מערכת COL | יום ט"ו אב ה׳תשס״ט 05.08.2009

מי נושא בתואר מ"מ רב העיר אור יהודה?

מי נושא בתואר מ"מ רב העיר אור יהודה? על התשובה לשאלה זו מתנהל בימים אלו קרב גדול. מכתבים מחליפים ידיים, יועצים משפטיים מתבקשים להעניק חוות דעת, וגם המועצה הדתית המקומית סוערת, כך מדווח אתר "בחדרי חרדים" ● המתגוששים: הרב יעקב אדרעי, מנהל מחלקת הנישואין בעיר ותושב כפר-חב"ד והרב אברהם יוסף, רבה של העיר חולון לסיפור המלא
מי נושא בתואר מ
הרב יעקב אדרעי והרב אברהם יוסף
מי נושא בתואר מ"מ רב העיר אור יהודה? על התשובה לשאלה זו מתנהל בימים אלו קרב גדול. מכתבים מחליפים ידיים, יועצים משפטיים מתבקשים להעניק חוות דעת, וגם המועצה הדתית המקומית סוערת.

הכל החל לאחר פטירתו הפיתאומית של רב העיר, הרב דוד ברהום זצ"ל, בסוף חודש ניסן תשס"ח. כחודש לאחר פטירתו מינתה מועצת הרבנות הראשית את הרב יעקב אדרעי, מנהל מחלקת הנישואין, לתפקיד מ"מ הרב כרשם הנישואין בעיר. באותו פרק זמן קיבלו הרבנים הראשיים לישראל החלטה למנות את הרב אברהם יוסף, רבה של העיר חולון, ואת הרב בן ציון נשר, כמ"מ רב העיר בכל נושאי הכשרות.

חלפה שנה עד שהרב יעקב אדרעי גילה כי יש מי שלוטש עיניים אל תפקידו. בעקבות כך שיגר היועץ המשפטי של הרבנות הראשית, עו"ד שמעון אולמן, מכתב אל דני שמואל, במכתב ששוגר מלשכתו של הרב הראשי לישראל, הגר"י מצגר, אל דני שמואל, ממונה בכיר במועצה הדתית אור יהודה, תחת הכותרת:

"הנדון: מ"מ רב העיר". במכתב הוא קובע: "על פי חוק הרבנות הראשית...מתפקידי מועצת הרה"ר להסמיך רב כרושם נישואין. מועצת הרה"ר מינתה והסמיכה בתאריך ב' סיוון התשס"ח (5.6.08) את הרה"ג יעקב אדרי שליט"א לרשם נישואין באור יהודה כמ"מ הרב שנפטר, וזאת עד לבחירתו של רב עיר חדש ו/או כל החלטה אחרת".

אולם מי שביקש להדיח את הרב אדרעי מתפקידו כמ"מ רב העיר, לא נרתע ממכתב זה. לפני 10 ימים, ביום ה' באב, החליטה מועצת הרבנות הראשית להדיח את הרב אדרעי מתפקידו ולמנות תחתיו את הרב אברהם יוסף.

במכתב ששוגר מלשכתו של הרב הראשי לישראל, הגר"י מצגר, אל דני שמואל, ממונה בכיר במועצה הדתית אור יהודה, בי"ב אב, תחת הכותרת - הנדון: מ"מ רב העיר – נכתב:

"הריני להודיעך כי מועצת הרה"ר בישיבתה מיום ה' אב מינתה את הרה"ג אברהם יוסף רב העיר חולון כמ"מ רב העיר אור יהודה לכל דבר ועניין הן על תעודות הכשרות והן על תעודות הנישואין.

נ.ב. כל ההודעות וההחלטות הקודמות בעניין זה בטילות".

הרב אדרעי, שחש נפגע מההדחה, עליה שמע רק יומיים לאחר קבלת ההחלטה, שיגר בו ביום - ז' מנ"א - מכתב אל הראשל"צ, הגר"ש עמאר, בו הוא כותב:

"הבוקר נודע לי כי ביום א' השבוע התקיימה ישיבת מועצת הרה"ר, אשר בסופה הטיח בי כב' הרה"ג אברהם יוסף האשמות שווא, בלי יכולת להתגונן כי לא הייתי נוכח במקום. כמו"כ שמעתי כי כת"ר נענה ללחציו של כב' הרב אברהם יוסף ומבקש להוריד ממני את הסמכות שלי לחתום על תעודות הנישואין..

" עלי להבהיר בזאת כי אם כב' הראשל"צ ידיח אותי מתפקידי הנ"ל מסיבות שאינם ידועים לי כלל, ומבלי ששמעו אותי.. כי אז גם אפסיק למלא את תפקידי כמנהל מח' הנישואין, כולל פתיחת תיקי נישואין".

בהמשך מכתבו מבקש הרב אדרעי פגישה דחופה עם כב' הראשל"צ הרה"ר שליט"א.
במכתב ששיגר באותו יום אל היועץ המשפטי של הרבנות הראשית, עוה"ד שמעון אולמן, הוא כותב:

"הבוקר נודע לי כי ביום א' השבוע התכנסה מועצת הרה"ר, כאשר לאחר סיום הישיבה כב' הראשל"צ הגאון שלמה משה עמאר בלחצו של כב' הרה"ג אברהם יוסף, רבה של העיר חולון העבירו החלטה להדיח אותי מתפקידי כרשם הנישואין ולהעבירו לידי הרה"ג אברהם יוסף.

"לפי בדיקה שערכתי התברר כי 1) הנושא לא היה כלול בסדר יומה של המועצה. 2) לא הייתה הצבעה של ממש אלא צורה של מחטף. 3) לא הוזמנתי ולא הייתי נוכח כדי שאוכל להתגונן ולהביע את דעתי במועצה.

"ע"פ חוו"ד שקיבלתי הפגמים הנ"ל יש בהם כדי לפסול את חוקיות ההחלטה ויש גם למחוק אותה מהפרוטוקול של ישיבת המועצה.

"לפיכך, אודה לך אם תואיל להוציא חוו"ד משפטית והחלטה בנידון לכב' מזכיר מועצת הרה"ר".

כאמור, למרות מכתבים אלה, שיגר - חמישה ימים אחר-כך - מנהל לישכתו של הגר"י מצגר אל הרב אדרעי את ההחלטה על הדחתו ועל מינויו של הרב אברהם יוסף.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.