מערכת COL | יום י"ז אב ה׳תשס״ט 07.08.2009

"צבא הגאולה": שמות ערים חסידיות לסיירות

"ז'לאבין במקום הראשון", קידמה את פנינו זעקה שפרצה מגרונם הניחר של ילדי חמד, חיילים צעירים ב"גן ישראל – צבא הגאולה", "קלימוביץ זה לא רק פעם, קלימוביץ זה גם הפעם", החוו לעומתם קבוצה אחרת של סמוקי פנים ● כן, במחנה הקיץ "צבא הגאולה" אין מספור לסיירות בקעמפ, כל קבוצה נושאת שם של עיירה חסידית ועליה להציג בפני שאר חיילי הקעמפ מהווי אותה העיר ומדמות חסידית ידועת שם שחיה בה לתמונות  
"ז'לאבין במקום הראשון", קידמה את פנינו זעקה שפרצה מגרונם הניחר של ילדי חמד, חיילים צעירים ב"גן ישראל – צבא הגאולה", "קלימוביץ זה לא רק פעם, קלימוביץ זה גם הפעם", החוו לעומתם קבוצה אחרת של סמוקי פנים.

כן, במחנה הקיץ "צבא הגאולה" אין מספור לסיירות בקעמפ, כל קבוצה נושאת שם של עיירה חסידית ועליה להציג בפני שאר חיילי הקעמפ מהווי אותה העיר ומדמות חסידית ידועת שם שחיה בה.

זוהי אחת מהדרכים המקוריות שבהם נקטו מנהלי הקעמפ כדי להחדיר בילדים מסרים חסידיים עמוקים רוויי תוכן במעטה ססגוני ועליז.

לאחר תוכנית הלימודים היומית בת שני השיעורים אותה חוו הילדים ביום שלישי האחרון, כמידי יום, יצאו כולם לעבר פארק המים הגדול בישראל ה'מימדיון', שם בין מאות בני נוער ומבוגרים מחוגים חסידיים וליטאים קידשו החיילים שם שמים ואת שמו הקדוש של הרבי בהתנהגותם המופתית, כמו בחיות החסידית שניכרה עליהם כשהם מכריזים בקול את שנים עשר הפסוקים במסדר מיוחד שנערך בפתחו של הפארק האדיר.

ביום רביעי יצאו החיילים בשעות אחר הצהריים למסלול הליכה באחד הנחלים באזור הצפון, ובשובם לאחר מספר שעות ספוגות בהנאה מרובה ציפתה להם הפתעה מיוחדת. כמיטב מסורת גן ישאל התקיימה בקעמפ ה'חתונה' הגדולה, בה נערכה חופה הומוריסטית, על ידי מנהלי הפעילות שהנחו את האירוע בכישרון רב, ולאחר תפילת ערבית נלהבת נערכה הסעודה החגיגית, בה הופיעו "רבנים" ידועי שם מכל קצוות תבל שברכו את החתן, את הכלה ואת כל המסובים.

אתמול התקיימה בקעמפ תוכנית מיוחדת, בה נדרשה כל קבוצה להציג בפני כל חיילי הקעמפ הצגה קצרה מחיי החסידים שחיו בעיירה שאת שמה נושאת קבוצתה, כשכמובן כל סיירת מתחרה על המקום הראשון בהצגה הטובה ביותר.

הניגונים שהתנגנו ברקע במהלך כל הצגה היו תואמים מראש להצגה בהיותם ניגונים שמזוהים עם החסידים המיוצגים על הבמה באותה עת.

"אין צורך להכביר במילים" -אומר לנו אחד מהמח"טים בקעמפ – "חוברת הלימודים המושקעת, השליטה המלאה של כל חיילי הקעמפ בחומר הנלמד הניכרת היטב ב"קעמפ-פייס" כמו בשאלות היומיות הערוכות על ידי מנהלי הלימודים המסורים מוכיחים יותר מכל כמה ההשקעה הייתה שווה. ניתן לחוש בשינוי העצום שמתחולל בחיילים במהלך שהותם בקעמפ" –הוא מוסיף בהתלהבות.

"את הרצינות בתפילות וההקפדה בהתנהגות חסידית, את רוח ההתקשרות הלוהטת המורגשת בחלל הקעמפ ודאי שניתן לייחס להשקעתם העצומה של המפקדים שהינם "חסידישע בחורים" במלא מובן המילה אך ללא כל ספק מדובר בהצלחה בלתי רגילה הנובעת אך ורק מכוחו וברכותיו של הרבי, בעל הבית של הקעמפ" –הוא מסכם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.