מערכת COL | יום כ"ח אב ה׳תשס״ט 18.08.2009

לראשונה: קורס פסיכומטרי לבנות חרדיות

בשבוע שעבר נפתח בכפר חב"ד קורס פסיכומטרי ראשון מסוגו, המיועד לבנות חרדיות. הקורס מפוקח רוחנית על ידי רבנים. המכון הפסיכומטרי "חכימא", שמפעיל את הקורס, מתמחה בהכנת תלמידים דתיים וחרדים ללימודים באקדמיה, כך מדווח עיתון 'הארץ' לסיפור המלא
לראשונה: קורס פסיכומטרי לבנות חרדיות
מכללת "בית רבקה" בכפר-חב"ד
בשבוע שעבר נפתח בכפר חב"ד קורס פסיכומטרי ראשון מסוגו, המיועד לבנות חרדיות. הקורס מפוקח רוחנית על ידי רבנים. המכון הפסיכומטרי "חכימא", שמפעיל את הקורס, מתמחה בהכנת תלמידים דתיים וחרדים ללימודים באקדמיה, כך מדווח עיתון 'הארץ'.

"עד לפני כמה שנים, כל הנושא של פסיכומטרי היה מוקצה מחמת מיאוס אצל החרדים. הרבנים אסרו לבזבז זמן על כך. פתאום משהו נפרץ", אומר שי כהן, מנהל המכון.

התלמידות בקורס הן בוגרות תיכון. לקראת סיום לימודיהן הן הופנו לקורס, כדי לשפר את סיכוייהן ללמוד לימודים אקדמיים בעתיד. אבל בינתיים אין לבנות הרבה מה לעשות עם הציון הפסיכומטרי, שכן במוסדות ההשכלה החרדיים לבנות אין צורך בו; וביחס למוסדות אקדמיים, הן אינן יכולות לפנות אליהם, מטעמי צניעות.

על כן פנה כהן לוועדת החינוך של הכנסת, כדי לנסות ולקדם מסלול אקדמי באחת האוניברסיטאות שיותאם לחרדים. "הרעיון הוא לפתוח אוניברסיטה חרדית או לפחות שלוחה של אוניברסיטה קיימת, שתותאם לחרדים. המשק הישראלי ירוויח מזה יותר מאשר החרדים", אומר כהן. יו"ר ועדת החינוך, ח"כ זבולון אורלב, נענה ליוזמה ויקיים בקרוב דיון בוועדת החינוך.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.