מערכת COL | יום ד' אלול ה׳תשס״ט 24.08.2009

ירושלים: מאבק בשכונת הקטמונים, חב"ד: "מאמינים בקירוב"

האנטישמיות הירושלמית, שניצניה בקריית יובל, התפשטה גם לקטמון. בתגובה להחלטת העירייה לפתוח גן של חב"ד במבנה של בית ספר 'דתי מתקדם', אמרו תושבים בשכונה, כי "בשל התחרדות שכונות רבות בעיר היום, חשוב לשמור על הצביון הדמוקרטי, המשכיל, הליברלי ומשלם המסים של שכונת קטמון" ● מנהל בית חב"ד בשכונה הרב תמיר קסטיאל בתגובה לאתר "חרדים": "נכון שבשכונות אחרות ישנם עימותים, אבל אנחנו בחב"ד לא רוצים להיות חלק מזה. אני לא מעוניין ללבות ולדבר על כך בתקשורת. אנחנו לא מתעסקים בזה וזה לא מעניין אותנו"  לסיפור המלא ירושלים: בית חב"ד זכה בשטח עירוני לבנייהמוסדות חב"ד בקטמון ניצחו את נציגי מר"צ
ירושלים: מאבק בשכונת הקטמונים, חב
הפגנה חילונית. צילום: יואל רייזנר ● משמאל: הרב תמיר קסטיאל
חרדים

האנטישמיות הירושלמית, שניצניה בקריית יובל, התפשטה גם לקטמון. בתגובה להחלטת העירייה לפתוח גן של חב"ד במבנה של בית ספר 'דתי מתקדם', אמרו תושבים בשכונה, כי "בשל התחרדות שכונות רבות בעיר היום, חשוב לשמור על הצביון הדמוקרטי, המשכיל, הליברלי ומשלם המסים של שכונת קטמון".

מדובר במבנה שנקרא "בית אלישבע", בו שכן עד היום בית הספר ה"דתי – פלורליסטי" רעות. בית הספר עובר עם תחילת שנת הלימודים למבנה אחר, והעירייה החליטה להעניק את המבנה הריק לחב"ד. כמה תושבים בשכונת קטמון לא אהבו את הרעיון, והם שיגרו מכתב נזעם לראש עיריית ירושלים.

התושבים כתבו, כי הם ציפו מראש העיר להפוך את מבנה בית הספר למרכז תרבות, ולא להעביר אותו למוסד חינוכי בעל צביון דתי. "חשוב שהפעילות במבנה לא תישא אופי דתי אלא תפעל להפחתת הניכור וליצירת אווירה קהילתית המקבלת את כלל התושבים החיים בה ולא מקטלגת אותם", נכתב בפנייה.

ההסברים כי לילדי הגן אין היכן ללמוד לא ממש מעניינים את תושבי קטמון החילונים, ואלו הבטיחו כי "יעשו כל שביכולתם כדי למנוע הקמת גן חב"ד במקום, גם אם מדובר בצעדי מחאה קיצוניים". הם הוסיפו זו הזדמנות פז "לתרום לעצירת ההגירה השלילית של אוכלוסייה ליברלית ומשכילה מהעיר".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה, כי "מדובר בגני ילדים של רשת חב"ד שבהם לומדים ילדים חילוניים, מסורתיים ודתיים הגרים בשכונה ומבקשים ללמוד בהם. אין מדובר בגני ילדים חדשים אלא בגנים השוכנים במבנה שיש בו ליקויים פיזיים ואינו ראוי. הפתרון הוא זמני ומוגבל רק לפעילות גני ילדים".

מנהל בית חב"ד בשכונה הרב תמיר קסטיאל ל'חרדים': "אנחנו מאמינים שכולנו יהודים. יש כאלה שלא יודעים איך להביע דברים. אנחנו בחב"ד מאמינים בקירוב. אני לא חושש שיסגרו את הגן בית אלישבע. ממש לא. זה נכון שבשכונות אחרות ישנם עימותים אבל אנחנו בחב"ד לא רוצים להיות חלק מזה. אני לא מעוניין ללבות ולדבר על כך בתקשורת. אנחנו לא מתעסקים בזה וזה לא מעניין אותנו".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.