מערכת COL | יום כ"ח אב ה׳תשס״ט 18.08.2009

קהילת חב"ד גבעת מרדכי שבתה בחברון

קהילת חב"ד גבעת מרדכי-רמת בית הכרם בירושלים התאחדה בשבת האחרונה לשבת מיוחדת של התעוררות בחברון עיר האבות כהכנה לחודש אלול. הם התפללו במערת המכפלה, סיירו במבואות העיר חברון, ושמעו במהלך סעודות השבת וההתוועדות דברי תורה מפי שליח חב"ד הרב יעקב סלונים והרב ד"ר יעקב מלכה, מוותיקי היישוב היהודי בחברון  לסיפור המלא
קהילת חב
האורחים על רקע מערת המכפלה
קהילת חב"ד גבעת מרדכי- רמת בית הכרם יצאה בשבת האחרונה (שבת מברכים חודש אלול) לשבת מיוחדת של התעוררות בחברון עיר האבות. התוכנית החלה כאשר אוטובוס מלא וגדוש, יצא בצהרי יום שישי האחרון יחד עם מכוניות נוספות, מירושלים לקבר רחל.

היתה זו רק תחנה בדרך לחברון, כאשר קרוב ל- 70 מבני הקהילה בהנהגתו של השליח הרב יעקב סלונים, לקחו חלק בשבת המיוחדת. בחברון ביקרה הקבוצה תחילה בקבר הרבנית מנוחה רחל סלונים, ביתו של האדמו"ר האמצעי. הרב דני כהן, שליח הרבי בחברון ליווה את הקבוצה והראה את הכולל המפואר שהקים במקום.
 
משם הגיעה הקבוצה לבית הארחה בשכונת אברהם אבינו. אחרי קבלת המפתחות, התקבצו חברי הקבוצה בבית הארחה שם סיפר הרב ויקטור עטייה, שליח הרבי בקריית ארבע, על פטירת בתו ז"ל תוך דברי חיזוק באמונה וביטחון בה'. בדבריו שילב הרב עטייה קטעי קסמים ואחיזת עיניים.
 
לקראת השבת ירדה כל הקבוצה, גברים, נשים וטף, למערת המכפלה, שם קיבלה את השבת תוך שירה וזמרה ובאווירה מרוממת. במהלך סעודת השבת וההתוועדות שמעו בני הקהילה דברי תורה מפי שליח חב"ד הרב יעקב סלונים והרב ד"ר יעקב מלכה, מוותיקי היישוב היהודי בחברון, שקרא לעודד את עיר האבות, שממנה יוצאים החיזוקים הרוחניים לארץ ישראל כולה. הוא אף הזכיר את דבריו של הרבי בנושא.

התעלות הנפש
 
למחרת קמו הגברים מוקדם לאמירת תהילים של שבת מברכים בצוותא. לאחר הטבילה במקווה הלכו אנשי הקבוצה לתפילת שחרית במערת המכפלה במניין חב"ד הקבוע המתקיים במקום, על ידי שליח הרבי הרב דני כהן.
 
אחרי התפילה ליווה הרב דני כהן את הקבוצה לבית הארחה לסעודת השבת והתוועד עמם. הרב כהן תיאר את הקשר בין התושבים לבית חב"ד וכן לכוחות הביטחון השוהים במקום דרך קבע. הוא סיפר על המוסדות הרבים בעיר המתוחזקים והמנוהלים על ידי בית חב"ד, ובהם ספרייה, מקווה, בית כנסת ועוד.
 
חברי הקהילה אמרו כי כהן ליווה את הקבוצה במהלך כל השבת והכניס תחושות עמוקות ומרגשות שבלעדיהם השבת לא הייתה אותו הדבר. הם ציינו את התרשמותם מכך שהוא קיבל את כולם במאור פנים וחיוך רחב.   
 
לאחר סעודת השבת, שלוותה בניגונים וריקודים סוחפים, ולאחר מנוחה קצרה, יצאה הקבוצה כולה לסיור מודרך בשכונת אברהם אבינו ובקסבה של חברון, כולל ביקור בתי היהודים שנרכשו על ידי אדמו"רי חב"ד, ועד לבית הדסה ובית שניאורסון. הצייר שמואל מוצ'ניק הדריך את הקבוצה כתושב ותיק בחברון. משקיפים אנרכיסטיים, אנטישמיים ואנשי ימין קיצוני נוצרי מגרמניה וקנדה ליוו את הקבוצה בכל צעד ושאל.
 
תפילת מנחה התקיימה בבית הכנסת ע"ש הרבנית מנוחה רחל בשכונת אברהם אבינו, ואחריה סעודה שלישית בה נשאה דברים גב' שרה נחשון, תושבת קריית ארבע, שסיפרה בחום ובלהט מלא אמונה על מסירות הנפש של תושבי המקום, כולל סיפורים מרגשים על נשים צדקניות שבזכותם חזר היישוב היהודי לחברון.
 
אחרי תפילת ערבית והבדלה, הוקרן סרט וידאו של הרבי, אחריו עלתה חברי הקבוצה לאוטובוס וחזרה לירושלים תוך ציפייה לשבת נופש נוספת עם בית חב"ד בחודשים הקרובים ליעדים נוספים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.