מערכת COL | יום כ"ז אלול ה׳תשס״ט 16.09.2009

המלצה ב-ynet: בקרו ב '770' בכפר-חב"ד

לקראת החגים הבאים עלינו לטובה, מפרסם אתר ynet שלושה רעיונות לטיולים פחות שגרתיים, שיכולים להפוך את התקופה עמוסת המשפחתיות והסעודות לפחות מייגעת ויותר מעניינת, ובניהם: ביקור בבית אגודת חסידי חב"ד '770' בכפר-חב"ד ● "לא מוכרחים לנסוע לניו יורק כדי לבקר בביתו של הרבי מלובביץ'. על גבעה נישאת המשקיפה על כביש ירושלים-תל אביב יתגלה לעיניכם בית אמריקני טיפוסי בן שלוש קומות, בולט מעל כל בתי הכפר, ובנוי לבנים חומות כאילו נלקח מפרבר ניו יורקי לסיפור המלא
המלצה ב-ynet: בקרו ב '770' בכפר-חב
קבוצות מבקרים בבית אגודת חסידי חב"ד בכפר-חב"ד

שרית ישי לוי

לקראת החגים הבאים עלינו לטובה, מפרסם אתר ynet שלושה רעיונות לטיולים פחות שגרתיים, שיכולים להפוך את התקופה עמוסת המשפחתיות והסעודות לפחות מייגעת ויותר מעניינת, ובניהם: ביקור בבית אגודת חסידי חב"ד '770' בכפר-חב"ד.

"לא מוכרחים לנסוע לניו יורק כדי לבקר בביתו של הרבי מלובביץ'. הבית - כמו הרבי עצמו, תלוי את מי שואלים - נמצא אתנו כאן, בגודל טבעי, בכפר חב"ד שמצפון לבית דגן. על גבעה נישאת המשקיפה על כביש ירושלים-תל אביב יתגלה לעיניכם בית אמריקני טיפוסי בן שלוש קומות, בולט מעל כל בתי הכפר, ובנוי לבנים חומות כאילו נלקח מפרבר ניו יורקי.

מדובר בהעתק מדויק ומוקפד של בית הרבי מלובביץ' בוויליאמסבורג. הרבי הוא שהורה לחסידיו לבנות בארץ ישראל בית שיראה בדיוק כמו ביתו בגולה הדוויה, החל בחלונות המוארכים הממוסגרים לבן, עבור בצריחי הארובות וכלה באחרון הפרטים הקטנים: המזוזות, המנורות התלויות מהתקרה, קירות העץ ומעקות המדרגות האופייניים לבתים אמריקניים. 

חדר עבודתו של הלובביצ'ר הועתק אף הוא אחד לאחד: אותו ריהוט, אותם ספרים, אותה תאורה. למישהו עוד יש ספק שהוא כאן? 

הכניסה לכפר חב"ד מכביש 44, מזרחית לצומת בית דגן. נוסעים על הכביש הראשי של הכפר, ופונים בפנייה הראשונה שמאלה. אי אפשר לפספס.

המלצה: ביקור בכפר חב"ד המוקף פרדסי אתרוגים, אולי הכפר היחיד בישראל שבו חיה עדיין קהילה חקלאית חרדית, הוא מסע במנהרת הזמן אל הכפר היהודי של פעם; חסידים עם שטריימל הממהרים לבית המדרש, מאפיות האופות מצות שמורות וחלות מתוקות, חנויות גלנטריה וחנויות מכולת.  

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.