מערכת COL | יום י"ד אב ה׳תשס״ט 04.08.2009

הכיבוד קל, הלימוד לעומק

זה התחיל כחברותא לפני כשנתיים. כיום מדובר בשיעור המונה כעשרים משתתפים קבועים המסיימים את לימוד הלכות טהרת הבית היהודי לפי מתכונת ספרו של הרב יקותיאל פרקש "טהרה כהלכה". שיעור כהלכה לגלריית תמונות 
הכיבוד קל, הלימוד לעומק
לפני כשנתיים נפתח שיעור שבועי בהלכות טהרת המשפחה. השיעור נמסר על ע"י הרב צבי וייס בבית הכנסת חב"ד בגבעה B ובתקופה הראשונה השתתפו בו שני אברכים בלבד. יותר דומה לחברותא מאשר לשיעור. אט אט גדל מעגל הלומדים, ומשכך הועתק מקום השיעור לבית פרטי, בית משפחת ר' אבי עבאדי.

סביב שולחנות ערוכים בכיבוד קל ומגוון מתכנסים מדי שבוע עשרות אברכים, (כעשרים מהם באופן קבוע!) ולומדים בצורה שיטתית את הלכות הטהרה לפרטיהם. בין המשתתפים יש צעירים שזו להם הפעם הראשונה לעבור על הנושא ביסודיות וגם כאלה שכבר בקיאים בנושא אך מגיעים כדי לחזור על החומר ולהוסיף פרטי ידע ותשובות לשאלות מעשיות שנסיון החיים העמידם בפניהם.

לשאול את המד"א

הרב צבי וייס מלמד בדרך מקורית, כאשר מבנה השיעורים מבוסס על סדר ספרו החשוב של המו"צ הירושלמי הנודע הרב יקותיאל פרקש שליט"א. את דברי המחבר מביא הרב וייס בליווי ציטוטים והסברים של חלק גדול מהמקורות בשלחן ערוך ובנושאי כליו. כמו כן בסוגיות בהן קיימים חילוקי דעות בין רבני חב"ד מציין הרב וייס את הדעות השונות ומכוון את המשתתפים לנהוג בהן על פי הכרעת הרב הפוסק שאליו הם פונים בד"כ. לעובדה זו חשיבות גדולה במיוחד בעיר ביתר שכן יש דברים בהם דעתו של הרב פרקש ופסיקתו מנוגדת להכרעתו של הרב אשר לעמיל הכהן שליט"א רב קהילת אנ"ש בביתר.

אין בית המדרש בלא חידוש

עם סיום מחזור הלימודים הראשון, הופק תדפיס של סיכומים המיועד למשתתפי השיעור ובו עיקרי הדברים שנתחדשו בשיעורים. הקובץ שהוצא לאור בידיו האמונות של הרב יוסי מיירס מלווה באזהרה שלא להשתמש בו להכרעה בשאלות מעשיות. בשביל זה יש את השיעור... הציבור מוזמן להצטרף לקראת פתיחת המחזור הבא.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.