מערכת COL | יום כ"ג תמוז ה׳תשס״ט 15.07.2009

הרב הבלין: "נצטרך לחפור קברים בקריית גת ללא היתר"

אם אתם מתגוררים בעיר קרית גת - תשתדלו להישאר בחיים. פשוט, אם חס ושלום יקרה לכם משהו, לא יהיה היכן לקבור אתכם. ראש העיר אבירם דהרי מזהיר כי בעוד מספר שבועות לא יהיו מקומות קבורה בבית העלמין שבעיר קרית גת", כך מדווח אתר 'חרדים' ● רבה של העיר וראש ישיבת "תומכי תמימים' הרב משה הבלין ל-COL: "נראה שלא תיוותר לנו ברירה ונצטרך לקבוע עובדות בשטח: לצאת עם טרקטור ולחפור קברים חדשים ללא היתר" לסיפור המלא
הרב הבלין:
צילום אילוסטרציה: משה ויגנפלד

אריה מנדל

אם אתם מתגוררים בעיר קרית גת - תשתדלו להישאר בחיים. פשוט, אם חס ושלום יקרה לכם משהו, לא יהיה היכן לקבור אתכם. ראש העיר אבירם דהרי מזהיר כי בעוד מספר שבועות לא יהיו מקומות קבורה בבית העלמין שבעיר קרית גת", כך מדווח אתר 'חרדים'.

כבר במשך מספר חודשים מנהלים ראש העיר וחברי המועצה מגעים עם משרדי הממשלה והגורמים הרלוונטים על מנת למנוע מצב שבו לא יהיה היכן לקבור את מתי העיר קרית גת. חבר המועצה מטעם אגודת ישראל בעיר, שמואל שפירא, אישר את הדברים ואמר ל"חרדים" כי "בעוד כשבועיים לא יהיה היכן לקבור בקרית גת. חד משמעית".
 
שפירא מספר כי קיים פיתרון שיכול למנוע את המצב המביש. "ישנו שטח שממוקם בסמוך לבית העלמין, והוא שטח ששייך למינהל מקרקעי ישראל. יש בו גם מספר מפעלים של משרד החקלאות. הבעיה העיקרית היא שהשטח שייך למועצה האיזורית יואב, והם - שמצויים בעימות עם עיריית קרית גת - מסרבים לאשר את השטח".
 
גורם בכיר בעיריית קרית גת מפנה אצבע מאשימה לשרי ש"ס שלא עושים מאמצים, לטענתו, לפתור את הבעיה. "מי שאחראי על מינהל מקרקעי ישראל זה השר אריאל אטיאס מש"ס. המינהל אומרים שיאשרו לנו רק אחרי שהמועצה האיזורית יואב תאשר, וכך הם בעצם תוקעים לנו מקלות בגלגלים". 

"השר השני שיכול לפעול זה יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי. הוא אמון על המועצות בארץ, והוא יכול לעזור לנו מול המועצה האיזורית יואב", אומר הגורם, ומסכם: "מקומות הקבורה אוזלים, ועוד מעט כבר יהיה מאוחר".
 
ראש עיריית קרית גת שפנה לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן ועידכן אותו בפרטי במקרה, התבשר מפי ליצמן, כי במידה שלא יימצא פיתרון נאות, בכוונתו לנצל את הסמכות הנתונה לו על פי חוק, כסגן שר הבריאות, ולהפקיע שטח עבור בית העלמין.
 
מלשכת השר לשירותי דת יעקב מרגי נמסר בתגובה כי: "השר סייר באיזור וביקש למצוא פיתרונות. אם המהלך של סגן השר ליצמן יוביל להסרת החסמים הבירוקרטיים ויפתור את המצוקה - השר יעקב מרגי בהחלט יתמוך בו".
 
מלשכת שר הפנים אלי ישי נמסר בתגובה לטענות: "השר קורא לכל הגורמים המטפלים בעניין להעביר אליו פניה מסודרת. מצב שבו אין עתודות קרקע לקבורה הוא מצב לא ראוי והשר יעשה הכל על מנת שלא ייפגעו שירותי הדת". 

רבה של העיר וראש ישיבת "תומכי תמימים' הרב משה הבלין ל-COL: "אנחנו מכירים את הבעיה. מדובר בסחבת של משרדי הממשלה השונים. כל משרד זורק אותנו לשני. נראה שלא תיוותר לנו ברירה ונצטרך לקבוע עובדות בשטח: לצאת עם טרקטור ולחפור קברים חדשים ללא היתר. אפשרות נוספת היא באמצעות סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן שביכולתו להפקיע שטחים לצורך חירום.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.