מערכת COL | יום י"ט אלול ה׳תשס״ט 08.09.2009

קבוצה 770: הרבנים - כהן, ראפ, זרחי ושפרינגר התוועדו יחד

אחדות כזו לא נראתה מזה שנים: לרגל 'קבוצה' תש"ע (770) נערכה אמש (שני) התוועדות 'קבלת-פנים' לתלמידי ה'קבוצה' ● על שולחן המתוועדים ישבו זה לצד זה: ה'חוזר' הראשי הרב יואל כהן, הרב שלמה זרחי, הרב יקותיאל ראפ והרב יצחק שפרינגר ● ר' יואל חזר על העניין ממנו לא מרפה - לימוד מעמיק במאמרים: "אני יחזור ויגיד את הדברים כל פעם, אין צורך לחפש דברים חדשים" ● צוות COL בניו-יורק בדיווח מלא וגלריית תמונות לסיפור המלא   
קבוצה 770: הרבנים - כהן, ראפ, זרחי ושפרינגר התוועדו יחד
פותחים שנה באחדות. הרב יואל כהן לצד הרב יקותיאל ראפ, אמש ● צילום בלעדי: יוסי פרסיה, COLlive
מאת מנחם ארליך, כתב COL בניו-יורק

התוועדות מיוחדת נערכה אמש (שני), מטעם הנהלת ישיבת 'תומכי-תמימים -  ליובאוויטש' המרכזית ב-770, עבור תלמידי ה"קבוצה" החדשה (ה'תש"ע - 5770) שהגיעו זה עתה.

ההתוועדות התקיימה לרגל ח"י אלול יום הולדת שני המאורות הגדולים, ב"געצל שול" שבמרתף בנין הפנימיה 1414.

זה לצד זה, התוועדות כל חברי הנהלת ה'קבוצה': ה'חוזר' הרב יואל כהן, הרב שלמה זרחי, הרב גולומב, הרב קותי פלדמן, הרב בלומינג, הרב איצ'ה שפרינגר והרב יקותיאל ראפ.

ר' יואל דיבר סביב הענין שבחור צריך וחייב לחקוק במוחו מאמרים של הרבי, ושהוא ידע בעל-פה כמה מאמרים. "כדי שזה יהיה חקוק אצלו, הוא צריך ללמוד את המאמרים טוב-טוב כמה וכמה פעמים", אמר.

ר' יואל הטעים ואמר: "הסיבה שכך צריך לעשות - דבר ראשון: עצם זה שזה חקוק במוחו זה כבר טוב. דבר שני: כדאי שמדי פעם יחשוב על הנלמד בעל-פה, ובעיקר לפני התפילה" [עוד הוסיף: שהוא אומר את זה הרבה פעמים, והוא ימשיך להגיד את זה, אין צורך לחפש דברים אחרים וחדשים, כי זה מה שתמים צריך לעשות].

ר' יואל דיבר גם על זה שתמים צריך שיהיה קשור לרבי: (1) ללמוד את התורה שלו בעיון, מאמרים ושיחות בשופי, וגם בגירסא באופן של בעל פה כנ"ל (2) להיות בביטול אל הרבי ולקיים את התקנות שלו (על חת"ת ורמב"ם אמר שזה ברור ולא צריך לדבר בכלל). להיות מוכן לצאת לשליחות בבוא העת וכו' (3) לכתוב לרבי ולהיות בקשר עם הרבי כמו לפני ג' תמוז, לבקש מה שצריך ולבשר לרבי כשהענינים מתבצעים, ופשוט להיות בקשר עם הרבי.

בסיום ההתוועדות, דיבר ר' יואל על-כך שצריך ללמוד חסידות, ושזה נותן השקפה אחרת על הכל. "מלבד העניין שזה אור אלוקי, כשלומדים את זה מרגישים את האור האלוקי בהבנה והשגה".

בהתוועדות השתתפו גם התמימים מה'קבוצה' המסיימת (תשס"ט) ומה'קבוצה' הקודמת (תשס"ח) שלומדים כעת ב-770.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.