מערכת COL | יום י"ז תמוז ה׳תשס״ט 09.07.2009

הרב אמנון יצחק מכיר לראשונה בחב"ד

הרבי ותנועת חב"ד הם מאז ומתמיד לצנינים בעיני הרב אמנון יצחק. כשבהרצאותיו עולה מדי פעם מישהו המבקש להפנות שאלה בנושא הקשור ברבי או בתורת חב"ד, הוא מפגין זלזול והחרמת עדה קדושה. בקלטות שהוא מפיץ מההרצאות, הוא גם מנציח גישה זו ● החל מאמש מי שמכונה 'גדול המחזירים בתשובה' כנראה חזר בתשובה. הרב יצחק הגיש תביעה לבית דין רבני חב"ד, נגד דוד רוטנברג, אותו הוא מגדיר כמנהל פורום 'חדרי חרדים' באינטרנט  לסיפור המלא
הרב אמנון יצחק מכיר לראשונה בחב
הרב אמנון יצחק

בחדרי חרדים

הרבי ותנועת חב"ד הם מאז ומתמיד לצנינים בעיני הרב אמנון יצחק. כשבהרצאותיו עולה מדי פעם מישהו המבקש להפנות שאלה בנושא הקשור ברבי או בתורת חב"ד, הוא מפגין זלזול והחרמת עדה קדושה. בקלטות שהוא מפיץ מההרצאות, הוא גם מנציח גישה זו.

החל מאמש מי שמכונה 'גדול המחזירים בתשובה' כנראה חזר בתשובה. הרב יצחק הגיש תביעה לבית דין רבני חב"ד, הפועל מכוחו של הרבי מליובאוויטש, נגד דוד רוטנברג, אותו הוא מגדיר כמנהל פורום 'חדרי חרדים' באינטרנט.

בתביעה נטען שבדיונים של הפורום יש, לכאורה, לשון הרע והשמצות נגד הרב יצחק, וכי רוטנברג, כביכול, יודע את הפרטים האישיים של כל הכותבים בפורום.

התביעה המקורית הוגשה כבר לפני למעלה מחצי שנה לבית הדין של הגר"נ קרליץ בבני ברק. היה זה בסמוך לפרסום בלעדי של תחקיר אתר 'בחדרי חרדים', בו נחשף מסמך שהוציא בית הדין של הגרמי"ל לנדא המזהיר את הרב יצחק מפני "כתב סירוב" שבית הדין שוקל להוציא נגדו. עוד פורסם אז שעורך הדין של אמנון יצחק, החתום גם על התביעה נגד מנהל 'בחדרי חרדים', הגיש לבית המשפט תביעת דיבה נגד הגרמי"ל לנדא שבפניו התדיין.

כתב התביעה שהוגש נגד מנהל 'בחדרי חרדים' מתייחס להודעות שכתבו גולשים בפורום. רוטנברג נדרש "להסיר את כל דברי הלעז כנגד הרב אמנון יצחק שליט"א וכן למסור את פרטיהם של המסתתרים מאחורי הכינויים ולפצות את הרב במיליון שקלים".

מאחר והולכים אחר הנתבע, הודיע מנהל הפורום של 'בחדרי חרדים' לבית דינו של הגר"נ קרליץ כי יסכים להתדיין עם הרב אמנון יצחק רק בבית הדין של רבני חב"ד.

למעלה מחצי שנה לקח לאמנון יצחק להתעשת ולשקול את צעדיו. בכל אותה תקופה הוא המשיך ביחסו כלפי חב"ד, ודובר חב"ד, הרב מנחם ברוד, אף נאלץ לצאת לראשונה בתגובה קשה נגד דברים שאמר באחת מהרצאותיו.

בתגובה של הרב ברוד נאמר: "חייבים להוקיע את החוצפה וגסות הרוח של הרב אמנון יצחק, שאינו מתבייש לדבר בזלזול על קדוש ישראל, כ"ק הרבי מליובאוויטש, ועוד באוזני יהודים שבאים להתקרב לה' ולתורתו. זו התנהגות מבישה שחובה למחות כנגדה".

הרב אמנון יצחק טען באותה הרצאה שדובר חב"ד התייחס אליה ש'בשיחת השבוע' פורסם בשם הרבי ערב מלחמת המפרץ שלא ייפלו טילים, ובפועל נפלו טילים בארץ-ישראל. הרב ברוד הציג באתר האינטרנט col צילום של אותו גיליון של 'שיחת השבוע' המוכיח שהרבי מעולם לא אמר שלא ייפלו טילים, ומעולם לא פורסם דבר כזה בשם הרבי ב'שיחת השבוע'.

למעלה מחצי שנה חלפה עד שהרב אמנון יצחק החליט למרות הכל להגיש את התביעה נגד מנהל 'בחדרי חרדים' בבית הדין של רבני חב"ד. יש מי שאומר כי הוא המתין להסתלקותו של רבו, הגר"י שפירא זצ"ל, ורק אחר-כך הרשה לעצמו לפנות בתביעה לבית הדין הפועל מכוחו של הרבי זצוק"ל.

בנוסח התביעה הקיקיונית כמעט ולא השתנה דבר מלבד ה'הוזלה' בסכום הפיצויים, שירד ממיליון שקל בבית דינו של הגר"נ קרליץ, לרבע מליון 'בלבד' בבית דין של חב"ד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.