מערכת COL | יום כ"ח אלול ה׳תשס״ט 17.09.2009

הפתעה לקראת השנה החדשה: רמב"ם חב"די חדש

במלאות חצי יובל מאז תיקן הרבי את תקנת לימוד הרמב"ם היומי, מביעים אנ"ש והתמימים סיפוק רב  מכך ש"סוף-סוף יש לנו רמב"ם משלנו" ● בימים אלה השיקה חברת "חזק הוצאה לאור" – המתמחה בהוצאה לאור תורנית בכלים מתקדמים - את ספר "משנה תורה השלם". הספר הוא "רמב"ם חבד"י" למהדרין, ערוך ומסודר ברוח הוראות ושיחות הרבי לסיפור המלא
הפתעה לקראת השנה החדשה: רמב

במלאות חצי יובל מאז תיקן הרבי את תקנת לימוד הרמב"ם היומי, מביעים אנ"ש והתמימים סיפוק רב  מכך ש"סוף-סוף יש לנו רמב"ם משלנו".

בימים אלה השיקה חברת "חזק הוצאה לאור" – המתמחה בהוצאה לאור תורנית בכלים מתקדמים - את ספר "משנה תורה השלם". הספר הוא "רמב"ם חבד"י" למהדרין, ערוך ומסודר ברוח הוראות ושיחות הרבי.

הרבי הרעיף במשך עשרות שנים - ובמיוחד מאז תקנת ולימוד הרמב"ם היומי – שפע של מאות ואלפי שיחות והוראות קודש הקשורים לרמב"ם ולתורתו, הן בהסברת דברי הרמב"ם והן בנוגע לתקנה הקדושה, להשלכותיה, לספרי הרמב"ם, לאישיותו של הרמב"ם, לקשר לתורת ונשיאי חב"ד בכל הדורות ועוד. בהתבסס על כל אלה נערך ספר "משנה תורה" מחדש, על ידי צוות אברכים חסידיים ותלמידי חכמים ששקדו מספר שנים כדי להוציא לאור את הרמב"ם המיוחד, כדי "לעשות נחת רוח לרבי", וכדי להנעים ולהאהיב את לימוד הרמב"ם היומי על כל אחד ואחד.

בין המעלות הייחודיות של הספר ניתן לציין את החידושים הבאים: נוסח מדוייק לפי כתבי יד מדויקים, * איורים ותרשימים מהימנים ששילב הרמב"ם בספרו והושמטו בדפוסים המצויים. * ניקוד מלא להקלת ההבנה והקריאה. * פיסוק וסימני תחביר להקלת ההבנה והקריאה. * ביאורי מילים ומונחים להבנה שוטפת. * "השגות הראב"ד" משולב משולבים בתוך דברי הרמב"ם על פי שיחות הרבי. * "מקורות היד" – מעל 60,000 מקורות לפסקי הרמב"ם (חזלי"ם, מדרשים, תוספתות, ואפילו ספר הזוהר). הציונים נאספו בעיקר מתוך ספרי ה"מראי מקומות" שי"ל ע"פ הוראות הרבי. * "מקבילות הרמב"ם" - ציונים למובאות מקבילות מספרי הרמב"ם האחרים - (נאספו בשעתו ע"פ הוראת הרבי). * "יד להלכה" – ציון פסקי ההלכה שנפסקו בשו"ע ושו"ע אדמו"ר הזקן דלא כהרמב"ם. * "עיטורי מלך" – מעל 2000 הפניות לכל ביאורי הרבי מכל חלקי לקו"ש, ספרי השיחות, "רשימות", "אגרות קודש", "הגדה" ו"יין מלכות". * ציון עקבי של השיעורים היומיים – לפי כל המסלולים בשיטה ייחודית פרקטית. * "מורה שיעור" רב שנתי, לכל המסלולים, משולב בתוך הספר. * "דבר מלכות" – שיחות  הרבי אודות הוראות התקנות והעניינים הקשורים לתקנת לימוד הרמב"ם היומי, ותוכן ה"הדרנים". * מבוא מקיף אודות תקנת לימוד הרמב"ם וחשיבותה, ההוראות השונות מהרבי, תשובות לטענות נגד התקנה הקדושה, וכן בירור מקיף בתורת נשיאי חב"ד בקשר לרמב"ם וספריו ועוד. * תולדות הרמב"ם – בהתאמה למסורת חב"ד. * נספחים – מענות קודש, התכתבויות עם הרב קאפח, מכתב למלך מרוקו, ומיצגים שונים.

מהיום אין צורך יותר להשקיע מאמצים מיותרים בחיפוש אחרי ה"חלק המתאים של היום" כדי להיזכר איזה חלק בדיוק יש להשתמש היום? או היכן יש "מורה שיעור" כדי לברר מהו בדיוק השיעור היומי? – ב"חזק" הושקע מאמץ עיצובי להגיש את הכל בכרך אחד, כשהוא מותאם ללומדי השיעור היומי, ומאפשר הרחבה עיונית למעוניינים.

בספר ניכרת חשיבה מקצועית ודקדקנית בכל פרט ופרט, בעיצוב המיוחד והיפהפה, בעימוד המתוחכם והמקצועי, ובהגשה הפרקטית המקסימלית. צוות מומחים שקד על הכנת המבנה המתאים של הספר והטיפוגרפיה שלו, במטרה להנעימו לעין הלומדים.
אין ספק שהספר יתחבב על קהל אנ"ש והתמימים, וכבר העיד הרבי כי "שמעתי כמה פעמים מכ"ק מו"ח אדמו"ר, כי חיבה יתרה נודעת לרמב"ם ולספריו מנשיאי חב"ד, החל מבעל התניא והשו"ע" (אג"ק חי"ט עמ' רנט).

לדוגמית מספר "משנה תורה השלם" לחץ כאן:
http://www.chazak.co.il/index.asp?catID=7871&siteLang=3

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.