מערכת COL | יום י"ב אב ה׳תשס״ט 02.08.2009

ריבלין במוזיאון גוש קטיף: "נשבעו לי שלא יהיה גירוש נוסף"

במלאת ארבע שנים לביצוע ה"התנתקות" הציג היום (א') לציבור מוזיאון גוש קטיף בירושלים את "מנורת נצרים"- המנורה שעמדה על גג בית הכנסת בישוב נצרים, והובלה ע"י העקורים לירושלים. המנורה שוקמה, ונחנכה במעמד מרגש על ידי יו"ר הכנסת, מר ראובן ריבלין ● "ביצוע החלטה דמוקרטית הפך לגירוש יהודים. אני מדבר על גירוש יהודים עכשיו. זו היתה החלטה נוראה ואיומה, ועלינו ללמוד את הלקח", אמר  לסיפור המלא ולתמונות  ● COL מגיש: הסרט המיוחד "תיעוד קטיף" - לצפייה
ריבלין במוזיאון גוש קטיף:
(צילום: מאיר אלפסי)
במלאת ארבע שנים לביצוע ה"התנתקות" הציג היום (א') לציבור מוזיאון גוש קטיף בירושלים את "מנורת נצרים"- המנורה שעמדה על גג בית הכנסת בישוב נצרים, והובלה ע"י העקורים לירושלים. המנורה שוקמה, ונחנכה במעמד מרגש על ידי יו"ר הכנסת, מר ראובן ריבלין.

במהלך ביקורו סייר ריבלין במוזיאון, וקיבל סקירה מפי העקורים על פעילות התיעוד והזיכרון לסיפורו של גוש קטיף. במסגרת פעילות זו מציג מוזיאון גוש קטיף לציבור מעל 50 כותרים העוסקים בסיפור של גוש קטיף.

בסיום הסיור הסיר ריבלין את הלוט מעל מנורת נצרים, וביקש להקריא קטע מתוך ספרו החדש של עו"ד גלעד קורינאלדי, משפט נעילה, המתעד את המאבק להצלת בתי הכנסת בגוש קטיף, וציטט את תיעוד הישיבה בכנסת מה-31 באוגוסט 2005, העוסקת ב"פגיעה בבתי הכנסת והפגיעה בקהילות היהודיות".

מוזיאון גוש קטיף מציין בימים אלה שנה להיווסדו, ברחוב שערי צדק בירושלים. המוזיאון מציג את סיפור ההתיישבות היהודית בחבל עזה וסיפור עקירתה. את המוזיאון מפעיל נוער גוש קטיף, ובמהלך שנת פעילותו ביקרו בו למעלה מ-30,000 איש מהארץ ומהעולם.

ריבלין סיים את ביקורו כשהוא נרגש ונסער בדבריו לכלי התקשורת, וקרא לממשלת ישראל ולכנסת לפעול מייד לשיקום המגורשים, המבקשים לשוב ולהאחז בארץ ישראל. "ביצוע החלטה דמוקרטית הפך לגירוש יהודים. אני מדבר על גירוש יהודים עכשיו. זו היתה החלטה נוראה ואיומה, ועלינו ללמוד את הלקח. אני לא רוצה לצטט, אך אני יכול לספר כי אדריכלי ההתנתקות נשבעו לי שלא יהיה גירוש נוסף! אני רוצה להאמין שלא יהיה גירוש נוסף, אך זו אמונה, ולא תמיד אמונות מתגשמות. צריך לעמוד על המשמר".

בסיום ביקורו חתם ריבלין בספר המבקרים של מוזיאון גוש קטיף, והוסיף: מכובדי! למזיאון המנציח את עלילות גוש קטיף, שהיה לחלקת אלוקים קטנה בזכות המתיישבים, ההולכים לפני המחנה, ואשר גורלה נחרץ בהחלטת הרוב בישראל. הסיפור, השבר והלקחים שיש ללמוד לעתיד עמנו בארצנו מתאפשרים גם באמצעות "בית קטיף". חובתינו לא לשכוח את העבר כדי להאחז בעתיד, ולאפשר ל"מגורשי הגוש" לשקם עצמם בהאחזותם מחדש באדמת ארצנו - מולדתנו.
רובי ריבלין, יו"ר הכנסת ה-16 וה-18. ירושלים, י"ב מנחם אב, 4 שנים לגירוש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.