מערכת COL | יום כ"ו אב ה׳תשס״ט 16.08.2009

"פעילי יד לאחים לא חוששים. הפעילות תימשך"

"הערבים מסתובבים כאן וחושבים שהמדינה שלהם", כך אומר הבוקר (יום א') יו"ר "יד לאחים" הרב שלום בער ליפשיץ, בשיחה עם "חרדים". בעקבות מקרי אלימות שכוונו לאחרונה כלפי פעילים שחילצו נערות יהודיות מכפרים ערביים, הוא מצהיר בנחרצות: "הפעילים לא חוששים. הפעילות תימשך" ● "הפעילים לא חוששים. מה שחשוב לנו זה להוציא משם את מאות הבנות שמצויות תחת איום וסכנה", אומר הרב ליפשיץ, אך מבהיר, כי "הפעילים נוקטים בפעילות הגנתית לפני שהם יוצאים לחילוץ  לסיפור המלא
אחד ממבצעי החילוץ, בלב שכונה ערבית (צילום: יד לאחים)

אריה מנדל, חרדים

"הערבים מסתובבים כאן וחושבים שהמדינה שלהם", כך אומר הבוקר (יום א') יו"ר "יד לאחים" הרב שלום בער ליפשיץ, בשיחה עם "חרדים". בעקבות מקרי אלימות שכוונו לאחרונה כלפי פעילים שחילצו נערות יהודיות מכפרים ערביים, הוא מצהיר בנחרצות: "הפעילים לא חוששים. הפעילות תימשך".

ארגון "יד לאחים" פועל זה שנים במרחב אפור, שאיש לא נוגע בו: חילוץ נערות ונשים יהודיות מתוך כפרים ערביים. מדובר בבנות למשפחות קשות יום, שנכנעות לפיתויים ועוברות לגור עם ערבים, גם בשטחי ישראל וגם ברשות הפלסטינית. בשלב מסוים הן מתפכחות, ומבקשות סיוע מאנשי "יד לאחים".

הארגון העניק לנושא כולו את השם "אחמד בן שרה", כלומר ילד ערבי לכאורה, שנולד לאם יהודייה. במקרים רבים, נוהגת המשטרה לעצור את פעילי הארגון לאחר מבצעי חילוץ, עובדה שחושפת את זהותם לבני בני המשפחות הערביות שמבקשות נקמה על "גזילת האם והילדים". לעיתים הנקמה כואבת מאוד.

"הפעילים לא חוששים. מה שחשוב לנו זה להוציא משם את מאות הבנות שמצויות תחת איום וסכנה", אומר הרב ליפשיץ, אך מבהיר, כי "הפעילים נוקטים בפעילות הגנתית לפני שהם יוצאים לחילוץ. מדובר על פעילים שיש להם ניסיון רב, ומעבר לכך אני לא מעוניין להרחיב, בבחינת 'אמור מעט ועשה הרבה'".

"יש מלאך ששומר"

הרב ליפשיץ מסכים כי הפעולות צריכות להיעשות בזהירות, אך מציין ש"הקב"ה עוזר לנו, וברוך השם יש מלאך ששומר". לדבריו, כדי למנוע מקרים מצערים, יש להפסיק להעסיק ערבים בבתי עסק יהודיים. "זה נראה פשוט, אבל בסוף קורים אסונות. זה יוצר גישה פסולה בין בנות יהודיות לערבים", הוא אומר.

יו"ר "יד לאחים" מספר, כי גם בליל השבת האחרונה הוא עסק בנושא. "הגיעה שאלה הלכתית האם מותר לחלל את השבת כדי לחלץ בחורה יהודייה מבית חנינא. פסקנו שיש לחלץ אותה, תוך זהירות שיהיה כמה שפחות חילול שבת. אין לנו פריבילגיה להשאיר בנות יהודיות בסכנה", אומר הרב שלום בער ליפשיץ.

האם אותה נערה חולצה לבסוף?

"חיפשנו אנשים לא יהודים שיעשו עבורנו את הפעילות, והשתדלנו להימנע מחילול שבת ככל האפשר. על התוצאות אני מעדיף שלא להרחיב".

"אסור להעסיק ערבים"

"לצערנו הרב במדינה הזו הכול הפקר", מסכם הרב ליפשיץ בכאב. "הערבים מסתובבים כאן וחושבים שהמדינה שלהם. הם תופסים בנות חלשות, שנתפסות ברשתם - וזאת למרות המודעות הגדולה לנושא הנורא הזה, שהצלחנו להטמיע בכל חלקי העם - כי אין להן את הכוחות הנפשיים להתנגד לפיתויים".

"אפילו בנות מבתים טובים נתפסות בידי הערבים", הוא אומר, ומבקש: "צריך להפיץ את פסקי ההלכה (לדוגמה: של הרב שמואל וואזנר והרב ניסים קרליץ) שאוסרים להשכיר דירות לערבים, ולהעסיק אותם בשיפוצים ועבודות. לא ייתכן שאנשים משלנו יגרמו לאסונות כאלו נוראיים, רק בגלל רווחים כספיים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.