מערכת COL | יום כ"ד אלול ה׳תשס״ט 13.09.2009

תופעה: רוכשים דירות בקירבת שיכון חב"ד בלוד

בעיר לוד עלו בחדשים האחרונים מחירי הדירות בצורה תלולה ביותר. הפרסומים על הגעה צפויה של צבור חרדי גדול נתנה רוח גבית לתופעה ההולכת וגדלה של רכישת דירות מסיבית בעיר כולה תופעה שמשליכה באופן מיידי על מחירי הדירות. רוב האנשים רוכשים את הדירה למטרת השקעה, ורבני העיר דווקא מברכים על התופעה. עדיין מחירי הדירות בעיר נמוכים משוויה האמיתי של הקרקע הממוקמת במרכז הארץ ממש  לידיעה בהרחבהשערוריית הנדל"ן בלוד ● הרצל פינת ליובאוויטש
תופעה: רוכשים דירות בקירבת שיכון חב
(צילום: ברלה שיינר, COL)

בעיר לוד עלו בחדשים האחרונים מחירי הדירות בצורה תלולה ביותר. הפרסומים על הגעה צפויה של צבור חרדי גדול בשכונת אחיסמך העתידית, נתנה רוח גבית לתופעה ההולכת וגדלה של רכישת דירות מסיבית בעיר כולה על ידי צבור שומרי מצוות, תופעה שמשליכה באופן מיידי על מחירי הדירות.

"בשכונות מסוימות עלו מחירי הדירות במאה אחוזים ויותר", סבור יו"ר וועד תושבי שכונת חב"ד בלוד, ר' חיים גלינסקי בראיון לעיתון 'משפחה'. "בשכונה שלנו המחירים היו מאז ומעולם גבוהים יחסית, ולהערכתי הם ימשיכו להיות כך בשל העדרן של דירות פנויות, אבל התופעה חזקה הרבה יותר בשכונות האחרות.

"אם דירה ממוצעת של שלושה חדרים עלתה עד לפני שנה שלושים אלף דולר, היום המחיר כפול ויותר. אנשים חרדים רבים קונים דירות בהמוניהם, בעיקר בשכונות כמו רמת אשכול ונווה זית. לשכונות הערביות אין עדיין כניסה של חרדים, אם כי צבור דתי מהגרעין התורני החל לקנות גם שם דירות. אם בעבר היה נדיר ביותר למצוא בעיר אנשים מהציבור הליטאי או חסידי גור, היום מדובר בחזון נפרץ".

האנשים הללו מתגוררים בדירות שהם רוכשים? 

"נדיר ביותר. רוב האנשים רוכשים דירה למטרת השקעה, כאשר בדרך כלל השוכרים מגיעים מהגרעין התורני, שסיים בימים אלו לשווק שלב ג' של השכונה החדשה שהם בונים בעיר, ותכיל כתשע מאות יחידות דיור. אגב, מחיריהן של הדירות בשכונה הזו הם גבוהים יחסית, כשבע מאות וחמישים אלף שקלים, אך מדובר בשכונה חדשה המאוכלסת כולה ביהודים שומרי מצוות.

"עם זאת, גם אנשים חילוניים לא מעטים מעוניינים לגור בלוד, הנמצאת במרחק קצר ביותר מירושלים ומגוש דן, אך מחירי הדירות שבה נמוכים הרבה יותר".

האם נעשים ניסיונות להלחם בתופעה?

"היות שמדובר במצב חיובי, שיכול להוציא את העיר ממעגל המצוקה, רבני העיר דווקא מברכים על התופעה. עדין מחירי הדירות בעיר נמוכים משוויה האמיתי של הקרקע הממוקמת במרכז הארץ ממש, וכל עוד הציבור החרדי והדתי מונע היווצרות רוב ערבי בעיר, איש לא ייצא להלחם על כך.

"תושבי העיר כשלעצמם מרוויחים כרגע מעליית המחירים הזו מאחר שרובם גרים בדירה שבבעלותם, ורק כאשר תקום השכונה העתידית ייתכן ויתעורר אי מי לחשוב ברצינות גם על ההשלכות השליליות של התופעה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.