מערכת COL | יום י"ד אב ה׳תשס״ט 04.08.2009

קצין דת יהודי יוצב בכל מחנה צבאי רוסי

בפגישה מיוחדת שהתקיימה בין נשיא רוסיה מר מדוודב, לרבה הראשי של רוסיה השליח הרב בער'ל לאזאר סוכם כי בכל מחנה צבאי ימונה קצין דת, שהוא רב מוסמך מטעם הרבנות הראשית לרוסיה וימומן ע"י צבא רוסיה, למען הגברת הפעילות היהודית בין החיילים היהודיים המשרתים בצבא רוסיה, זאת במסגרת "הרבנות הצבאית הרוסית", שהוקמה לפני מספר שנים ופועלת גדולות ונצורות אצל החיילים והשוטרים היהודיים ברוסיה  לסיפור המלא
קצין דת יהודי יוצב בכל מחנה צבאי רוסי

בפגישה מיוחדת שהתקיימה בין נשיא רוסיה מר מדוודב, לרבה הראשי של רוסיה השליח הרב בער'ל לאזאר סוכם כי בכל מחנה צבאי ימונה קצין דת, שהוא רב מוסמך מטעם הרבנות הראשית לרוסיה וימומן ע"י צבא רוסיה, למען הגברת הפעילות היהודית בין החיילים היהודיים המשרתים בצבא רוסיה, זאת במסגרת "הרבנות הצבאית הרוסית", שהוקמה לפני מספר שנים ופועלת גדולות ונצורות אצל החיילים והשוטרים היהודיים ברוסיה.

כמו-כן סוכם על הכנסת תכנים יהודיים במסגרת שיעורי הדת, הניתנים באלפי בתי ספר תיכון הממלכתיים בכל רוסיה, כאשר המטרה היא, להביא ולו במעט אידישקייט בין אלפי נשמות יהודיות הפזורות בין העמים ברוסיה.

עבור שיעורים אלו לתלמידים היהודים, ידפיס בקרוב משרד החינוך הרוסי, ספר מיוחד על עיקרי מושגי היהדות כאשר את התכנים הם יקבלו מהרבנות הראשית לרוסיה.

בשיעורים לכלל התלמידים בבתי ספר אלו, ילמדו גם על היסטוריית עם ישראל, דבר זה ישפיע בהמשך למניעת תופעות אנטישמיות בעתיד על-ידי צעירים רוסיים.

הסכמה זו, היא מרנינה ומרגשת, בהתחשב בעובדה, שלראשונה בהיסטוריה ילמדו התלמידים הרוסים על ההיסטוריה המפוארת של עם-ישראל, על העבר והווה ועל יחידיותו.

עם סיום הפגישה, סיפר הרב לאזאר לנשיא, על הפעילות הברוכה ועל התוצאות הטובות, מאז שהחלה הפעילות בין החיילים היהודים המשרתים בצבא רוסיה, וזאת תודות לשיתוף הפעולה הפורה עם הגנרלים בכל המחנות.

במסגרת הפעילות הצבאית, ערך השבוע הרב האחראי בצבא רוסיה הרב אהרן גורביץ, מסע חיזוק רחב היקף בין מספר בתי כלא ברוסיה, שם נפגש עם אסירים יהודים רבים, הכלואים בבתי כלא רבים הפזורים ברוסיה.

מהלך המסע והמפגש המרגש עם האסירים, חיזק הרב גורביץ את רוחם, התעניין בשלומם ואסף שאלון מיוחד עם כל דרישותיהם. לאחר מכן נפגש עם ראשי השב"ס ואף עם האלופים האחראיים על בתי הכלא, על מנת להביא לשיפור בתנאי המאסר, שיקום המשתחררים ואף פתיחת בית כנסת באחד מבתי הכלא, שם מרוכזים מספר רב יותר יחסית של יהודים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.