מערכת COL | יום ט"ו אלול ה׳תשס״ט 04.09.2009

צעירי חב"ד נערכים להפעלת מאות מנייני תפילה 'פתוחים'

למעלה ממאה ושלושים אלף ישראלים שאינם שומרי תורה ומצוות לעת עתה צפויים להצטרף השנה לתפילות ר"ה ויום הכיפורים, כך מעריכים במטה ההיערכות לחגים של צעירי אגודת חב"ד שבמסגרתה יופעלו בארץ כ-200 בתי כנסת פתוחים, חלקם באוהלים שמוקמים במיוחד לקליטת המתפללים ● לדברי יו"ר צעירי חב"ד, הרב יוסף-יצחק אהרונוב "בתי חב"ד בכל הארץ נערכים לכך שלא יהיה ולו יהודי אחד שמעוניין להשתתף בתפילות ולא יהיה עבורו מקום. הכניסה לבתי הכנסת הפתוחים לא כרוכה כמובן בהזמנת מקום מראש או בתשלום"  לסיפור המלא
צעירי חב
אוהל תפילה (ארכיון: COL)

למעלה ממאה ושלושים אלף ישראלים שאינם שומרי תורה ומצוות לעת עתה צפויים להצטרף השנה לתפילות ר"ה ויום הכיפורים, כך מעריכים במטה ההיערכות לחגים של צעירי אגודת חב"ד שבמסגרתה יופעלו בארץ כ-200 'בתי כנסת פתוחים', חלקם באוהלים שמוקמים במיוחד לקליטת המתפללים.

סקרים שנערכו בשנים האחרונות העלו כי למעלה מ-75 אחוזים מהיהודים בישראל נוהגים לצום ביום הכיפורים. מעבר לצום עצמו, ב-230 בתי חב"ד בארץ התקבלו בימים האחרונים אלפי פניות של אנשים המבקשים לברר פרטים לגבי השתתפות בתפילה ביום הכיפורים, בעיקר לתפילות "כל נדרי" ו"נעילה", ועבורם הוקמו מנייני תפילה מיוחדים – גם במקומות בהם בכל ימות השנה לא קיים כלל בית כנסת, או שקיים מבנה הקטן מהכיל את כמות המתפללים ביום הקדוש.

בשנים קודמות נתקל הציבור בשלל בעיות עם הגיעם לבתי הכנסת כדי להתפלל בימים הנוראים. ברבים מבתי הכנסת קיימת מכירת כסאות שמורים הנמכרים לא אחת תמורת סכום נכבד, המבקר האורח אינו מכיר את סדרי התפילה הנהוגים במקום ובכללם מתי יש לעמוד, באיזה קטע בתפילה אוחז החזן, או מה המנהגים הנלווים לקטעי התפילה. ככלל, האווירה הכללית אינה מסבירת פנים למי שאינו מפוקדי בתי הכנסת תמידים כסדרן.

לדברי יו"ר צעירי חב"ד, הרב יוסף-יצחק אהרונוב "יום הכיפורים מאחד את השורות בעם ישראל. רוב מוחלט צם ואלפים רבים מעוניינים להשתתף בתפילות, בעיקר בכל נדרי ותפילת הנעילה. בתי חב"ד בכל הארץ נערכים לכך שלא יהיה ולו יהודי אחד שמעוניין להשתתף בתפילות ולא יהיה עבורו מקום. בבתי הכנסת הפתוחים ימתינו סידורי תפילה, כיפות, מיזוג אוויר וסיוע של שליחי חב"ד שידריכו את המתפללים במהלך התפילה. כל יהודי מוזמן, והכניסה לבתי הכנסת הפתוחים לא כרוכה כמובן בהזמנת מקום מראש או בתשלום".

בנוסף, אתר אינטרנט מיוחד שעלה לרשת ביוזמת צעירי חב"ד מפרט את כל נקודות התפילה שמוקמות לקראת החג.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.