מערכת COL | יום ז' אלול ה׳תשס״ט 27.08.2009

נתונים: 70 אחוז מהילדים בגני חב"ד - לא דתיים

תושבים לא דתיים כנראה מעדיפים חינוך דתי. כך אפשר להסיק מנתוני החינוך בעיריית נצרת עילית. על פי הנתונים, המתפרסמים באתר מיינט, 70 אחוז מילדי הגנים של חב"ד הם לא דתיים. בעיר ארבעה גני ילדים לגילאי 3-6 ובהם 120 ילדים. בקייטנת חב"ד שהסתיימה לאחרונה, השתתפו 300 ילדים, רובם ממשפחות לא דתיות לסיפור המלאתחקיר COL: עלייה חדה ברישום לחינוך חב"ד
נתונים: 70 אחוז מהילדים בגני חב
(צילום אילוסטרציה: מנדי לואיס, COL)
תושבים חילונים כנראה מעדיפים חינוך דתי. כך אפשר להסיק מנתוני החינוך בעיריית נצרת עילית ושמתפרסמים באתר מיינט.

על פי הנתונים, 70 אחוז מילדי הגנים של חב"ד הם חילונים. בעיר ארבעה גני ילדים לגילאי 3-6 ובהם 120 ילדים. בקייטנת חב"ד שהסתיימה לאחרונה, השתתפו 300 ילדים, רובם ממשפחות חילוניות.

בתוך כך, מוסיף לדווח 'מיינט', מתברר כי יש עלייה בביקוש לחינוך דתי בעיר, ובתחילת השנה בעוד תשעה ימים ייפתחו שלושה גנים נוספים מזרם הממלכתי דתי.

נראה כי חזונו של ראש העירייה שמעון גפסו מתגשם. גפסו הצהיר עם כניסתו לתפקיד כי בכוונתו להעמיק ולחזק את הקהילה הדתית בעיר, ובתוך כך לעודד התיישבות של משפחות דתיות חובשי כיפה סרוגה. בחודשים האחרונים ניהל גפסו מגעים עם ראשי הקהילה הדתית לאומית ומציג בפניהם תכניות להתיישבות בעיר.

כמו כן, התקיימו מספר ישיבות עם רבנים ראשיים ומנהיגים רוחניים, בתוכם הרב עובדיה יוסף והרב הראשי הספרדי שלמה עמאר.

על-פי הדיווח, הרישום לגנים אלו אינו מותנה באזורי רישום והם מקבלים סיוע של מנהל החינוך בראשות צילה לוי שנייר ומנהל האגף דני גילדין. עד כה נרשמו בשלושת הגנים החדשים 80 ילדים. מנהלת מחלקת גני הילדים פנינה שלזינגר ציינה כי תוספת הגנים מגדילה את כוחו של הזרם החינוך הממ"ד. "בסך הכול יפעלו בעיר שבעה גנים המשתייכים לזרם הדתי מתוך 44 גני ילדים הפועלים בעיר".

מדיניות ההנהגה החדשה בעיר באה לידי ביטוי גם בנוף. בחודשים האחרונים הוצבו ברחבי העיר עשרות מגני דוד מוארים על עמודי חשמל ודגלים הוצבו במקומות מרכזיים. "הילדים שלנו צריכים להיות גאים ביהדות ובישראליות, לשיר את התקווה בקול חזק וברור ולהכיר היטב את המורשת וההיסטוריה של עם ישראל", אמר גפסו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.