מערכת COL | יום י"ד תמוז ה׳תשס״ט 06.07.2009

מסמרקנד לקראון הייטס: התוועדות רעים והעלאת זכרונות

בבית הכנסת 'פרי' בפרזידנט שבקראון הייטס, התקיימה בג' תמוז פגישה היסטורית ומרגשת בין אברכים יוצאי סמרקנד, שלמדו בישיבות מחתרתיות בשנים תש"כ ואילך ● התאספו בבית הכנסת מקרוב ומרחוק, מקראון הייטס, בורו פארק, ווילאמסבורג וכן אורחים מארץ ישראל ואירופה שהגיעו לרגל ג' תמוז, זה לצד זה ישבו חסידים ומקורבים שהיו בסמרקנד, לצד נערים ובחורים צעירים שהשתוקקו לשמוע על הימים ההם לסיפור המלא
מסמרקנד לקראון הייטס: התוועדות רעים והעלאת זכרונות

בבית הכנסת 'פרי' בפרזידנט שבקראון הייטס, התקיימה בג' תמוז פגישה היסטורית ומרגשת בין אברכים יוצאי סמרקנד, שלמדו בישיבות מחתרתיות בשנים תש"ך ואילך.

התאספו בבית הכנסת מקרוב ומרחוק, מקראון הייטס, בורו פארק, ווילאמסבורג וכן אורחים מארץ ישראל ואירופה שהגיעו לרגל ג' תמוז, זה לצד זה ישבו חסידים ומקורבים שהיו בסמרקנד, לצד נערים ובחורים צעירים שהשתוקקו לשמוע על הימים ההם.

הרב דוד זלצמן הדגיש את הנקודה שלמרות ההבדל בין ההתוועדות העכשווית שהשולחנות ערוכים כיד המלך עם בשר ודגים וכל טוב, התוכן של ההתוועדות נשארה לבבית וחסידית כמו בימים ההם כשאת השולחן עיטרו רק קצת משקה והערינג.

המשתתפים העלו זכרונות, כל אחד בדרכו, וכן סיפרו על הנסיבות וההרפתקאות שעברו עד שהגיעו לסמרקנד, מקום הלימודים, מקומות המחבוא מהשלטונות ועוד. בסיום ההתוועדות יצאו המשתתפים בריקוד שמח והביעו את תקוותם להמשך התוועדויות דומות בעתיד הקרוב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.