מערכת COL | יום י"ט אלול ה׳תשס״ט 08.09.2009

הרב סלונים בביקור חיזוק מרגש בפטרבורג

בימים האחרונים ביקרו רב מרכז ירושלים הרב זאב דב סלונים ובנו הרב יוסף יצחק סלונים במוסדות חב"ד בפטרבורג ובקהילה היהודית בעיר בראשות הרב מנחם מענדל פעווזנער- בדרכם לקברי אבותיו באוקראינה ● הרב סלונים ביקר בבתי הספר היהודיים ובמוסדות חב"ד בעיר, ואף השתתף בברית מילה לתינוק בן שמונה ימים ● רגע מרגש היה בסיור במקום מאסרו של אדמו"ר הזקן "פטרובבלובסקי קרעפאסט" וכן במקום מאסר האדמו"ר הקודם, "שפאלעקרע" לסיפור המלא  
הרב סלונים בביקור חיזוק מרגש בפטרבורג

בימים האחרונים ביקרו רב מרכז ירושלים הרב זאב דב סלונים ובנו הרב יוסף יצחק סלונים במוסדות חב"ד בפטרבורג ובקהילה היהודית בעיר בראשות הרב מנחם מענדל פעווזנער- בדרכם לקברי אבותיו באוקראינה.

הרב סלונים ביקר בבתי הספר היהודיים ובמוסדות חב"ד בעיר: בישיבת תו"ת, בחדר מנחם בראשות הרב אלעזר גולדברג והמחנך ר' שמואל מנדלסון, כשהוא מחזק את האנשים והתלמידים עמם הוא נפגש בשמירת תומ"צ ובקיום חיים יהודיים בעיר ובחיות חסידית.

במסגרת ביקורו בעיר התוועד הרב עם חברי הקהילה בהתוועדות לרגל ט"ו אלול וביום הש"ק התוועד הרב עם אנשי עסקים לסעודת שבת בבית רב העיר פטרבורג הרב מנחם מענדל פעווזנער.

בשבת, התוועד הרב עם מתפללי בית הכנסת למשך שעות ארוכות והשתתף בברית מילה לתינוק בן שמונה ימים- שהתקיימה בביתו של הרב פעווזנער. בימים הקודמים להגעתו התוועד הרב סלונים עם יהודי העיר מוסקבה בבית הכנסת של שליח הרבי הרב יצחק קוגן וחיזק את השומעים.

הרב סלונים הגיש לרב העיר פטרבורג מספריו העוסקים בפרד"ס בכל הקשור לענייני ראש השנה וכן השניים דנו באריכות במספר עניינים הלכתיים העומדים על הפרק בפטרבורג.

במהלך הסיור התלווה לרב סלונים ולבנו, ר' חיים שאול ברוק- מנכ"ל מוסדות חב"ד-הקהילה היהודית שבעיר, המשלחת סיירה במקום המאסר של אדמו"ר הזקן "פטרובבלובסקי קרעפאסט" וכן במקום מאסר האדמו"ר הקודם, "שפאלעקרע" הסיור לווה בהצפת רגשות עזים, שכן הרב סלונים הינו צאצא למשפחת האדמו"ר הזקן, וביציאה ממקום המאסר שרו את הניגון הידוע שחובר בעת שחררו ממאסר של האדמו"ר הקודם "פדה בשלום".

הרב סלונים ציין שבעת ביקורו הוא מילא את מה שהרבי ציווה על ביחידות הידועה שהתקיימה תיכף אחר חתונתו ובה ביקש ממנו הרבי לצאת מהכלים ולדבר עם הבחורים ועם הקהל הרחב בדברי תורה, וכך אכן קרה במהלך כל ימי ביקורו בעיר, הרב סלונים פגש יהודים במהלך כל יום שישי לשאלות בהלכה ולשאלות פרטיות.
ביקורו בפטרבורג עורר יהודים רבים בחיזוק שמירת תומ"צ והרב פעוונזער מצדו הודה לו בחום על כך שהסכים לבקר בעיר בה היו גזירות רבות על הפצת תורת החסידות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.