מערכת COL | יום א' אב ה׳תשס״ט 22.07.2009

"אין לאסור דגים עם תולעים בצורה גורפת"

קבוצת רבנים בארה"ב עסוקה בימים אלו בשאלה האם יש לאסור לאכול מספר סוגי דגים פופולריים, זאת לאחר שלאחרונה נמצאו כמויות גדולות של תולעים בכמה סוגי דגים שעד כה נחשבו ככשרים ● אך בישראל לא מתרגשים מהסיפור. "אין גילוי חדש באמריקה" אמר הרב אהרון וולקן, מנהל מחלקת כשרות בדגים בעדה החרדית. "עניין התולעים נכלל בהלכה פסוקה כבר בספר ההלכות 'שולחן ערוך', ובספרות ההלכתית דנים כבר 50 שנה בתורה הספציפית הזו. יש רבנים שמאשרים ורבנים שפוסלים זאת" לסיפור המלא באיזה דגים יש תולעים ואיך מוצאים אותם? ● להאזנה
קבוצת רבנים בארה"ב עסוקה בימים אלו בשאלה האם יש לאסור לאכול מספר סוגי דגים פופולריים, זאת לאחר שלאחרונה נמצאו כמויות גדולות של תולעים בכמה סוגי דגים שעד כה נחשבו ככשרים. התולעים נמצאו בדגי הסלמון, ההרינג ובדגים נוספים. התולעת, הנקראת "אנסקיסט", נמצאת בכל סוגי דגי הים, ונושא כשרותה מעסיק את העדה חרדית שנים רבות.

משגיחי הכשרות הציגו בפני הרבנים את הדגים עם התולעים וכן דגים כשרים, ובמשך שעות ארוכות של דיונים הוחלט אילו דגים מותרים באכילה ואלו אסורים. בימים הקרובים צפוי להתפרסם כרוז מטעם רבני ארה"ב, עם הנחיות מדויקות לגבי אילו דגים מותרים ואילו אסורים לאכילה.

אך בישראל לא מתרגשים מהסיפור. "אין גילוי חדש באמריקה" אמר לוואלה! חדשות הרב אהרון וולקן, מנהל מחלקת כשרות בדגים בעדה החרדית. "עניין התולעים נכלל בהלכה פסוקה כבר בספר ההלכות 'שולחן ערוך', ובספרות ההלכתית דנים כבר 50 שנה בתורה הספציפית הזו. יש רבנים שמאשרים ורבנים שפוסלים זאת".

ב'שולחן ערוך' כתוב כי תולעים הנמצאות בתוך בשר הדג מותרות לאכילה. לפני שנים אחדות, הועלתה טענה לפיה בבדיקה בכלים מדעיים נראה כי התולעת למעשה נמצאת מחוץ לבשר הדג ולכן ההלכה איננה תקפה עוד. אלא שגורמים בעדה החרדית הטילו ספק בבדיקות המדע. "אצלנו בבד"ץ התקיים דיון נרחב בנושא בהשתתפות אנשי מקצוע, והגענו למסקנה כי אין לאסור את הדגים בצורה גורפת, אלא קראנו לאנשים להימנע מאכילת דג במקרה וזיהו בו תולעים, ואם יש תחליף אז הוא עדיף" אמר הרב וולקן.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.