מערכת COL | יום כ"ה אלול ה׳תשס״ט 14.09.2009

הרב קוניקוב: "אילן ואסף הסתובבו עם חיוך גדול"

"אילן ואסף היו אנשים מיוחדים מאד, כנים ובעלי תשוקה", מספר השליח הרב צבי קוניקוב שליח חב"ד במרכז סוכנות החלל האמריקני. "הם תמיד הסתובבו עם חיוך גדול על הפנים. רק לפני שנה וחצי, הוא נזכר, פגשתי את אסף בביקור שערך בארצות הברית". הדברים שודרו הבוקר ביומן הבוקר של גלי צה"ל  לסיפור המלא
הרב קוניקוב:
הרב יוסף קוניקוב שליח חב"ד במרכז החלל עם סרן אסף רמון ז"ל, והסב: אליעזר וולפרמן ז"ל
הרב חיים צבי קוניקוב שעומד בראש בית חב"ד, במרכז סוכנות החלל האמריקאנית הכיר היטב את משפחת רמון. האב אילן היה מבקר בבית הכנסת יחד עם המשפחה. את הבן אסף, פגש לראשונה לילה לפני שיגור מעבורת החלל קולומביה. הידיעות על מותו של אסף אתמול הגיעו גם לטקסס. הרב הנדהם התקשה להאמין. אחרי אסון הקולומביה אסף אמר לי שהוא רוצה להיות טייס קרב, להמשיך בדרכו של אבא. נזכר הרב בשיחה עם ''בוקר טוב ישראל'' אני עודדתי אותו לאורך כל הדרך.

כתבתו של בר שמאור:

הרב חיים צבי קוניקוב מספר על האסטרונאוט אילן רמון שהיה מבקר תכופות בבית הכנסת שביוסטון, מדבר בהתרגשות על המשימה הקרובה. שואל כיצד ניתן לשמור על השבת במעבורת החלל קולומביה. הרב קוניקוב שאחראי על בית חבד סמוך למרכז סוכנות החלל האמריקאנית קולומביה. הרב קוניקוב שאחראי על בית חבד, סמוך למרכז סוכנות החלל האמריקאנית, היה צריך לעשות הרבה שיעורי בית, כדי לענות על השאלה הזאת. בחלל הרי כל 20 דקות הם יממה. השבת נכנסת מדי 10 שעות וחצי.

אילן רמון האמין שהוא מייצג במעבורת החלל את כל עם ישראל, מספר הרב קוניקוב. עצם העובדה שבזמן ההכנות לקראת השיגור הוא חשב על השבת, מלמדת על הערכים שלפיהם חי. הרב קוניקוב התרשם מרמון ומבני משפחתו, הוא הכיר את אישתו רונה, את הילדים, וביניהם גם את הבן אסף שבו פגש לראשונה כשהיה בן 14 לילה לפני שיגור המעבורת קולומביה.

אילן ואסף היו אנשים מיוחדים מאד, כנים ובעלי תשוקה, אומר קוניקוב. הם תמיד הסתובבו עם חיוך גדול על הפנים. רק לפני שנה וחצי, הוא נזכר, פגשתי את אסף בביקור שערך בארצות הברית.

הוא היה מאד נלהב, ושמח להמשיך בדרכו של אביו. הוא סיפר לי על המאמצים שהוא עובר כדי להפוך לטייס. פשוט אין לי מילים. חשבתי שזה מאד אמיץ מצידו של אסף להמשיך הלאה, למרות האובדן הנורא שהוא חווה. תמכתי בו אומר קוניקוב, כשאמר לי שהוא רוצה להיות טייס קרב, ממש כמו אביו. אתמול בצהרים כששמע על התאונה, הוא הזמין כרטיס טיסה לארץ כדי להשתתף בצער המשפחה. אני תמיד אזכור את אילן ואת אסף. אני רק מקווה, הוא הוסיף, שהמשפחה תוכל למצוא את הכוח להתמודד עם האובדן הנורא.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.