מערכת COL | יום י"ז אלול ה׳תשס״ט 06.09.2009

בבתי כנסת מתרגלים הגנה עצמית ושימוש בנשק

מאות אלפי היהודים שצפויים לפקוד את בתי הכנסת השונים בארה"ב מוטרדים מהתקפת טרור אפשרית, ויוזמה חדשה של הרב גארי מושקוביץ' מושכת יותר ויותר יהודים, שמבקשים ללמוד כיצד להתגונן באמצעות קרב מגע מפני טרוריסטים פוטנציאליים, כך מדווח העיתון 'מעריב' ● "חס וחלילה שאלוקים ישמור עלינו אם מישהו יתקיף אותנו, אבל למה לא לרכוש את היכולת להתגונן לכל מקרה"? שואל הרב מרדכי העכט אחד משלוחי חב"ד בארה"ב שהזמין את הקורס לידיעה בהרחבה
בבתי כנסת מתרגלים הגנה עצמית ושימוש בנשק
הרבנים בפעולה (צילום: מתוך אתר ה"ניו יורק פוסט")
'מעריב'

שבועיים לפני ראש השנה ורבני ניו יורק עסוקים במיוחד. אלא שלא מאות אלפי היהודים שצפויים לפקוד את בתי הכנסת השונים בעיר מטרידים את שלוותם, אלא בעיקר מתקפת טרור אפשרית: יוזמה חדשה של הרב גארי מושקוביץ' מושכת יותר ויותר יהודים, שמבקשים ללמוד כיצד להתגונן באמצעות קרב מגע מפני טרוריסטים פוטנציאליים.

"אנחנו לא יכולים לסמוך על שוטרי ניו יורק‭,"‬ סיפר מושקוביץ' ל"ניו יורק פוסט‭,"‬ שחשף שלשום לראשוש נה את הטרנד. "מחבל יכול לשים כיפה, להגיד 'חג שמח' ולפוצץ את המקום‭,"‬ הסביר.

לא מעט נכתב לאחרונה על העלייה במספר הניסיונות לפגוע באזרחים ובאתרים יהודיים בארצות הברית. זכורים במיוחד פיגוע הירי במוזיאון השואה של וושינגטון לפני שלושה חודשים, כמו גם הניסיון שסוכל רק חודש קודם לכן להטמין מטעני חבלה סמוך לבתי כנסת ומוסדות יהודיים בברונקס. 

"אנחנו לא כמו הנוצרים"

בעקבות העלייה במספר ניסיונות החבלה, ובמיוחד על רקע התפוסה המלאה של מרבית בתי הכנסת של ניו יורק במהלך ראש השנה ויום הכיפורים, החליטו לא מעט יהודים מקומיים להתמודד באופן עצמאי עם איום הטרור הגובר.

מושקוביץ בן ה-52 הוא שוטר לשעבר במשטרת ניו יורק ובעל חגורה שחורה בקראטה, ש"פשוט מודאג מרמת הבטיחות של בתי הכנסת, שנתונים תחת איומי הטרור בכל ימות השנה‭."‬ על כן הרכיב הרב תוכנית מיוחדת של מאה שעות אימוני קרב מגע, הכוללים לימודי הגנה עצמית והתגוננות מפני ירי ושליפת כלי נשק במהלך אירוע טרור.

"היהודים הם לא כמו הנוצרים‭,"‬ הסביר, "אם אני מגיש את הלחי השנייה, אז כנראה שאני עומד לתת בעיטה מהצד השני‭."‬

לדברי מושקוביץ‭,'‬ היוזמה, שהחלה כבר לפני כמה חודשים, עוררה תחילה עניין מועט בלבד בקרב חברי הקהילה היהודית המקומית.

אלא שהמצב השתנה לאחר מעצרם המתוקש שר בחודש מאי האחרון של חברי החוליה שביש קשו לפוצץ מוסדות יהודיים ובתי כנסת ברובע ברונקס בעיר, ושנעצרו זמן קצר לאחר שהטמינו מטעני דמה, אותם חשבו לחומר נפץ. מאז, כפי שמדגיש מושקוביץ‭,'‬ הוא לא מפסיק לקבל פניות מצד מי שמסרבים לסמוך ידיהם על רשויות החוק, ושמבקשים להיערך באופן עצש מאי לכל אפשרות שלא תבוא.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.