מערכת COL | יום י"ג אב ה׳תשס״ט 03.08.2009

מחנכי חב"ד דנו בהתמודדות נכונה עם בעיות נשירה ● גלרייה

מאות מורים ומחנכים, ראשי ישיבות, משפיעים ומנהלי מוסדות חינוך חב"ד התכנסו ל'וועידת המחנכים' ה-21, של צעירי אגודת חב"ד בישראל בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב, שנפתחה במלון "רמדה" בירושלים. במרכז הוועידה דנים המנחכים בשאלות כיצד להפוך את הכיתה כבית היוצר של ילדים חסידיים, וכיצד נצליח לייצור אווריה חסידית במוסד בכלל ובכיתה בפרט בעידן החדירה הטכנולוגית. המחנכים והמורים משתתפים בהרצאות והדגמות של מומחים בתחום החינוך - לליבון בעיות חינוכיות והפקת לקחים ● COL מגיש: גלריית תמונות מדיוני וועידת המחנכים  לסיפור המלא ● שלוחי הרבי בשדה החינוך מישראל ומהתפוצות בתמונה קבוצתית בירושלים נפתחה וועידת המחנכים הכ"א של צעירי-חב"ד ● תמונות 
מחנכי חב
(צילום: COL)

מאות מחנכים ומורים מכל רחבי הארץ משתתפים בוועידת המחנכים ה-21 שנפתחה אמש במלון 'רמדה' בירושלים, הנערכת באירגון הרב נפתלי רוט העומד בראש 'המרכז החינוכי חסידותי' של צעירי אגודת חב"ד בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב.

תוכנית הוועידה עומדת השנה תחת הכותרת "ואתם תלוקטו לאחד אחד" שמטרתה הצגת דרכים וכלים להגיע אל כל תלמיד לפי רמתו, לא לוותר על אף אחד ולא לוותר לאף אחד. מארגניה דאגו לגייס את מיטב המרצים והמשפיעים שיציעו דרכים להשגת המטרות. במהלך ימי הוועידה יתכנסו המחנכים לקבוצות לפי רמות כיתות וישתתפו במרתון חינוכי שיכלול הרצאות והדגמות של מומחים בתחום החינוך - לליבון בעיות חינוכיות והפקת לקחים.

וועידת המחנכים היא גולת הכותרת של פעילות פדגוגית מגוונת שמתקיימת לאורך כל השנה על ידי המרכז חינוכי חסידותי של צעירי-חב"ד בהנהלת הרב נפתלי רוט, במגמה להעלות את רמת החינוך וההוראה ולהתמודד עם אתגרי התקופה.

הוועידה נפתחה ביום ראשון בבוקר, ועם הגעתם לבית המלון ציפתה להם קבלת פנים חמה, הם עברו מסלול רישום מהיר ויעיל, שנוהל בקפידה ובאדיבות על-ידי רכז הועידה ר' אברהם פרלשטיין וצוותו. כל אחד מבאי הוועידה צויד בתיק אישי עשיר שיכלול חומר חינוכי מגוון. בראש צוות האירגון עומד ר' נועם רוט ור' מנדי כהן ולצידם: הת' שאולי גולדברג שריכז את היריד והרישום, הת' שניאור רבינוביץ, הת' אריה מויאל, ור' ישראל כהן.

התמודדות נכונה עם בעיות נשירה

במרכז מושב בוקר נערך פאנל בהשתתפות: הרב חיים–שלום דייטש, ראש כולל "צמח צדק" ירושלים בעניין "אנרגיה חיובית" - התמודדות נכונה עם בעיות נשירה; והרב דורון אגסי, עובד סוציאלי ומנהל עמותת "שלום בנייך" בני–ברק שדיבר בעניין "חינוך לצניעות ולזהירות - טיפול נכון בדברים שבצניעות הלכה למעשה".

לאחר ארוחת צהריים חגיגית מחלקו המחנכים לסדנאות דיון בקבוצות קטנות שעסקו במגוון נושאים: שכבה צעירה וכיתות יסוד: עקרונות למידה אפקטיבית (מיפוי של תהליך הלמידה) עם ר' זאב זיגדון, פסיכולוג חינוכי; כיתות גבוהות: "לא מוותרים על אף אחד ולא מוותרים לאף אחד" - יחסי גומלין בין הורים וביה"ס - המשולש: מורה, הורה, תלמיד סדנה משותפת עם הרב חיים פרוס, ראש ישיבת "אור שמחה" כפר חב"ד, והרב יעקב פלדמן, יועץ חינוכי מוסמך ומרצה בכיר לחינוך מיוחד ותקשורת בין אישית.

סדנאות נוספות לסגל ישיבות (רמי"ם, משפיעים ומשגיחים) בנושא "תלמידים מתקשים" - מה קורה להם בראש? נערכה עם הרב בן–ציון רבי, יועץ חינוכי ומדריך פדגוגי, והמנהלים וראשי הישיבות דנו ב"טיפול נכון בדברים שבצניעות מזווית מנהלית" עם הרב דורון אגסי, עובד סוציאלי ומנהל עמותת "שלום בנייך". 

הרצאות נוספות שנערכו וריתקו את המשתתפים היו: לאהוב ולאכוף" - מהן הסיבות למרדנות ותוקפנות של תלמידים? ודרכי תגובה וטיפול לתופעות של אלימות ומרדנות עם ד"ר דוד טנא, מרצה בכיר - מתמחה בנערים במצוקה וטיפול מוסדי.

את יום ההרצאות הגדוש חתם ר' שחר וולף נציג בנק דיסקונט שהציג בפני המחנכים תנאים מועדפים למורי חב"ד שהעמיד לרשותם הבנק, ומשם פנו המחנכים להשתתף בערב הצדעה חגיגי לשלוחי הרבי בחינוך - בהשתתפות רבנים ואורחים נכבדים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.