מערכת COL | יום כ"ח תמוז ה׳תשס״ט 20.07.2009

הג'רוסלם פוסט על חב"ד בצפון קפריסין

בעיתון ג'רוסלם פוסט התפרסמה כתבה על בית חב"ד בצפון קפריסין בהנהלת הרב חיים הלל אזימוב ● בית חב"ד משרת את יהודי האיזור שעברו מהצד הטורקי של האי בשנים האחרונות, כמו גם את אלפי התיירים הישראלים שפוקדים את המקום ● מסתבר כי העולים לישראל בשנות ה-40 שגורשו למחנות בקפריסין הקימו באיזור בתי כנסת, אך הרב אזימוב לא יודע במדוייק היכן הם כיום. גם בית הקברות היהודי שפעל במקום נקבר בתוך שטח צבאי סגור  לסיפור המלא
הג'רוסלם פוסט על חב

מספר ימים לאחר התקפת הטרור על בית חב"ד בומבאי הגיע מפקד המשטרה בצפון קפריסין לבית חב"ד בהנהלת הרב חיים הלל אזימוב ואמר לו: "מה שקרה במומבאי לא יקרה כאן". "אני מאמין לו הם מכבדים את הדת כאן מאוד", סיפר הרב אזימוב בראיון לעיתון ג'רוסלם פוסט שהתפרסם ביום ראשון השבוע.

בית חב"ד משרת את יהודי האיזור שעברו מהצד הטורקי של האי בשנים האחרונות, כמו גם את אלפי התיירים הישראלים שפוקדים את המקום.

מסתבר כי העולים לישראל בשנות ה-40 שגורשו למחנות בקפריסין הקימו באיזור בתי כנסת, אך הרב אזימוב לא יודע במדוייק היכן הם כיום. גם בית הקברות היהודי שפעל במקום נקבר בתוך שטח צבאי סגור.

את המקום פוקדים אנשי עסקים רבים, ורוב הפיתוח בצפון קפריסין נעשה בידי חברות ישראליות. חלק מאנשי העסקים שוהים בעיר כל השבוע, וחוזרים בסוף השבוע לישראל.

הרב אזימוב מודע לאתגרים העומדים בפניו בכל הקשור לקידום יהדות באי המבודד, אבל הוא מתעקש לראות רק את הצד החיובי. "הרעיון שישראלים מחפשים יהדות דווקא כאשר הם בחו"ל הוא בהחלט נכון כאן. יהודים שמעולם לא הלכו לבית הכנסת מגיעים דווקא כאן לבית הכנסת להתפלל".

"המדיניות של חב"ד מאז ומתמיד היתה לחפש את היהלום הפנימי החבוי בכל יהודי.  הדלתות שלנו תמיד פתוחות, ואני חושב שזה מה שאנשים מחפשים", אמר.

למידע ותרומות: ChabadNorthCyprus.com


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.