מערכת COL | יום ט"ו אייר ה׳תשס״ד 06.05.2004

מבקר המדינה: הגשר ליד צפריה - סכנה בטיחותית

מבקר המדינה, אליעזר גולדברג, קובע בדו"ח לביקורת המדינה שהוגש אמש לוועדת הכנסת כי גובה הגשר מעל פסי הרכבת לנתב"ג, ליד מושב צפריה, בסמיכות לכפר חב"ד - שבבנייתו הושקעו 8 מיליון שקלים-חורג מהגובה שנקבע בהוראות תוכנית המתאר הארצית (תמ"א), מהווה סכנה בטיחותית למטוסים הנוחתים בנתב"ג ויש להורסו. לדעתו, "החלטת משרד התחבורה להורות על המשך העבודות לבניית הגשר היתה בניגוד לתמ"א, ותוצאותיה עלולות לפגוע בבטיחות הטיסה". המבקר אף מחמיר וטוען כי "הותרת הגשר על כנו התאפשרה רק לאחר שנעשו התאמות בנהלי התעופה, התאמות פיזיות של המסלול והגבלת גובה כלי הרכב שיסעו על הגשר. ההתאמות הינן פתרון מאולץ, יוצרות בעיות בטיחותיות ודוחות מציאת פתרון יסודי לחריגה".
מבקר המדינה: הגשר ליד צפריה - סכנה בטיחותית
הגשר ליד צפריה
לפי המבקר, אם יעלה על הגשר כלי רכב שגובהו חורג ממה שנקבע, ובאותה העת יקבל מטוס נוסעים אישור נחיתה מכיוון הגשר, ייווצר במקום תרחיש מסוכן, שעלול להסתיים באסון. המבקר קורא למחדל הזה חוסר תיאום,וקובע כי "הליכי התכנון והתיאום בין רכבת ישראל, רשות שדות התעופה ומינהל התעופה היו לקויים ". בכך מאשר המבקר את ממצאי מעריב, שחשף לראשונה, באוגוסט 2002, את המחדל. אז נודע למעריב כי פקחים ממגדל הפיקוח צלצלו בדחיפות למינהל התעופה, ומסרו שאינם יכולים להנחית מטוסים באחד המסלולים כיוון שעגורן באתר בניית הגשר חוסם את גישת המטוסים. מנכ"ל הרכבת הורה אז להפסיק מיד את עבודת העגורן ולסלקו.לאחר שהמנוף סולק מהמקום התברר שגובה הגשר יחרוג מהמותר.לאור זאת הורה מינהל התעופה לעצור מיידית את המשך הבנייה.מנכ"ל רש"ת מסר אז לשר התחבורה, שהרכבת בונה את הגשר בלי שהתוכניות הועברו לרשות, אך המבקר קובע כי הנהלת הרכבת יידעה את הרשות על בניית הגשר כבר בשנת 2000. המבקר קובע גם כי הנחיות מינהל התעופה האזרחית היו מבלבלות ולא עקביות, כאשר פעם דרש להנמיך את הגשר ב-1.7 מטר , אחר כך ביטל את ההנחיה, ואז דרש לשנות את נתיב הכביש המוליך לגשר - וגם הנחיה זו בוטלה. לבסוף קובע המבקר, חד משמעית, כי אסור היה למשרד התחבורה להורות על המשך עבודות בניית הגשר, כאשר גובהו חורג מהמותר בתמ"א, מעשה המסכן את בטיחות הטיסה בנתב"ג. מעריב
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
הגשר תלול מאוד מאוד, ואין שדה ראי'ה לנהג...
ט"ו אייר ה׳תשס״ד
הפוליטיקאים שהסכימו ולא הגישו בגץ, יהיו אשמים במה שיקרה.
2.
ההמראה של המכונית
ט"ו אייר ה׳תשס״ד
כשאני נוסע שם אני מרגיש ממש שהמכונית שלי ממריאה.

זה המסוכן לא הסיכון למטוסים.
3.
תחושת טיסה !
ט"ו אייר ה׳תשס״ד
גשר זה נותן לנהגים לרגעים ספורים את התחושה כאילו הם טייסים, אולם רגעי הנחיתה מסוכנים מאוד . . .
4.
Boeing 757
ט"ו אייר ה׳תשס״ד
Every time I drive over that bridge I feel like a pilot of a Boeing 757!
5.
תנהגו בזהירות
י"ז אייר ה׳תשס״ד
אם תנהגו לפי המהירות המותרת
לא יקרה כלום ואף אפשר להנות מנסיעה בקטע הזה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.