מערכת COL | יום כ"ח אלול ה׳תשס״ט 17.09.2009

צלמי COL בוחרים את 'תמונות השנה' שלהם ● פרויקט מיוחד

צלמי COL הפכו לחלק בלתי-נפרד מהווי החב"די: הם נמצאים בכל אירוע, דינר, הופעה, חגיגה והתוועדות ● כבר שמונה שנים הם מתעדים ביד-אמן את הרגעים המרגשים והמשמחים, העצובים והקשים ● בסיומה של שנת תשס"ט, ביקשנו מכל אחד מהם לבחור תמונות בודדות שלא ישכחו ● מאיר דהן, ברלה שיינר, י. בלינקו, מנדי לואיס ושמואל בן-צבי  לפרויקט
צלמי COL בוחרים את 'תמונות השנה' שלהם ● פרויקט מיוחד

מאיר דהן

זה קרה בי"א חשוון, יום פטירתה של רחל אימנו. כמות אדירה של נשים הגיעו להתפלל על קברה והמשטרה לא ידעה כיצד להתמודד עם המצב. בצעד אגרסיבי, החליטו לפנות נשים מהקבר. רגע לפני שגורשתי, הצלחתי לתפוס את המחזה הבלתי-נתפס הזה של שוטרת תופסת בחוזקה אישה המבקשת להתפלל אצל אמא.


השנה, נפגש רב חב"די לראשונה עם הגר"ע יוסף. זה היה בבוקר י' שבט: רבו של כפר-חב"ד הרב מרדכי-שמואל אשכנזי הגיע לבקר את הרב יוסף. המחזה של הרב עובדיה מעניק צ'פחה של חיבה לרב אשכנזי, היה רגע לא-שגרתי עבורי ואני בטוח שגם עבור הגולשים.


בעיצומו של חודש חשוון, שלג כבד כיסה את קראון-הייטס. יצאתי לאחד הרחובות וחזיתי במראה ציורי. התוצאה לפניכם.


חלק נכבד מהגולשים דרש בזמנו מהאתר להסיר את תמונת הצורר מהאתר, אבל מבחינתי היא אחת מ'תמונות השנה' שלי. זה היה בוועידת ז'נבה, כשיצאתי מחוץ לבניין הדיונים, נתקלתי באויב הגדול ביותר של העם היהודי מנופף לי לשלום. מה נותר לי לעשות? צילמתי...

י. בלינקו



הרגע הזה לא ישכח לעולמים. עמדתי על-יד מפתן דלת בית 770 בכפר-חב"ד במהלך הלווית הקדושים ולפתע הבחנתי במחזה המצמרר: גופות השלוחים על רקע קהל החסידים. קפאתי.


מי לא זוכר את התמונה הזו שכיכבה באחד משערי מגזין COL? בתמונה רואים את האבסורד בהתגלמותו: הרב יגאל קירשנזפט ומשפחתו מתחבאים מאימת הקאסם ב... צינור ביוב.


האירוע הבא אינו חב"די, אבל כן קשור אלינו. כמנהל אתר HNN אני מסקר תאונות המתרחשות ברחבי הארץ. התמונה שלפניכם מתאונה קטלנית ברמלה. כשהגעתי לזירה, ראיתי את ר' שמואל סופר מכפר-חב"ד, מתנדב ב'הצלה', כשהוא מטפל בהרוגים שהיו אז פצועים אנוש.


כך הוא נראה רגע אחרי שטיפל. מצמרר.

ברלה שיינר

זו תמונה שאני אישית מאוד התרגשתי כשצילמתי אותה. התמונה צולמה במהלך הופעה שערך הזמר מנדי ג'רופי לחולי טרשת נפוצה במגדל-העמק. הבחור המחובק עם מנדי, הוא אחד החולים שמאוד רצה לשיר, אבל לא היה לו אומץ. מנדי ג'רופי שיכנע אותו לבוא ולשיר איתו. בסוף הוא אזר אומץ ושר איתו. בסיום, הוא ניגש למנדי וחיבק אותה דקות ארוכות. זה היה ממש מרגש! כולם שם מאוד התרגשו.

מנדי לואיס

התמונה הזאת שצילמתי בתחילת השנה, מנוגדת למוסכמות של 'סדרי בראשית'. הרב שמעון (שימק'ה) לזרוב, השליח מטקסס, שהחיוך לא מש מפניו לרגע, נראה ממרר בבכי, כשהוא נשען על עמוד חשמל. זה היה בהלווית אמו, הרבנית מנוחה לזרוב ע"ה.

שמואל בן-צבי


הרב שמעון רוזנברג בהדלקת החנוכייה, מול מלון טהג' מאהל. קשה לתאר את המחזה של רב יהודי עם לפיד, עומד על מנוף, מול המלון המדובר בעולם. 'גאון יעקב'.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.