מערכת COL | יום ט"ו אלול ה׳תשס״ט 04.09.2009

השופט חגג את המינוי עם חב"ד ושמע מסר של הרבי

בימים אלה מונו שופטים לבית המשפט העליון ולבתי המשפט המחוזי, ביניהם שופט בית משפט השלום בת"א יעקב שיינמן שמונה כשופט מחוזי ● שיינמן מתפלל קבוע בבית הכנסת "עונג שבת" ברמת השרון ובשבת האחרונה רב בית הכנסת, שליח חב"ד לרמת השרון הרב יהודה בוטמן, בירך אותו במהלך הקידוש החגיגי שנערך בשבת בבוקר, והביא דברים מתוך פירושו של הרבי לפרשת כי תצא  לסיפור המלא
השופט חגג את המינוי עם חב
השופט יעקב שיינמן. חגג עם חב"ד (צילום: יח"צ)
בימים אלה מונו שופטים לבית המשפט העליון ולבתי המשפט המחוזי, ביניהם שופט בית משפט השלום בת"א יעקב שיינמן שמונה כשופט מחוזי.

שיינמן מתפלל קבוע בבית הכנסת "עונג שבת" ברמת השרון ובשבת האחרונה רב בית הכנסת, שליח חב"ד לרמת השרון הרב יהודה בוטמן, בירך אותו במהלך הקידוש החגיגי שנערך בשבת בבוקר, והביא דברים מתוך פירושו של הרבי לפרשת כי תצא:

"כי תבנה בית חדש, ועשית מעקה לגגך...כי ייפול הנופל ממנו" – אומרת התורה בפרשה, והרבי מוצא בכך הוראת דרך בחייו הרוחניים של האדם:

כל אדם שבונה בית חדש, מקבל תפקיד חדש, עולה בדרגה ומשתדרג (ובמקרה זה, עולה מבית משפט השלום לבית המשפט המחוזי) צריך להיות מודע לסכנה של "כי ייפול הנופל". לכן עליו לעשות "מעקה", כלומר להוסיף קבלות טובות, מצוות ומעשים טובים כדי להתגבר על הסכנה ועל האתגרים החדשים. במה גדול כוחו של המעקה הפיזי? בכך שהוא חזק מן האדם עצמו. לו היינו סומכים על עצמנו לא היינו זקוקים למעקה. כך גם המעקה הרוחני צריך להיות חזק מהאדם עצמו, משכלו ומרגשותיו. הוא לא יכול להסתפק בכוחותיו הנפשיים ובהבנתו האישית וצריך להגן על עצמו בהחלטות תקיפות של הנהגות טובות שהופכות להכרחיות במעמדו החדש.

(נזכיר כי כ"ק אדמו"ר הריי"צ הורה לקבל הידורי מצווה חדשים בכל ראש השנה, כי בראש השנה נמשך אור חדש, ויש כאן עיקרון זהה כי מתחילה שנה חדשה, מעין "בית חדש", וצריך לעשות לה "מעקה").

• הדברים הובאו בתוכנית "התעוררות" עם ידידיה מאיר ברדיו קול חי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.