מערכת COL | יום ד' אלול ה׳תשס״ט 24.08.2009

עו"ד ציבין תובע את האיחוד האירופאי

ערוץ 9, הערוץ לדוברי רוסית, שידר אתמול כתבה ביומן החדשות, בקשר לתביעה אשר הגישו עוה"ד מרדכי ציבין ומרדכי אייזנברג ביוזמת ארגון בעלי הדרכונים האירופאים בישראל, נגד האיחוד האירופאי ● העתירה, שהוגשה היום לנציבות האיחוד האירופאי ומשם לבית הדין הגבוה לצדק של האיחוד האירופאי בלוקסמבורג, היא ניסיון חסר תקדים להטיל על אירופה את האחריות לגורלם של ישראלים שחיים בצל הרקטות, המיוצרות כפי הנראה גם בעזרת כסף אירופאי  לסיפור המלא
עו
עו"ד מרדכי ציבין
ערוץ 9, הערוץ לדוברי רוסית, שידר אתמול כתבה ביומן החדשות, בקשר לתביעה אשר הגישו עוה"ד מרדכי ציבין ומרדכי אייזנברג ביוזמת ארגון בעלי הדרכונים האירופאים בישראל, נגד האיחוד האירופאי.

השאלה אשר עולה על הפרק היא האם האיחוד האירופאי יאלץ לממן מיגון מפני רקטות לבעלי אזרחות אירופאית שמתגוררים באזור שדרות ועוטף עזה? זו השאלה שתוכרע במסגרת התביעה התקדימית אשר הוגשה השבוע לנציבות האיחוד האירופאי בבריסל, ולבית הדין הגבוה לצדק של האיחוד בלוקסמבורגבכתב התביעה, טוען אייל קטורזה תושב שדרות המשתייך לקהילת חב"ד במקום, המיוצג ע"י ציבין ואיזנברג כי על האיחוד האירופאי לנקוט סדרת פעולות להבטחת שלומם של אזרחי מדינות האיחוד שמתגוררים בשטחים שנמצאים בטווח הרקטות מעזה, על בסיס האמנות המכוננות של האיחוד המחייבות אותו לערוב לשלומם של אזרחים אירופאים בכל מקום בעולם. בין היתר נדרש האיחוד לספק מיגון לתושבים באזור עוטף עזה, וכן להקפיא כל העברת כספי תמיכה אירופאים לרשות הפלשתינית בעזה, וכן לעמותות פלשתיניות אשר העדר פיקוח על התנהלותן עלול לגרום למימון פעילות טרור בכסף אירופאי המיועד לסיוע הומניטארי.

ציבין טוען: "אנחנו מתכוונים להוסיף לכתב התביעה כל ישראלי שמחזיק בדרכון אירופאי, ואשר מתגורר באזור שנמצא בטווח רקטות ארגוני הטרור מעזה. בישראל חיים חצי מיליון בעלי אזרחות אירופאית ועל פי הערכות ארגון בעלי הדרכונים האירופאים בישראל עשרות אלפים מהם מתגוררים באזור שדרות ועוטף עזה. האיחוד האירופאי מעניק תמיכות במאות מיליוני יורו בשנה לגופי סיוע בעזה, ולא יתכן שאזרחים אירופאים יפגעו מטרור שמופק בעזרת כסף אירופאי. על הנציבות האירופאית לעצור כל העברת כספים, ולממן כל הוצאות מיגון שדרושות על מנת להגן על אזרחים אירופאים בהתאם למחויבות מדינות האיחוד באמנות".עוד אומר ציבין: "בישראל חיים לפחות 300 אלף בעלי דרכונים אירופאים. ניתן להעריך שכמה אלפים מהם מתגוררים בטווח הרקטות של ארגוני הטרור בעזה. במקביל האיחוד האירופאי תורם מיליוני יורו בשנה לארגונים בעזה.

העתירה הזו, אשר הוגשה היום לנציבות האיחוד האירופאי ומשם לבית הדין הגבוה לצדק של האיחוד האירופאי בלוקסמבורג, היא ניסיון חסר תקדים להטיל על אירופה את האחריות לגורלם של ישראלים שחיים בצל הרקטות, המיוצרות כפי הנראה גם בעזרת כסף אירופאי.

ישראל דואגת לאזרחים שלה שם, וארצות הברית כידוע מעניקה לישראל סיוע ביטחוני נכבד, ורק האיחוד האירופאי עומד מנגד ותומך בארגונים פלשתיניים.
על פי האמנות המכוננות של האיחוד האירופאי, 27 מדינות האיחוד מחוייבות להגן על אזרחיהם מפני טרור בכל מקום בעולם. אז הגיע הזמן שיעשו זאת. העותר הראשון הוא איל קטורזה משדרות - בעל דרכון צרפתי - ואנחנו קוראים לכל מי שיש לו אזרחות אירופאית ליצור קשר ולהצטרף לעתירה".

ליוזמה שותפה גם התארגנות בשם מועצת אזרחי אירופה בישראל, מאחוריה עומדת השדולה למען ישראל באיחוד האירופאי.

Click here to the Russian TV item "Mordechai Tzivin Versus the European Union"
לצפייה בכתבה ברוסית מערוץ 9: לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.