מערכת COL | יום ג' אלול ה׳תשס״ט 23.08.2009

חרקוב: ראש קהילה מעל בכסף, חב"ד מתגייסת לעזור

ראש קהילה יהודית מקומית בחרקוב באוקראינה מטעם "האיחוד האורתודוקסי בארה"ב" הודה כי הפסיד סכום עתק בסך כמיליון דולר בהשקעה בבורסה של לונדון, והוסיף שאת הכסף השיג באמצעות משכון שש דירות שהיו של הקהילה ● רב העיר ושליח חב"ד הרב משה מוסקביץ' מנסה לסייע בעניינו. "הוא מישכן דירות השייכות לארגון בעיר כדי להשקיע כסף בעסקיו, שלא הצליחו", הסביר הרב ל-ynet. ""אנחנו מנסים עכשיו לעזור להם. חב"ד מנסים לאחד את בית הספר של הקהילה עם בית ספר של חב"ד בעיר ולקלוט את התלמידים" לסיפור המלא
חרקוב: ראש קהילה מעל בכסף, חב
הרב מוסוקוביץ (מימין). מנסה לעזור לקהילת OU בחרקוב

דימה, יהודי שעמד בראש קהילה יהודית מקומית בחרקוב שבאוקראינה מטעם "איחוד הקהילות היהודיות האורתודוקסיות באמריקה" - ארגון יהודי-אמריקני המוכר בקיצור בשם "האיחוד האורתודוקסי" (OU) נעלם בתחילת השבוע, נמצא לאחר ארבעה ימים, ונעצר בחשד למעילת ענק. 

בראיון לטלוויזיה האוקראינית הודה כי הפסיד סכום עתק בסך כמיליון דולר בהשקעה בבורסה של לונדון, והוסיף שאת הכסף השיג באמצעות משכון שש דירות שהיו ברשותו. ככל הנראה, לפחות חמש משש הדירות היו רכוש ה-OU - כל הנדל"ן של הארגון בעיר, שעבר כעת לרשות הבנקים. "החלטתי לעזוב את חרקוב ולחכות", אמר ד' בראיון, והסביר את הצעד בחששו מפני הבנקים ומפני זעם הקהילה כלפיו.

רב העיר ושליח חב"ד הרב משה מוסקביץ' מנסה לסייע בעניינו. "הוא מישכן דירות השייכות לארגון בעיר כדי להשקיע כסף בעסקיו, שלא הצליחו", הסביר הרב ל-ynet, "והבנקים רוצים עכשיו את הדירות האלו. זה דבר שקשור נטו לעסקים. כנראה לדימה היה ייפוי כוח חוקי מהתורמים והוא יכל לייצג בעיר את הארגון, במטרה לפתח את הקהילה. נכון להיום, אחרי מה שקרה, הוא אינו נציג של ה-OU ואין לו קשר לארגון".

"מדובר בקהילה צעירה", הוא מוסיף בהתייחסו לקהילה שבראשה עמד דימה. "אנחנו, חב"ד בעיר חרקוב, מנסים עכשיו לעזור להם, מודיעים להם שהפעילות והחינוך היהודי בעיר לא נפסקו - הכול פועל". לדבריו, ברשות קהילת ה-OU היו חמש דירות ששימשו לפעילויות חינוכיות,  ופעל בהן בין היתר בית ספר שבו למדו כ-100 ילדים - ואלה עברו כעת לידי הבנקים. "חב"ד מנסים לאחד את בית הספר של הקהילה עם בית ספר של חב"ד בעיר ולקלוט את התלמידים".

בהנהלה המרכזית של ה-OU בארה"ב, כנראה עדיין לא הצליחו לעכל את הסיפור. "בארגון מנסים לברר את כל העובדות הקשורות לחרקוב", אמר ל-ynet דובר הארגון, סטיבן סטיינר. "אנחנו לא נמסור תגובה עד שהן יתבהרו לנו. זה כל מה שאני יודע ויכול להגיד בשלב זה". 

ראש ישיבת חב"ד בעיר חרקוב, הרב לוי רייצס, הוסיף פרשנות משלו לפרשה: "ה-OU חלש עכשיו בגלל המצב הכלכלי בארה"ב. נציגויות שלהם בעולם ממש נסגרות. אינני מכיר את האדם אישית, למרות שאנו מאותה עיר. הוא היה פעיל בקהילה, או אפילו עמד בראשה, והיה לו קשר לעניינים כספיים. כנראה שהוא לקח כסף ונעלם, וכנראה מדובר בסכום לא קטן. אני לא יודע איך העניין הכספי עבד - אני עוסק בלימוד תורה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.