מערכת COL | יום י"ג אב ה׳תשס״ט 03.08.2009

ערב "הקהל" חגיגי והצדעה לשלוחי הרבי בחינוך ● גלרייה

בערבו של היום הראשון של וועידת המחנכים ה-21 שנפתחה אמש במלון 'רמדה' בירושלים נערך ערב "הקהל" חגיגי והצדעה לשלוחי הרבי בחינוך בהשתתפות רבנים ואורחים נכבדים ● את הערב הנעימה בשירתם העריבה מקהלת ילדי "אהלי מנחם" מביתר עילית ● דברי ברכה חמים נשאו האדמו"ר ממילייפניק וסגן שר החינוך וידיד חב"ד הרב מאיר פרוש ששיבחו את פועלם של המחנכים ● COL מגיש: גלרית תמונות מערב ההצדעה ומההתוועדות  לסיפור המלא ● מחנכי חב"ד דנו בהתמודדות נכונה עם בעיות נשירה ● גלרייה● שלוחי הרבי בשדה החינוך מישראל ומהתפוצות בתמונה קבוצתית בירושלים נפתחה וועידת המחנכים הכ"א של צעירי-חב"ד ● תמונות
ערב
(צילום: COL)

בערבו של היום הראשון של וועידת המחנכים ה-21 שנפתחה אמש במלון 'רמדה' בירושלים נערך ערב "הקהל" חגיגי והצדעה לשלוחי הרבי בחינוך בהשתתפות רבנים ואורחים נכבדים. הוועידה מאורגנת על ידי הרב נפתלי רוט העומד בראש 'המרכז החינוכי חסידותי' של צעירי אגודת חב"ד בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב.

לפני פתיחת הערב החגיגי נעמדו מאות המורים ומחנכים, ראשי הישיבות, המשפיעים ומנהלי המוסדות לתמונה קבוצתית במלון, ומשם פנו המשתתפים למלא את האולם הגדול שהוכן לקבל את פני מאות האורחים בערב ההצדעה.

את הערב פתח הרב נפתלי רוט מנהל המכז חינוכי חסידותי של צעירי-חב"ד המארגן את הוועידה מזה 21 שנה שבירך את המתכנסים והזמין את האדמו"ר ממילייפניק הרה"צ נפתלי הלברשטם שליט"א לשאת דברים. 

האדמו"ר ממילייפניק נשא דברים חמים על זכותם של המחנכים בהיותם שלוחי הרבי בשדה החינוך. הוא ציטט מדברי הרבי על עבודת החינוך וקרא למחנכים להקפיד על שעות שינה יותר אף מהנדרש מאדם ממוצע זאת בכדי להיות עירנים וקשובים לבעיות התלמידים. "עיסוקים שונים בשעות אחה"צ והערב שמעסיקים מורים ומגיעים על חשבון שעות שינה פוגעות אך ורק בתלמידים", ציין. הוא קרא גם למחנכים להרבות ולהשתתף בהתוועדויות חסידיות שהם מים קרים על נפש עפייה שבוודאי יוסיפו חיות וחסידות במחנכים וברמי"ם.

על המרקעים הגדולים באולם הוקרן סרט וידאו מהרבי ובו לקט שיחות על שנת"הקהל" ועל מהותה של השנה "הקהל את העם האנשים, הנשים, והטף", עד לקטני קטנים - תינוקות של בית רבן.

את הערב הנעימה בשירתם העריבה מקהלת ילדי "אהלי מנחם" מביתר עילית בניצוחו של ר' שלום כינורי ובניהולו של מנהל החיידר הרב מנחם מענדל הכהן. הרב רוט הציג את ילדי המקהלה וציין כי שהה עימם במשך עשרה ימים מופלאים בקזחסטאן שם השתתפו חניכי המקהלה בחנוכת 2 בתי כנסת מרהיבים וסיפר על הקידוש ה' הגדול שעשו הילדים.

נציג הילדים וחניך במקהלה, הת' יוסי גולדברג, ריגש את המשתתפים כשערך סיום מסכת "תמיד" לזכרו של אביו הרב דניאל הושע גולדברג ע"ה שנפטר לפני 7 שבועות בלבד. הוא סיפר כמה אביו העריך את מוריו שהתמסרו לחינוכו, והודה להם בשם כל התלמידים בארץ על כך שגם בחופשתם הם חוזרים ומתכנסים יחדיו כדי לדון בחינוכם של ילדי ישראל.
 
דברי ברכה חמים נשא סגן שר החינוך וידיד חב"ד הרב מאיר פרוש ששיבח את פועלם של המחנכים ואת הרב נפתלי רוט הטורח לקיים את הוועידה מטעם צעירי-חב"ד מזה 21 שנה ברציפות.

דברי נעילה נשא הרב ברק כוכבי שעמד השנה בראש תלמוד תורה "דברי מנחם" בנתניה וכעת יוצא לעמוד בשנת הלימודים תש"ע בראש תלמוד תורה חב"ד בלוד. בתום נאומו פצח הקהל בשירה סוחפת ובמעגלי ריקודים שנמשכו שעה ארוכה. בתום הערב נהנה הקהל מקטעי הומור עם הסטדנאפיסט מוטי בן ישי שהעלה חיוך על שפתי המחנכים.

בתום ערב ההצדעה פנה הקהל להשתתף בהתוועדות חסידית אל תוך הלילה שעמדה בסימן "חיים שיש בהם יראת שמים" עם המשפיע הרב מענדל וועכטער שניתח לעומק את הסיבות לכשלון הנחלת אהבת הלימוד בישיבות, וקרא להגדיר מהי תכלית הלימוד, שתעניין גם את נפש הבהמית? ומהם היעדים-הלימודיים שיש להציב לכל תלמיד תוך זמן מסויים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.