית, לא הסיבה שלה".

"והשקר השלישי הוא הכי מקומם", המשיך נתניהו. "הוא אומר שהישראלים הם כובשים זרים בארץ ישראל. אנחנו לא כובשים. זו אדמת אבותינו וזה העתיד שלנו".





ראש-הממשלה משחזר את הביקור קודם לכן, במפגש עם עיתונאים
לצפייה לחצו על כפתור ההפעלה:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.