מערכת COL | יום כ"ז אלול ה׳תשס״ט 16.09.2009

כתבות הוידאו שעשו את תשס"ט ● פרויקט סיכום מיוחד

מחלקת הוידאו של COL הגישה במהלך השנה מאות קטעי וידאו בלעדיים שליוו את ההווי החב"די לאורך השנה ● מתיעוד הרגעים המרגשים בכינוס השלוחים, הלווית השלוחים, המסע להאדיטש, מפגש הפסגה עם הגר"ע יוסף ועד מסע ההלוויה המצמרר של הבחור שנרצח על-ידי ערבים צמאי-דם ● בואו להיזכר ב-20 כתבות וידאו נבחרות שעשו את השנה לצפייה בקטעים  
כתבות הוידאו שעשו את תשס
צלמי הוידאו של COL (מימין): אהרל'ה זנד, מנדי לואיס ושלמה-חיים ריבקין
צילומי וידאו: מנדי לואיס, חדוה רומנו, רחלי אופנר, הרצל קוסאשוילי וצוות צלמי COL

עריכת כתבות וידאו: שלמה-חיים ריבקין, מנדי לואיס, שמריהו ירט, רחלי אופנר


(הערת מערכת: קטעי הוידאו מוגשים לפי סדר התרחשותם)

הצילומים ממוסקבה נחשפים
בתחילת השנה שעברה חשפנו תיעוד וידאו מצמרר מפיגוע הדקירה בבית-הכנסת 'בלשייא ברויינא' במוסקבה לפני ארבע שנים. הסרט המצמרר ממסע הדקירות, התבסס על מצלמות האבטחה. לצד זה, הניצולים שיחזרו את השתלשלות האירועים שלב-אחר-שלב. רק לאחר הצפייה, אפשר להבין את גודל הנס העצום שאירע במקום.

לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)


מזח 94 על הרגליים: וידאו מרגש
במהלך ה"בנקעט" החגיגי נעמדו 4,000 שלוחי חב"ד ברחבי העולם לריקוד ספונטני, יחד עם תומכיהם. אף קולמוס לא יוכל לתאר את האווירה, לכן החלטנו לתעד עבורכם את המחזה בקליפ בלעדי.


המחזה המצמרר: "יש לי בשביל מה לנסוע"?
COL ליווה את ר' שמעון רוזנברג, אביה של רבקי הולצברג, בדקות המתוחות של לפני העלייה למטוס - בדרך למומביי בהודו. ר' שמעון שוחח בטלפון עם ישראלי הנמצא ליד נכדו, כשזוגתו יהודית מאזינה בחשש רב: "תגיד לי את האמת, יש לי בשביל מה לנסוע", שאל ר' שמעון.


לא מצליחים לצפות?
לחצו כאן (להורדה)
 

הצילומים שהפכו לסרט זיכרון
בחור ששהה בשליחות בבית-חב"ד מומביי חודשים לפני הרצח, תיעד את הפעילות השגרתית בקטעי וידאו. הקטעים הגיעו לידי COL, נערכו והפכו לסרט זיכרון מצמרר שהתפרסם בלעדית באתר: ההתוועדות הלילית, קריאת המגילה, מסיבת פורים, שיגרת הפעילות והילד מוישי שריכז סביבו ישראלים רבים וכעת, נותר לבד.

Untitled from COLlive.com on Vimeo.

אור ראשון במומביי
כך נראה הדלקת נר חנוכה בבית-חב"ד ההרוס במומביי.

לא מצליחים לצפות?
לחצו כאן (להורדה)


תפילה בשדה הקרב
רגעים אחדים לפני הכניסה לרצועה, נשא תפילה הרב הראשי לצה"ל אביחי רונצקי ■ לידי COL הגיע תיעוד וידאו מרגש מהתפילה והכניסה לרצועה.

תיעוד נדיר: אזעקה בערב שבת בניצן
שלוש אזעקות קטעו את ההכנות לשבת במחנה הפליטים של מגורשי 'גוש-קטיף' ב'ניצן'. לידי COL הגיע תיעוד נדיר בוידאו של האזעקה, הכניסה לצינורות הביוב המשמשים כ"מרחב מוגן", ואמירת התהילים עד לסיום האזעקה.


המסע להאדיטש: תיעוד מיוחד
בכ"ד טבת ליווה שליח COL את מסע החסידים להאדיטש, לרגל יום ההילולא של אדמו"ר הזקן נ"ע. צפו בכתבת וידאו מיוחדת המסכמת את המסע המרגש.

לא מצליחים להאזין?
לחצו כאן (להורדה)


המפגש הנדיר בין הגר"ע יוסף לרב אשכנזי
צוות מגזין COL היה היחיד שהורשה לתעד את המפגש המיוחד בין נשיא מועצת החכמים הרב עובדיה יוסף ורבו של כפר חב"ד הרב מרדכי שמואל אשכנזי. במהלך המיפגש דיבר הרב יוסף על הרבי, תנועת חב"ד, מפעל השליחות של חב"ד בעולם, הסיוע לבניית מקוואות "בור על גבי בור", תוכנית ההתנתקות והשמירה על ארץ ישראל. קטע הוידאו עורר הדים נרחבים בתקשורת הישראלית.

לא מצליחים לצפות?
לחצו כאן (להורדה)

המחשב תוקן, אלפי תמונות נחשפו
חודשים לאחר הפיגוע בבית-חב"ד במומביי, המחשב של בית-חב"ד תוקן ואלפי תמונות מרגשות נחשפו. הדבר גורם להתרגשות רבה בקרב המשפחות.






NAME="SAMILang" VALUE="">

לא מצליחים לצפות?
לחצו כאן (להורדה)


שבט זלמנוב
לקראת חג-הפסח, שודרה בתוכנית "עובדה" היוקרתית כתבה מיוחדת על היערכות משפחת זלמנוב מצפת, לה 19 ילדים. "השנה יחגגו כל ילדי המשפחה והנכדים בבית ההורים בצפת, והיערכות בהתאם", דווח. צוות ערוץ 2 נלווה אל המשפחה למספר שעות וחזר מוקסם.


תיעוד: הבית השרוף, אחרי השריפה
לקראת ל"ג בעומר, ר' דוד הלמן, בנה של הגב' לאה הלמן שביתה עלה באש, הגיע מניו-יורק לישראל ולא ציפה לקבלת-פנים כזו חמה: הבית בו גדל, עלה בלהבות. צוות COL ביקר הבוקר בבית השרוף ותיעד את ההרס.


ההפתעה של ציפי לבני
במהדורה המרכזית של ערוץ 2, הביאה העיתונאית סיון-רהב מאיר כתבה על מופע של אמן הג'ז החב"דניק, דניאל זמיר. בהופעה, נצפתה יו"ר האופוזיציה ומפלגת "קדימה" ציפי לבני שהגיעה יחד עם בעלה נפתלי לחגוג את יום הנישואין ה-25. "הצלילים האלה עדיפים בהרבה על הצלילים הפוליטיים", אמרה לבני. בעלה הוסיף: "זה חצי גאוני".

לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)


לראשונה מאז אושפז: הגר"מ אליהו יצא לאירוע
לראשונה מאז אושפז הראשון-לציון הרב מרדכי אליהו שליט"א, הוא יצא לראשונה והגיע לחופה של הת' מרדכי זיילר עב"ג רות ברודשיינדל. החופה נערכה באולמי 'בנייני האומה' בירושלים. מדובר בצעד נדיר, היות והרב אליהו עדיין נמצא תחת מעקב רפואי בעקבות האשפוז הארוך בבית-הרפואה. למשפחת זיילר קשר מיוחד עם הרב אליהו מזה שנים רבות, ובני המשפחה נוהגים להיוועץ עמו בקביעות.

לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)


דוכן חב"ד שקק
חסידות להמונים: עם-הספר יצא ב"שבוע הספר" בהמוניו לכיכר רבין, שם נפתח 'שבוע הספר העברי' ● לצד אין-ספור דוכני ספרים, עמד לו כמידי שנה בשנה דוכן חב"ד שמפעילה הוצאת הספרים החב"דית קה"ת ● צוות COL הרצל קוסאשוילי, צלם הוידאו מנדי לואיס והצלם ברלה שיינר, יצאו לבדוק מה קורה בדוכן חב"ד וגילו אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות רוכשים ספרים חב"דיים ● בשיחה עם COL הם סיפרו מה מביא אותם לרכוש ספרי חסידות.

לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)


סבא אהרון, בן 79, חוגג בר-מצווה
בכל פעם שאהרון פרידמן, סבא חביב בן 78, סיפר את סיפור השואה שעבר, הוא נשנק מבכי כשציין את העובדה שמעולם לא חגגו לו בר-מצווה ● בחודשי הקיץ, אחד מנכדיו המתגורר באבן-יהודה החליט לעשות מעשה: הוא פנה לשליח חב"ד הרב מנחם נוימן ויחד החלו לארגן את הטקס. "כשראיתי שמדובר באדם דתי ועוד בגבאי בית-כנסת התרגשתי יותר", סיפר הרב נוימן ל-COL ● "במשך 65 שנה חלמתי על הרגע הזה", סיפר סבא אהרון שוב ושוב, כשנכדיו היקרים ממטירים עליו סוכריות ● כלי-תקשורת רבים תיעדו את המאורע המרגש.

לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)


הסיפור הלא-יאמן: בן החסיד ששימש יד ימינו של לנין
מנחם-מענדל רוזנבוים שנקרא על-שם הצמח-צדק, היה בנו של החסיד הידוע ר' אברהם-חיים רוזנבוים ● בצעירותו, נסחף ברוח המהפכה והיה ליד ימינו של לנין ● בהמשך, נעצר ועונה על-ידי השלטונות הרוסים. כששוחרר, נמלט לאמריקה ומאוחר יותר עלה לישראל וייסד את קיבוץ נען ● לאחר מותו, גילו חברי הקיבוץ בחדרו, כרכים של כתבי-יד שלא ידעו את מהותם ושלחו זאת לספרייה הלאומית ● בתש"ל, שלח הנשיא שז"ר את הכתבים לרבי ואז התברר שמדובר במאמרים של הצ"צ שלא פורסמו מעולם! ● הרב יוסף-יצחק קמינצקי יצא לקיבוץ והתחקה אחר חייו של רוזנבוים, כשהוא מלווה בהיסטוריון של התנועה הקיבוצית עמוס שיפריס.

לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)


תיעוד מזעזע: ליטאים מכים חסיד חב"ד
בחודש תמוז פרסמנו קטע וידאו מחריד של קבוצת ליטאים מכים את רב בית-כנסת חב"ד בקריית-יובל, הרב מרדכי אושר ● הרב אשר משמש כרב בבית-הכנסת הדתי במקום ● המכות, כך דווח, היו על רקע ניסיון השתלטות של קבוצת חרדים על בתי-הכנסת השייכים לפלגים השונים ● "הם הפילו אותי על הריצפה, בעטו בי בכל חלקי הגוף. גררו אותי, זרקו אותי מכל המדרגות. לאחר-מכן כשניסתי להימלט, הם תפסו אותי, שמו לי אזיקים על היד והמשיכו להכות אותי בברוטאליות עד זוב דם", סיפר.
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)

המערכון שכולכן ביקשתן: לצפייה
"תביאו את המערכון של וייגל, כל הבעלים חייבים לראות את זה", כתבה אחת הגולשות שדרשה יחד עם חברותיה ש-COL יעלו את המערכון המשעשע מכינוס נשי חב"ד. COL לא אכזב ופרסם את המערכון במלואו.
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)


הסרט המיוחד "תיעוד קטיף"
ארבע שנים חלפו מאז גורשו באכזריות אלפי תושבי גוש-קטיף מבתיהם והם עדיין זרוקים במבנים רעועים, חלקם ללא פרנסה ● לקראת יום השנה הרביעי לגירוש, מרכז התקשורת החב"די - COL בחר בדמות המיתולוגית של הגוש, הרב יגאל קירשנזפט, ללוות אותנו בשבילי המוזיאון היחיד בעולם שמתעד את הזוועה: מוזיאון גוש-קטיף בירושלים ● החיים הירוקים, הים הכחול, החיים הפורחים, מוסדות התורה המרווחים, ועד להרס הבורטאלי ● ר' יגאל מתאר ברגש למנדי ריזל רב את הווי החיים, פציעתו הקשה והאמונה שלא פסקה, כשברקע משולבים כל העת קטעי ארכיון מצמררים.

לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)

חשיפה: ביקורו העלום של הריי"צ בראש-פינה
בחודש רב מלאו 80 שנה לביקור אדמו"ר הריי"צ נ"ע בישראל ● במהלך השנים, פורסמו סקירות שונות על הביקור ההיסטורי, אך תחנה אחת, בה ביקר אדמו"ר הריי"צ, לא סופרה מעולם ● מדובר בביקור לא-מתוכנן במושבה הציורית ראש-פינה, כשאדמו"ר הריי"צ היה בדרכו לקבר האר"י ● 80 שנה אחרי, ביקר מנדי ריזל בבית בו נערך הביקור ופגש את אביב קלר, קשיש בן 90, שמשחזר את השתלשלות הסיפור מזווית ראייתו כילד בן 10, כשהוא מוסיף פרטים ששמע מהוריו.

לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)


מסע ההלוויה של רפאל מירלאשווילי ע"ה
אלפים השתתפו במסע ההלוויה של הקדוש רפאל מיראשווילי הי"ד. ההלוויה יצאה מבית-הכנסת 'בית אריה' שבשיכון חב"ד בלוד. לצד רבני העיר, גם רב קהילת חב"ד הרב בועז יורקוביץ נשא דברים על מידותיו של הנרצח. במהלך ההלוויה נשא דברים קשים אביו של הנרצח.

לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)


תיעוד מרגש: "מופע הסליחות" שאסור לפספס
סליחות על ההר: רגע לפני שהשמש הפציעה וצבעה את הר-המצדה באדום, מאות אנשים התכנסו במרומי ההר ל"מופע סליחות" מרגש ומקורי שהפיקו האמנים החב"דיים ר' מיכאל וייגל ור' גיל עקביוב ● במופע המיוחד, שהתחיל עם אור הירח ונגמר באור השמש, ריתקו השניים את המשתתפים בסיפורים ושירים מרגשים ● המופע הוא יוזמה משותפת של בית-חב"ד ים-המלח בראשות השליח הרב שמעון אלהרר והנהלת רשות הטבע והגנים מר איתן קמפבל מנכ"ל מצדה ● צוות COL ו-NCL התלווה למופע המיוחד ותיעד בלעדית את הרגעים העילאיים.

לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)


הנאום שעורר חשבון-נפש
ערב חינוך מיוחד נערך בחודש אלול בכפר-חב"ד, לגברים ונשים. את הערב המיוחד פתח רבו של כפר-חב"ד הרב מרדכי-שמואל אשכנזי. במשך שעה ארוכה, נשא הרב דברים חוצבי-להבות על נושא הצניעות. "אני שמח שבאתן", אמר לקהל הנשים, "בכוונה הוריתי שתשבו בתוך אולם בית-הכנסת ולא בעזרת-הנשים, כדי שתרגישו חלק בלתי-נפרד מהערב הזה". הרב עורר רבות על הנושא וקרא לציבור לפעול. צפו בנאום המלא, בלעדי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.