מערכת COL | יום י"א אלול ה׳תשס״ט 31.08.2009

המוהלים מזהירים: "סכנה לבריאות ילדכם"

קבוצת מוהלים מאירגון "ברית יוסף יצחק" מתריעים את ההורים בפני שימוש במגן מילה "קלאמפ" בו מרבים להשתמש מוהלים רבים. הם מציינים כי במשך 4 שנים דווחו 105 מקרים של תינוקות שנפגעו בעקבות המגן האסור והילד נשאר נכה לכל חייו  לסיפור המלא
המוהלים מזהירים:
(אילוסטרציה. למצלומים אין קשר לנאמר בכתבה)

לפני כארבעים וחמש שנים, מוהל מאמריקה המציא "מגן למילה" הנסגר על ציר הנקרא מגן קלאמפ או מגן בורנשטיין. כבר אז גדולי ישראל ובראשם רבני הבד"צ של העדה החרדית בירושלים אסרו המגן הנ"ל וגם מגן נוסף הנקרא גומקו קלמפ שהוא עוד יותר גרוע. 

בית דין רבני חב"ד נדרש לסוגיה בעקבות פניה של הרב ירון עמית מנהל ארגון "ברית יוסף יצחק".

להלן דברי רבני הבד"צ של העדה החרדית בירושלים משנת תש"ל (1970) למנינם:
על דבר ששמענו שנפרץ לאחרונה גם בארצנו הקדושה אצל מוהלים קלים שהחלו להשתמש במצות מילה בכלי המשחית המכונה "מגן", הנקרא קלאמפ וכיוצא בזה כבר צווחו ומיחו גדולי ישראל בתפוצות נגד זה.

הננו לחוות דעת תורה כי המשתמשים בכלי המגן הנ"ל למצוות  מילה לא די שאינם מקימים  מצוות  מילה, לא חיתוך, ולא הטפת דם ברית , ולא פריעה ולא מציצה, וכחותכים ועוסקים בבשר מת,-  אלא שהמלים בכלי זה בשבת הם גם מחללים שבת קודש וגם מסכנים את הילד מכמה טעמים, ואסור לקחת לשום ברית מוהל המשתמש במגן הנ"ל, וכן כל מי שיראה מוהל המשתמש בכלי המשחית הנ"ל מחויב להודיע שם המוהל לבד"צ הח"מ.

וכל מי שבידו למחות נגד המוהלים המשחיתים בהנ"ל, מחויבים למחות, ולא ישתמשו המוהלים אלא בסכין כמנהג ישראל מקדמת דנא וכמבואר ברמב"ם הל' מילה (פ"ב) ובשו"ע (סימן רס"ד).

היות וכיום בארצות כגון ארה"ב כל דרום אמריקה ואף באירופה במספר מקומות, רוב המוהלים שאינם חרדים לדבר השם משתמשים בכלי האסור.

ולפי הנ"ל ופוסקים נוספים שנביא בהמשך, אין לילדי ישראל הקדושים הנימולו על ידם ברית וצריך להטיף מהם דם ברית קודש, ואף הדבר פוגע בבריאותם הגופנית והנפשית כפי שנוכיח בהמשך. 

משרד הבריאות האמריקאי FDA וציא מכתב האוסר הן את הגומקו קלאמפ והן מגן קלאפ הנדון.

משרד הבריאות האמריקאי FDA כותב שמשנת 1996 עד שנת 2000 דווחו 105 מקרים של תינוקות שנפגעו בעקבות המגן האסור בנמק של הגיד ועוד נזקים, כך שהילד נשאר נכה באיבר זה לכל חייו!

לשם מה מוהלים רוצים למול במגן האסור? 

הסיבה הראשונה : שאין דם לאחר החיתוך (פרט לדם הצרור בעורלה) כי לכך נבנה המכשיר האסור. זאת הסיבה ההלכתית העיקרית שהרבנים אוסרים את המגן הנ"ל.

גרועה מכך היא הסיבה הרפואית- היות ואין דם, ובפרט אם המוהל תפס חתיכה מהעטרה וסגר עליה את המכשיר, זה מה שיגרום לנמק – הרי נמק מתחיל מזה שלא מגיע דם לאבר מסוים ומשם מתפשט, ואם לא עוצרים זאת ע"י ניתוח, צריך בסוף לקטוע האבר ח"ו.

בכל פציעה הדם הוא הגורם לרפוי של הפצע, במקרה ומשתמשים במגן האסור, לא מגיע דם כמו בברית רגיל והרפוי לוקח בערך פי 10 יותר מברית רגיל.

הסיבה השניה: חוסר מיומנות של הרופאים והמוהלים המשתמשים במגן האסור!

סוד גלוי למי שמבין בברית מילה, הם פשוט לא יודעים לעצור הדם ולחבוש ברית רגיל ללא שמוש במכשיר האסור, זאת ראינו במו עיננו ולא בעדות שמיעה והדברים פשוטים.

סיפור שקרה וראינו במו עיננו, מוהל שהגיע ממדינה מסוימת וכבר ביצע מילות רבות, אך תמיד עשה זאת במגן האסור, בגלל סיבה כל שהיא כבדוהו לעשות ברית מילה רגיל, ולאחר החיתוך לפתע התעלף ונפל על אדם שעמד לידו, לאחר שעוררו אותו התברר שהסיבה להתעלפתו היא, מכיוון שזאת הפעם ראשונה בחייו של המוהל המהולל והמפורסם שראה דם בברית.

דוגמא נוספת: מוהל שמשתמש במגן האסור נתבקש ע"י הורים שידעו שאסור להשתמש בקלאמפ, למול את בנם, אך ללא המכשיר האסור,וזאת לאחר שהבטיח להם שהוא יודע לעשות גם ברית כהלכה.

לצערנו הברית הזאת הסתיימה בחדר מיון כשהילד דמם רבות.

פשוט המוהל הנ"ל שם תחבושת בצורה גרועה שלא עצרה את הדם, ולאחר כמה שעות כאשר גילו זאת כבר הי'ה צורך לפנות הילד לבית רפואה, וב"ה הילד ניצל.
התחבושת זה הדבר הכי בסיסי של כל מוהל רגיל, והמוהלים של הקלאמפ האסור פשוט לא יודעים לעשותה!

סיבה שלישית: עצלנות, חוסר אחריות, וחסכון בכסף לרופאים ומוהלים המשתמשים במגן האסור על חשבון ילדכם!

נהוג בכל העולם שהמוהל או בא כוחו (מוהל או רופא) בודק הילד יום לאחר הברית מסיבות רבות.

כגון לראות שאין דמום, לראות שהילד נותן שתן בצורה רגילה, לראות שלא נדבק חתיכת עור על העטרה (דבר המצריך לאחר שנים ניתוח בחדר ניתוח על מנת להפריד עור זה), כמו כן לבדוק שהברית נקי ואין זהום, ושאין תגובה בלתי רגילה לחיתוך כגון חום או אלרגי'ה לחומרים שהשתמשו המוהל וההורים ועוד...

מוהל ידוע מניו יורק  שעושה בכל יום הרבה מילות ומקבל כמה מאות דולרים על כל מילה (ולא ברית מילה כיון שמשתמש בקלאמפ האסור ולפי כל הפוסקים זה רק מילה (לא ערל) אך לא ברית עם הקב"ה (מהול)), נשאל מדוע הוא מל שלא כהלכה ומשתמש במגן שכל הפוסקים ומשרד הבריאות האמריקאי  FDA אוסרים? והוא  ענה: "יש לי 7 מילות ביום, האם אלך יום אחרי זה ל 7 כתובות שונות ברחבי ניויורק כדי להוריד תחבושות ולטפל בילדים, השמוש בקלאמפ חוסך לי את כל זה".
פירוש - מכוון שמוהלים אלו לא חובשים בתחבושת מקצועית, אלא סתם עוטפים את הגיד בצורה פשוטה כך שההורים יוכלו להוריד את התחבושת לבד:  וכל זה על חשבון ילדכם!

עצלנות, חוסר אחריות וחסכון בכסף - לרופאים והמוהלים המשתמשים במגן האסור!

סיבה הרביעית: הצגה להורים - ברית נקיה שאין בה דם.

אך הכאבים והסבל שהתינוק שלכם עובר לאין שיעור יותר מאשר בברית רגילה! הריפוי לוקח יותר זמן חוץ מהסכנות המיותרות לבניכם.

דוגמא נוספת: בעיר מסוימת קוראים בשם קוסם למוהל המשתמש בקלאמפ האסור, למה? כי אין דם במילה שעושה. אם כן מה הסוד? לפני המילה הוא נכנס עם התינוק לחדר לבדו ולא מרשה אפילו לאבא או לאמא להכנס , מניח על התינוק את המגן האסור עושה לו זריקה הרגעה, ואז הוא מגיע עם תינוק שותק, עושה המילה וכולם אומרים איזה קוסם.

האם אתם רוצים קוסם כזה לתינוק שלכם? ועוד ידוע לנו על רופא מפורסם שעושה את אותו הדבר באיזור מרכז הארץ. ולמעשה השם קוסם הוא המתאים ביותר להם, לא שהוא עושה ניסים ונפלאות, אלא שאין כאן יותר מאחיזת עינים!

מדוע נזעקנו לאחרונה לצאת מגדרנו, ולהקים קול צעקה גדול בענין?

הסיבה היא היות ואנו ב"ה היחידים, שעושים תיקונים אחרי רופאים ומוהלים, וזאת לאחר פסק דין מהפוסקים, ובמקרים רבים מאד אף רופאים רבים מפנים אלינו לתיקוני ברית. והיות ואין סיבה שילד יהודי יעבור ברית יותר מפעם אחת, ובפרט שבפעם השני'ה מדובר בניתוח, (בהרבה מקרים בהרדמה כללית), זה כואב לנו ולכן נזעקנו לפרסם הענין ולמנוע מילדים יהודים ומשפחותיהם לעבור את כל הסבל הנ"ל.

אנא אל תיקחו מוהל כזה לבניכם ואל תתנו לשום מוהל לעשות מילה שכזו גם לשום ילד יהודי אחר.

הכותבים הם יו"ר אגוד הרופאים והמוהלים, ויו"ר ארגון ברית יוסף יצחק העולמי , הארגון שביצע למעלה מ 37,000 בריתות למבוגרים וילדים בחדרי ניתוח. בלמעלה מ- 450 מקומות שונים בעולם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.