מערכת COL | יום י"ד אב ה׳תשס״ט 04.08.2009

"צבא הגאולה" שינה התדמית על החרדים ● גלריה

מה בין 'קרמנצ'וג' למגדל העמק ● סגן מנהל הבאולינג: "הסתכלות שונה לגמרי הייתה לי על חרדים" ● חוברת לימודים מיוחדת במינה ● תוכנית חדשה ל'צבא הגאולה'. COL מגיש: גלריית תמונות ראשונה מהווי הקעמפ המגדליסטי לגלריית תמונות   
צילום: ב. ליישנר

"בני יקירי, זכור זאת לנצח על אף המרחק בכל זמן ושטח, הרבי איתך תמיד לצדך מחכה הוא לך, כי רועה נאמן לא עוזב" חזרו ושננו במרץ חיילי קבוצת 'קרמנצ'וג' את פזמון ההמנון 'על שפת הרציף', בכדי שיוכלו להשלים את 'פקודה מס' 2' בפעילות השטח הראשונה של קעמפ גן ישראל צבא הגאולה לשנת ה'- ת - ש - ס - ט.

הפעילות הראשונה התקיימה לאחר כינוס פתיחה שמח במיוחד בו הכירו החיילים יחד עם מפקדיהם את שמות הסיירות המיוחדות שניתנו ע"ש ערים ועיירות בהם מסרו חסידים את נפשם להפיץ את תורת החסידות.

בין תפילת מנחה וארוחת הערב הודיע מרכז הפעילות הת' ישראל חממי על יציאה פתאומית וביקש מהחיילים להתארגן למסדר ערב, לאחר המסדר יצאו האוטובוסים ליעדם: באולינג המפרץ בחיפה.

בתום שעתיים וחצי של הנאה, שירה וריקודים חסידיים במתחם הבאולינג, חזרו האוטובוסים לקמפוס ולאחר מעריב, חת"ת וקרישמ"ע התארנו החיילים ללילה החסידי הראשון ב'שלאפן שלאפט זיך'.

אפיזודה מעניינת נוספת הייתה בחיפה, מוסר לנו גורם בקעמפ: סגן מנהל הבאולינג ציין בהתרגשות בפני הצוות שניקה את המקום בסיום הביקור: "הסתכלות שונה לגמרי הייתה לי על 'החרדים', אבל כעת, אחרי הביקור שלכם כאן היא השתנתה לגמרי".

'באתי לגני' און 'א גוטע נאכט'

בשעות הבוקר המוקדמות נצפו רבים מהחיילים כשהם מהלכים במגבותיהם למקווה שבשטח הקעמפ כשלפתע מערכת הכריזה התעוררה לחיים: "מודה אני לפניך מלך חי וקים שהחזרת בי נשמתי בחמלה רבה אמונתך. ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד" – נשמעה הקלטה מקולו של הרבי בחלל 'שלאפן שלאפט זיך' ולאחריו ניגונים חסידיים שהזכירה לחיילים הצעירים על יום חדש שנמצא בשערי הקעמפ.

ברכות וקרישמ"ע מתוך הדפים המיוחדים שהוכנו מראש, שוקו ומזונות, מסדר בוקר, ומיד 'אמן יהא שמיה רבה מברך' מתוך התלהבות וחיות המתאימה לחיילים בצבא הגאולה.

ביום הלימודים הראשון חיכתה לחיילים החוברת המהודרת ועבת הכרס כמיטב מסורת צבא הגאולה אותה הכינו מנהלי הלימודים החוברת הצבעונית מלאה בתוכן חסידי ומרתק לכל יום לימודים שבתוכה נושאים עיקריים מתורת החסידות והלכות שבת מעשיות שעל קיומם כתוב בגמרא: "אלמלא כל ישראל משמרין שתי שבתות מיד הם נגאלים".

בנוסף מופיעים בחוברת קטעים נפלאים מספר "לקוטי דיבורים" בהם מתאר הרבי הקודם את החיים בעיירת ליובאוויטש, בכדי שהחיילים יוכלו להכיר את האווירה החסידית המיוחדת ולחיות אותה בהווה כשכל הנושאים ערוכים בשפה קלילה המתאימה לילדים.

במשך היום התקיימו תחרויות מיוחדות, משחקי ספורט, מערכון חי של צוות ההוואי והמפקדים, שבשיאו הוקרן ווידאו בן 60 דקות שהכין צוות ההוואי לתוכנית הערב החדשה שתתקרא מכאן והילך 'גן ישראל א גוטע נאכט' ולשמה עוצב מחדש לוגו הקעמפ.
וכמובן, איך לא... חותמים את היום בווידאו של הרבי בליווי הסבר מרתק מאת אחד מקציני הלימודים. אגב, אחת המטלות בפנקס המשימות הינה 'ציור פני הרב' קודם השינה. "התרגשתי מאוד" התבטא מפקד מסור "למראה חייל צעיר כשהוא עוצם את עיניו כשרצינות נסוכה על פניו וממלמל כמה מילים בלחש, רק בשביל זה היה שווה כל ההשקעה"

א גוטע נאכט – גן ישראל צבא הגאולה!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.