מערכת COL | יום י' אלול ה׳תשס״ט 30.08.2009

מחקר חדש: החינוך החרדי גדל ב-51% בתוך 9 שנים

דו"ח מדאיג במיוחד עבור הנהגת המדינה מתפרסם היום: כל ילד חמישי במערכת החינוך בישראל - חרדי, כל ילד רביעי - ערבי. החינוך הממלכתי ירד מ-46% ל-39% בלבד ● חלק גדול מההצלחה נזקף לזכות רשת החינוך החב"דית - רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש המפעילה עשרות בתי ספר, וקרוב למאתיים גנים בהם מתחנכים אלפי ילדים וילדות הזוכים ליחס אישי, אימהי וחם, לארוחות חמות ועוד ● חוקרי מכון טאוב מזהירים כי "ממשלה שלא תשפר באופן דרמטי את מערכת החינוך בעתיד הקרוב מאוד - תקרב את המדינה לנקודה שממנה כבר לא ניתן יהיה לשנות כיוון"  לסיפור המלא גידול מרשים ברשת גני חב"ד בישראל
מחקר חדש: החינוך החרדי גדל ב-51% בתוך 9 שנים
(צילום: מאיר דהן, COL)

החינוך החרדי מונה כיום 20% מכלל מערכת החינוך בישראל, כך עולה ממחקר שפרסם היום (א') "מכון טאוב" לחקר המדיניות החברתית בישראל. בעוד בשנת 2000 תפסו התלמידים החרדים 15% בלבד מכלל מערכת החינוך, היום הם מהווים לא פחות מחמישית. מי שנפגע הם הממלכתיים והממלכתי - דתי.

לפי מרכז טאוב, החינוך שאינו ממלכתי, דהיינו החינוך החרדי ולהבדיל הערבי, מונה כיום 48% מכלל החינוך בישראל, לעומת 39% בשנת 2000. הגידול המשמעותי ב"גוש הערבי חרדי", שייך לחרדים: בעוד החינוך ערבי גדל ב-10% במהלך 9 השנים האחרונות, זינק החינוך חרדי ב-51% באותה תקופה.

הנפגעים הם בראש ובראשונה החינוך הממלכתי - חילוני, ואחריו החינוך הממלכתי - דתי. בשנת 2000 למדו בחינוך הממלכתי 46% מתלמידים ישראל, ואילו כיום לומדים בו רק 39%. בחינוך הממלכתי - דתי המצב טוב יותר, אך לא בהרבה: 14% מתלמידי ישראל לומדים בו כיום, לעומת 15% בשנת 2000.

יצויי, כי חלק גדול מההצלחה נזקף לזכות רשת החינוך החב"דית - רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש המפעילה עשרות בתי ספר, וקרוב למאתיים גנים בהם מתחנכים אלפי ילדים וילדות הזוכים ליחס אישי, אימהי וחם, לארוחות חמות ועוד.

חוקרי מכון טאוב, שנבהלו מהמסקנות של עצמם, מזהירים כי "ממשלה שלא תשפר באופן דרמטי את מערכת החינוך בעתיד הקרוב מאוד, ותשים דגש מיוחד ומשמעותי על שיפור איכות ההשכלה - תקרב את המדינה לנקודה שממנה כבר לא ניתן יהיה לשנות כיוון על כל ההשלכות הקיומיות המשתמעות מכך".

המחקר מציין, כי מצבם של תלמידי ישראל ברמת ההשכלה - גרוע. "ההישגים הממוצעים של האוכלוסייה היהודית שאינה חרדית נמצאים בתחתית הרשימה. רמת ההישגים של ערביי ישראל גרועה אף יותר". כותבי המחקר ממליצים "לאכוף תוכנית ליבה (לימודים עיקריים) ארצית בזרם החרדי".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.