מערכת COL | יום כ"א תמוז ה׳תשס״ט 13.07.2009

הרב חגי הלוי: "אופטימי ביחס לעתיד ענף היהלומים"

הרב חגי הלוי, דור שני בענף היהלומים מוכר היטב בבורסה בשל עשייתו הציבורית בתחומי הקודש והחול. בראיון לאתר האינטרנט של הבורסה הוא מתייחס למצב הנוכחי בענף היהלומים בישראל ובעולם ואומר כי הוא מאמין שעברנו את תקופת השיא של המשבר הכלכלי העולמי ושאנחנו נמצאים היום בישורת לקראת ההתאוששות שאני מקווה שתגיע כמה שיותר מהר לסיפור המלא
הרב חגי הלוי:

הרב חגי הלוי, דור שני בענף היהלומים מוכר היטב בבורסה בשל עשייתו הציבורית בתחומי הקודש והחול. בראיון לאתר האינטרנט של הבורסה הוא מספר על תוכניותיו לקדנציה הקרובה כיו"ר ועדת תרבות ווועדת הוקרה והנצחה.

הרב חגי הלוי, בן 59. יו"ר ועדת תרבות כללית, יו"ר ועדת הוקרה והנצחה וחבר דירקטוריון של מוזיאון היהלום. דור שני בענף היהלומים. הצטרף לבורסה כחבר בשנת 1982.

למד את מקצוע בקוע היהלומים אצל היהלומן י. פרוכטר ועוסק ביצור של אבנים גדולות עגולות, פנטסי.

במקביל לעבודתו כיהלומן עוסק חגי הלוי בפעילות ציבורית אינטנסיבית. בשנת 1990 קיבל את ברכת הרבי מלובאוויטש להיות שליח חב"ד במרכז היהלומים הישראלי. מאז שנת 1997 מכהן כחבר הנהלת הבורסה. משתייך לחבר הבוררים של בורסת היהלומים.

חגי, בקדנציה הנוכחית לקחת על עצמך שני תפקידים בעלי השפעה משמעותית על חיי הפנאי והרוח של החברים. אילו פעילויות מתכננת ועדת תרבות בקדנציה הקרובה?

חברי הבורסה עסוקים בפרנסתם ובדאגה לעסקיהם. במסגרת ועדת תרבות נעשה כל שביכולתנו על מנת לאפשר לחברים להנות משעות הפנאי שלהם, תוך כדי עבודתם ביהלומים כמו גם בשעות שמעבר לכך.

בקדנציה הנוכחית נפעל להחיות את המועדון החברתי-כלכלי ובמסגרתו נקיים סדרה של הרצאות של בכירים מתחומים שונים ומגוונים. אנחנו נארח בבורסה מדי חודש דמויות מרכזיות מתחומי התרבות, הכלכלה והספורט כמו גם תחומים נוספים ונכיר מקרוב את משנתם האישית, החברתית והעסקית. מפגשים מהסוג הזה יכולים ליצור דיאלוג פורה ביותר עבור היהלומנים ויכולים להעשיר את חיי הרוח שלנו בצורה משמעותית. בנוסף, אנחנו מתכננים לקיים במסגרת פעילות הוועדה גם סדרה של הרצאות וסדנאות העשרה תחת הכותרת: "נפש בריאה בגוף בריא".

כמו כן, במקביל לפעילויות הללו, אנחנו מתכננים להמשיך במסורת של פעילות הוועדה ולהוציא את החברים מהקומפלקס של המגדלים בורסת היהלומים לנופשים וטיולים בכל רחבי הארץ.

האם ועדת תרבות מתכננת אירועים מיוחדים בזמן הקרוב?

את הקדנציה נפתח באירוע גדול וחשוב במיוחד שכל כולו הצדעה והוקרה לדור הגבורות של הבורסה. מצאנו לנכון לציין את תרומתו של דור הגבורות ואנחנו נחגוג ונציין את פועלם של כל חברי הבורסה שהגיעו לגיל 80. האירוע יהיה מבוסס על רפרטואר של שירי התקופה ובמסגרתו אנחנו מתכוונים לחלק לחברים מזכרות.

ועדה נוספת שאתה עומד בראשה היא ועדת הוקרה והנצחה - מה עומד על סדר יומה של הועדה הזו?

זו הקדנציה השניה שאני מכהן כיו"ר ועדת הוקרה והנצחה. בקדנציה הקודמת הוצאנו לאור את הספר "היהלום שבכתר" לכבוד חגיגות ה – 70 של הבורסה ואנחנו מתכננים להפיץ אותו כיאה לספר המתעד את ההיסטוריה של אחד מענפי התעשייה והיצוא החשובים ביותר של מדינת ישראל לדורותיה. במסגרת ההפצה נדאג לכך שהספר יגיע לקהל רחב ככל האפשר גם באוניברסיטאות וגם בספריות שונות ברחבי הארץ. במקביל אנחנו פועלים לתרגום הספר לאנגלית על מנת שנוכל להפיצו ברחבי העולם.

פעילות נוספת שאנחנו מתכוונים לבצע היא קריאת בניין מכבי על שמו של שמחה לוסטיג ז"ל. שמחה, שהיה איש רב פעלים ורב זכויות בבורסת היהלומים הלך לעולמו בשלהי הקדנציה הקודמת. נפרדנו ממנו בצער ובכאב ומיד לאחר פטירתו החלטנו להנציח את שמו ולקרוא לבניין מכבי על שמו . בתקופה הקרובה נממש את ההנצחה הזו ונקיים טקס הנצחה בהשתתפות ראשי הענף, החברים והמשפחה.

מעבר לכך, אנחנו מתכננים גם פעילות הנצחה רחבה מאוד של חברי הבורסה שהלכו לעולמם מאז הקמת הבורסה ועד היום. לזכרם ולהנצחתם נפיק אלבום מיוחד ובו פרטים ותמונות של החברים ושל הפעילות שלהם. כמו כן, נשיק גם אתר אינטרנט מיוחד להנצחת דור הנפילים שלנו.

מה דעתך על המצב הנוכחי בענף היהלומים בישראל ובעולם?

מנקודת המבט שלי, אחרי תקופה ארוכה של סטטיות מתחילים להרגיש חילחול של בקשות והזמנות. מדובר אמנם בזרם איטי, אולם הוא מורגש. יש ביקוש ליהלומים שמגיע לחנויות ומהן אלינו. זהו סימן חיובי שמעיד על כך שיש פעילות כלכלית ושהלקוחות עצמם חשים בצורך לחזור ולרכוש יהלומים. אני מאמין שעברנו את תקופת השיא של המשבר הכלכלי העולמי ושאנחנו נמצאים היום בישורת לקראת ההתאוששות שאני מקווה שתגיע כמה שיותר מהר.

איך אתה רואה את הענף בעוד שנתיים מהיום?

הנבואה ניתנה לשוטים, אבל יחד עם זאת אני חייב לומר שאני אופטימי ביחס לעתיד של הענף. אנחנו יודעים שההודים קיבלו אשראי מכובד ביותר וכך גם הבלגים. אני מאמין שהאשראי הזה יזרים גם אלינו כסף ופעילות כבר בעתיד הקרוב מאד. ברמה העסקית אני מאמין שנדע לצאת מחוזקים מהתקופה הזו.

בכל מה שנוגע לפעילות שלנו כאנשי ציבור, נדאג לכך שההנהלה תפעל בכל דרך העומדת לרשותה על מנת לסייע לחברים לצלוח את התקופה הזו בצורה הטובה ביותר. עשינו זאת בקדנציה הקודמת של ההנהלה ונמשיך לפעול בדיוק כך גם בשנתיים הקרובות.

מה המוטו שלך בחיים ובעסקים?

אני מאמין מעומק ליבי שעל כל דבר שקורה בחיים צריך להגיד "גם זו לטובה" כמו שהיה אומר נחום איש גמזו. אבי, עליו השלום, היה אומר לי "בחיים יש ירידות ויש עליות, אבל בסופו של דבר הכל לטובה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.