מערכת COL | יום ב' אב ה׳תשס״ט 23.07.2009

קרית יובל: החילונים מתערבים בריב החרדי

כלי התקשורת דיווחו לפני כשבועיים על קטטה אלימה בין שתי קבוצות חרדיות בקרית יובל. ביום רביעי ציפתה לקבוצה הליטאית הפתעה: החילונים הקיצוניים מתגייסים למען הרב החב"די הרב מוטי אושר ● למה הם עושים זאת? הם בטוחים שהרב אושר, לא יגרום לאיבוד האווירה החלונית בשכונה, ואילו האברכים, המצטיירים בעיניהם כקיצונים יגרמו ל'התחרדות' השכונה  לסיפור המלא תיעוד מזעזע: ליטאים מכים חסיד חב"ד ● וידאו
קרית יובל: החילונים מתערבים בריב החרדי

יוסי כץ, כתב בחדרי חרדים

המאבק בשכונת קרית יובל הולך ומחריף: אם עד כה נאבקו התושבים מול קומץ חילוני, ששם לעצמו מטרה לגרש את התושבים החרדים מהשכונה, הרי שבשבועות האחרונים צפה פרשייה חדשה, ודווקא ביחסים הפנים-חרדיים בשכונה.

המאבק שהוצג בכל כלי התקשורת בצורה מכוערת, ונתן ביטוי פומבי למריבות הפנים-חרדיות, לא הטיב עם ציבור האברכים בשכונה. בסרט שהוצג בכלי התקשורת הוצגו מספר אברכים כשהם כופתים ומכים את רב בית הכנסת. אלא שכמו בכל סיפור, גם כאן ישנם רבדים עמוקים יותר, שהתקשורת לא התאמצה לגלות.

מתברר, כי השליטה בבית הכנסת נמצאת במרכז דיון משפטי בין אברכי השכונה, לרב בית הכנסת, הרב מוטי אושר. האברכים, הנמצאים במצוקה חריפה של מקום תפילה, באו כבר לפני מספר שנים להתפלל בבית הכנסת, אך לא זכו לקבלת פנים חמה מהרב - והנושא עבר לדיון משפטי.

בדיון המשפטי בבית הדין הרבני בירושלים נקבע כי האברכים יוכלו להתפלל בבית הכנסת בימי החול, בשחרית מנחה וערבית (בהגבלה לשיעורים המתקיימים במקום).

אלא שהחלטה לחוד, ומעשים לחוד.

הבוקר (ד'), כאשר הגיעו תושבי שכונת קריית יובל, לבית הכנסת השכונתי לתפלת שחרית, הם מצאו את בית הכנסת סגור בשרשראות ברזל, ועל שעריו שמרו מבפנים החילונים הקיצוניים של קרית יובל - מארגני המאבק בחרדים בירושלים, ביניהם יובל אברהם, מנהל אתר 'ירושלים חופשיה', ומארגן ההפגנות בעד פתיחת חניון קרתא; נועם פנחסי, שחתך עמודי עירוב והתקין מהם שלט בחצר ביתו "פה לא יגורו דתיים, פה מדליקים אש בשבת"; ועוד שניים המוכרים היטב לתושבי השכונה.

האברכים המצוידים בטלית ותפילין שפשפו עיניהם בתדהמה: עוכרי הדת החליטו לחזור בתשובה, ולהתחיל להתפלל במניין? אלא שמהר מאוד התברר כי לא התפילה עמדה בראש מעיניהם של החילונים - הם בסך הכל באו בכדי לתפוס צד במריבה המתוקשרת, כשהם מצדדים באופן חד משמעי ברב מוטי אושר. הללו בטוחים שהרב אושר, הנחשב לפלורליסט, לא יגרום לאיבוד האווירה החלונית בשכונה, ואילו האברכים, המצטיירים בעיניהם כקיצונים יגרמו ל'התחרדות' השכונה.

בהצצה חטופה באתר 'ירושלים חופשיה', שהוקם לשם המלחמה בציבור החרדי בשכונת קרית יובל, גילינו כי המאבק לטובת הרב אושר מקבל מימד של הצלת השכונה. מנהלי האתר פרסמו הודעה:

"שלום לכולם,

מחר יום שישי לא תתקיים פעילות רגילה. מצד שני, אנו קוראים לתושבים, שחשובה להם שמירת אופי השכונה, להיות נוכחים לאות סולידריות ביום שבת בשעה תשע בבוקר, בעת התפילה בבית הכנסת גל-עד ברחוב ברזיל ובכך גם למחות על אלימותה של הקבוצה הליטאית הפועלת בשכונה. כידוע - הוכה הרב החב"די מוטי אושר, המשמש מזה שמונה שנים רב של בית הכנסת הכללי גל-עד. כל נוכחות גם בתפילת יום שישי בשעה 19:00 תבורך.

בהמשך השבוע נשקול צעדים נוספים להגנה על מוסד שכונתי זה ונקרא לכם להשתתף גם בהם".

האם המלחמות הפנימיות יהפכו לנחלת הכלל ויחללו שם שמיים? אנו תקווה שלא.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.