מערכת COL | יום י"ז תמוז ה׳תשס״ט 09.07.2009

בקרוב: "ימי תמימים" כרכים ה-ו, מחצית שנות הלמ"ד

הסדרה ההיסטורית החב"דית מתקרבת לקו הגמר: בימים אלו ירדו למכבש הדפוס שני כרכים חדשים בסדרת "ימי תמימים – יובל שנות פעילות בבניין והתפתחות חב"ד בארץ הקודש", המקיפים את המחצית הראשונה של שנות הלמ"ד ● הכרכים הראשונים בסדרת "ימי תמימים" עוררו הד רב בציבור החב"די, שלראשונה נחשף אל ה"מאחורי הקלעים" של העשייה החב"דית העניפה ביובל השנים ה'ש"ת – תשנ"ב לסיפור המלא
בקרוב:
הסדרה ההיסטורית החב"דית מתקרבת לקו הגמר: בימים אלו ירדו למכבש הדפוס שני כרכים חדשים בסדרת "ימי תמימים – יובל שנות פעילות בבניין והתפתחות חב"ד בארץ הקודש", המקיפים את המחצית הראשונה של שנות הלמ"ד.

כזכור, בשנה שעברה הופיעו ארבעה כרכים ראשונים בסדרה ההיסטורית החב"דית, הסוקרים את השנים ה'ש"ת – תש"ל. כרכים א-ב שיצאו לאור בחורף אשתקד מקיפים יחד עשרים שנה של פעילות ודיווחים, מהשנים ה'ש"ת – תש"כ. כרכים ג-ד שהופיעו בקיץ שעבר מקיפים עשור שנים של פעילות, בשנים תשכ"א – תש"ל.

במהלך השנה החולפת עמלו במערכת "ימי תמימים" על המשך הסדרה ההיסטורית, ובימים אלו ירדו בסייעתא דשמיא לדפוס 2 כרכים נוספים בסדרה, כרך ה' – המקיף את השנים תשל"א – תשל"ב, וכרך ו' המקיף את השנים תשל"ג – תשל"ה.

מאז שסדרת "ימי תמימים" החלה להופיע, היא קנתה לעצמה מקום של כבוד בספריותיהם של רבים מחסידי חב"ד, רבנים, שלוחים, עסקנים וחוקרים, שהאוצרות הרבים המתגלים בסדרה זו היא אבן יסוד בשליחותם ובעסקנותם הציבורית, וכן למקור מידע רב ערך מן המעלה הראשונה, לכל דורש ומבקש מידע היסטורי או הוראות והדרכות במגוון נושאים על סדר יומה של חסידות חב"ד.

"ימי תמימים" הוא הארכיון של ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בארץ, שבמשך עשרות שנים הצטבר בו חומר היסטורי נדיר ורב ערך.

למעלה מארבעים שנה, מאז ייסוד ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בארץ הקודש ת"ו בשנת תש"ט ועד שנת תשנ"ב, התנהל קשר רצוף במכתבים ובשיחות טלפון, בין מזכירות הרבי והנהלת הישיבה.

איגרות הקודש של הרבי אל הישיבה ורישומי הדברים שנאמרו בשיחות הטלפון, מהווים יחדיו אוצר בלום של אלפי עמודים העוסקים בכל ענפי העסקנות הציבורית החב"דית בארץ ישראל לאורך השנים הללו.

זאת, בעיקר בשל העובדה שמנהל הישיבה ומוסדותיה, העסקן החסידי הדגול, רב הפעלים הרה"ח הרב אפרים וולף ע"ה, לא היה מופקד רק על ניהול הישיבה אלא כיהן במשך מרבית השנים הללו גם כמנהל ויו"ר אגודת חסידי חב"ד בארה"ק, ולמעשה - בא כוחו של הרבי בארצנו הקדושה לכל דבר ועניין.

כיון שכך, האיגרות ורישומי הדברים בשיחות עם המזכירות עוסקים בכל תחומי הפעילות, העסקנות וניהול המוסדות של חב"ד במגוון רחב מאוד של נושאים המקיפים את כל תחומי העסקנות החב"דית.

בסדרת "ימי תמימים" מתפרסמת אפוא לראשונה אלפי הוראות, הדרכות והכוונות של הרבי, בחיי היום יום של חסידי חב"ד, מוסדות החינוך, קהילות חב"ד ובכל תחומי העסקנות הציבורית החב"דית, והיא מביאה שפע רב של הוראות והדרכות של הרבי, החל מראשית ימי נשיאותו, שנה אחר שנה, לאורך ארבעים שנה, שעדיין לא נתפרסמו.

הנושאים המרכזיים הנסקרים בכרך החמישי הם: המערכה לתיקון חוק "מיהו יהודי"; קליטת העלייה בראשית שנות הלמ"ד; קליטת עליית יהודי גרוזיה; קליטת עליית יהדות בוכרה; מבצע ע"א מוסדות; סקירה אודות תחילת השידורים חיים מהרבי; קשרים עם אישי ציבור; קשרים עם הציבור החרדי; פעילותו של דובר חב"ד ברק'ה וולף בכלי התקשורת; ישיבת תומכי תמימים המרכזית; ענייני חינוך, ועוד.

הנושאים המרכזיים הנסקרים בכרך השישי הם: ייסודה של קרית חב"ד בצפת בשנת תשל"ג; מלחמת יום הכיפורים בשנת תשל"ד; מבצעי הקודש עליהם הוכרז בראשית שנות הלמ"ד; ענייני חינוך; המשך המערכה לתיקון חוק "מיהו יהודי"; הקשר עם מר שז"ר ואישי צבור נוספים; ארגון גג למוסדות חב"ד; ענייני חינוך ועוד.

בכרכים החדשים מופיעים גם עשרות רבות של תמונות היסטוריות משנים אלו המתפרסמות לראשונה, עשרות מסמכים ותיעודים, ועוד. החידוש שבכרכים אלו הוא גם פרסומם של עשרות קטעי עיתונות ארכיוניים מהשנים הנסקרות, השופכות אור על חילופי המכתבים הנידונים בין מזכירות הרבי ומשרד הישיבה.

הכרכים החדשים מופיעים גם עם מפתח עניינים ומפתח אישים מפורט ומדוקדק, המונים מאות ערכים הנסקרים בכרכים אלו.

ממערכת סדרת "ימי תמימים" נמסר, "מאז שהסדרה החלה להופיע קיבלנו תגובות מעודדות ונלהבות מרבים בציבור החב"די.

הכרכים הראשונים בסדרת "ימי תמימים" עוררו הד רב בציבור החב"די, שלראשונה נחשף אל ה"מאחורי הקלעים" של העשייה החב"דית העניפה ביובל השנים ה'ש"ת – תשנ"ב. הגילויים הרבים שנחשפו בכרכים הראשונים עוררו עניין רב אצל רבנים ועסקנים, אצל מנהלי מוסדות חינוך ואצל רבים מאנ"ש.

ניכר כי היה ציפייה רבה להופעת סדרה חשובה זו, והציבור עודד את מערכת "ימי תמימים" להמשיך ולעמול להופעת המשך הסדרה, וב"ה לאחר מאמץ ועמל רב של חברי מערכת "ימי תמימים" בימים אלו ירד למכבש הדפוס הכרכים המקיפים את המחצית הראשונה של שנות הלמ"ד, וכעת עמלים על הכרכים הבאים בהמשך הסדרה, שבעזר ה' יצאו לאור אף הם בקרוב, לשמחת אנ"ש והתמימים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.